Matevž Firšt - Novi direktor Keune Adriatic Grupe
Fotografije: Keune, Matevž Firšt privatna arhiva, Hairstyle News arhiva

Razgovor s povodom
Matevž Firšt, direktor Keune Adriatic Groupe

Kada u Hrvatskoj spomenete Keune, vjerojatno nema frizera koji neće pomisliti na njihovu poznatu akademiju kroz koju su tijekom 30 godina rada prošle generacije i generacije frizera, sigurni u to kako će ovaj globalno poznati brend uvijek odgovoriti na sve potrebe struke.

A svjetska Keuneova priča započela je davne 1922. godine, s gospodinom Janom Keuneom, kemičarom po struci i vlasnikom male ljekarne pokraj koje je bio frizerski salon njegova prijatelja. Kada mu se ovaj jednom prilikom požalio kako treba nešto što će držati kovrče, gospodin Keune je “smućkao” preparat za minival, prvi na svijetu. I osvojio svijet!

Tvrtka je danas u 100-postotnom vlasništvu obitelji, Keune proizvode koriste frizerski stručnjaci u više od 85 svjetskih zemalja, a njihova tvornica sljedeće godine slavi impresivnih 100 godina. U iduću stoljetku kreću inovacijama i nastavljaju stalnim edukacijama, ali i pomlađivanjem svojega tima na globalnoj razini, pa tako i u Hrvatskoj. Od listopada prošle godine, Keune Adriatic Groupa dobila je četvero novih direktora, među kojima su Slovenac Matevž Firšt, koji je odgovoran za komercijalni dio poslovanja, i Hrvatica Anita Matić koja je odgovorna za financije.

Keune brine o vašoj kosi

Kada odrastaš u obitelji frizera, čiji salon se može podičiti tradicijom dugom gotovo pola stoljeća, ta ti je struka doslovce u krvi. Kao 12-godišnji dječak, Matevž Firšt provodio je vrijeme s bakom i ocem u obiteljskom frizerskom salonu pozorno prateći što se događa, o čemu se priča i kako netko radi. Iako je, gledajući koliko naporno radi njegova obitelj, u početku govorio kako ne želi biti frizer, ljubav je presudila te je nakon završene osnovne škole, kada su ga pitali što želi biti, odgovorio – frizer.

Jeste li požalili zbog te odluke?

Iskreno, uvijek sam sebi govorio kako ne želim raditi u salonu jer sam vidio kako moja obitelj naporno radi od jutra do mraka, ali ova mi je struka bila toliko lijepa da sam, kada su me u zadnjem razredu osnovne škole pitali što želim biti, bez razmišljanja odgovorio – frizer. Naravno, na to je uslijedilo pitanje zar ne želim nešto više, gimnaziju… Odgovorio sam: Što nije u redu s frizerstvom? Tko može doći do američkog predsjednika, tko može biti na crvenom tepihu, raditi s bilo kojom holivudskom zvijezdom? Naravno, ako je to smjer u kojem želiš ići. Ono što želim reći, frizerstvo je više od struke, moraš biti posvećen, fokusiran, estet, znati slušati i dati dobar savjet. I biti spreman učiti. Frizerska struka bez edukacije ne bi opstala, zato je važno ići u korak s vremenom i nikada ne prestati usvajati nova znanja i tehnike.

Kakav je bio vaš profesionalni put?

U Keuneu sam 12 godina, došao sam s nepunih 18. To je bila 2009. Kako naš obiteljski salon od ’94. godine radi s Keuneom, tadašnji trgovački predstavnik je pitao mojega oca jesam li zainteresiran postati edukator. Nakon godinu dana putovanja i učenja u Zagrebu, tadašnji direktor u Sloveniji Božo Kristan mi je ponudio posao. I to je bio početak, krenule su edukacije, organiziranje seminara, usavršavanje i učenje. Učim i danas i veselim se novome dobu koje donosi neke drugačije pristupe poslovanju. Keune Adriatic je među pionirima edukacije, koji je među prvima otvorio akademiju, imao zaposlenog edukatora kada nijedna firma nije imala edukatora na puno radno vrijeme. Istodobno, kada je krenuo Keune u Hrvatskoj, krenula je i akademija, i to je bio ključ našeg uspjeha. I ostat će tako – edukacija je temelj napretka, a pogotovo u frizerskoj struci.

Hrvatska kampanja za Semi Color liniju

Predivni modeli iz domaće kampanje za novu Keune Semi Color liniju.

Koliko je na odluke o tim drugačijim, novim pristupima, utjecalo ovo ‘novo normalno’ doba korone?

Korona je zapravo pomogla i ubrzala promjene jer se više neće moći raditi na stari način. Keune je pomladio čitavi svoj tim na globalnoj razini, zaposlio mlade ljude, ali one iz tvrtke, koji su tu odrastali. Oni znaju sve prednosti i kvalitete, kojih je puno, ali znaju i kako na njima graditi neki novi, napredniji, način poslovanja. Do današnjega dana, naše proizvode koriste frizerski stručnjaci u više od 85 svjetskih zemalja, tako da naš cilj nije širiti priču, nego je produbiti, dati joj kvalitetu i postići da se svaki naš poslovni partner osjeća kao dio Keune obitelji, znajući kako uvijek može računati na nas. Svaki partner mora disati Keuneovu viziju i rasti s nama. Mi nemamo trgovačke putnike nego prodajne savjetnike koji će ići do naših poslovnih partnera, koji im neće biti samo broj. Jer ako našim poslovnim partnerima bude dobro, bit će dobro i nama.

Hrvatska kampanja za Semi Color liniju

Savršene boje kose iz domaće kampanje za novu Keune Semi Color liniju!

Je li moguće poboljšati frizersku industriju, promijeniti obrasce poslovanja?

Naravno da je moguće, jer frizerska industriju u regiji ima jako puno potencijala. Najvažniji su znanje, edukacija i liderstvo. Primjerice, vlasnik salona ne može biti samo frizer, on mora biti i menadžer, koji brine o tome da njegovi ljudi imaju sve što im je potrebno. Svaki vlasnik salona mora biti svjestan da neće preživjeti ako svaki mjesec ne ide na neki seminar jer stalno dolaze novi trendovi, nova moda, nove tehnike šišanja, i moraš biti u tijeku. Pritom je svaka konkurencija dobrodošla jer se od svakoga može ponešto naučiti. Svaki zadovoljan klijent koji izađe s lijepom kosom iz salona je najbolja reklama, i to je ono kako Keune može unaprijediti salonsko iskustvo.

Pogledajte kratku video reportažu s posljednjeg The True Beauty Eventa – globalnog Keuneovog događanja koje svake 2 godine slavi ljepotu kose i na kojem se okupi više od 3000 uzvanika iz cijelog svijeta!

Kako ste prošli kroz ovo vrijeme lockdowna u protekloj godini?

Kao firma, željeli smo podržati svoje partnere i izaći im u susret, bilo da je riječ o odgodi plaćanja ili nabavi robe. I, doista, čim su saloni počeli raditi, svi dogovori su ispoštovani. Naš moto je: “Ako izgubimo klijenta, nismo izgubili promet nego smo izgubili člana obitelji”. Također, model koji želimo uvesti kao praksu je – maloprodaja. Maloprodaja je u europskom svijetu jako razvijena i rijetko kada se dogodi da klijent uđe u salon na frizuru ili tretman i izađe bez proizvoda.

Ova izazovna godina pokazala nam je jedno – nije dovoljno “prodavati” uslugu, treba ponuditi koncept njege, informacije o proizvodima i, na kraju, te proizvode. Jer najbolja reklama je zadovoljan klijent koji zna što mu stavljate na glavu i zna kako nastaviti brinuti o svojoj kosi kod kuće. A tko im to može bolje savjetovati od njihova frizera? Cilj nam je motivirati svoje partnere da podrže ovaj dio priče i, uz našu potpunu podršku, edukaciju, savjetovanja i logistiku, uključe se u maloprodaju.

A Keune će se pobrinuti da od kraja ove godine odvoji profesionalne linije od ponude za široku prodaju. Onda će taj frizer imati mogućnost kreirati koncept njege, u kojem će ne samo brinuti o klijentovoj kosi u salonu nego mu sugerirati i najbolji proizvod iz svog salona za profesionalnu njegu kod kuće.

Pogledajte fotografije sa snimanja domaće kampanje za novu Keune Semi Color liniju!

Koje konkretne korake ste poduzeli kako biste motivirali salone da prepoznaju benefite maloprodaje?

Napravili smo brošuru s uputama kako pokrenuti maloprodaju, što po zakonu morate imati, gdje se registrirati, koji papiri vam trebaju… Tu smo za sve logističke savjete. Također, napravili smo plan gdje smjestiti proizvode u salonu kako bi ih klijent vidio, uzeo u ruku, pomirisao, pitao o sastojcima.

U Ambassador programu imamo Keune streaming TV, Keune televiziju, i naš marketing svaki mjesec nazove salone s kojima surađujemo i dozna koji su im proizvodi i usluge u fokusu te u skladu s tim kreira personalizirane sadržaje upravo za taj salon. Primjerice, tijekom srpnja, kada su godišnji odmori, ponudit ćemo savjete kako neutralizirati morsku sol, zašto je važno koristiti proizvode za kosu sa zaštitnim faktorom, kako spriječiti oksidiranje boje… kako bismo frizeru olakšali da proda proizvod, i to onaj pravi.

Globalna kampanja za Keune Semi Color liniju!

Pojasnite nam malo što je to Keune Ambassador program…

Vlasnici salona koji ulažu u sebe, svoje osoblje i salon, čija je ambicija rasti s Keuneom i disati istu viziju mogu postati dio našega Ambassador programa. Oni daju svoju energiju, spremnost na stalnu edukaciju i posvećenost, a Keune im tijekom pet godina nudi vještine obrazovanja, marketinga i upravljanja, osmišljavajući za njih personalizirane sadržaje u skladu s njihovim željama i potrebama. Na taj način rastemo zajedno.

Ove godine Keune slavi 30 godina. Kako ćete to obilježiti?

Namjerno početkom godine nismo išli u nikakvo oglašavanje ili evente jer su bili drugačiji prioriteti, korona, zbijanje redova, solidariziranje. U rujnu ćemo imati događanje na kojem će biti uprava iz Nizozemske, ali i svi partneri koji su bili uz nas od samih početaka. Neki od njih možda više ne rade s nama, ali su bili važna karika na našem putu. Planiramo proslavu u Šibeniku, druženje koje će biti retrospektiva tih 30 godina, od toga kako je Keune krenuo, ambalaže na početku, razvijanja proizvoda, edukacija do toga gdje smo danas nakon 30 godina…

Keune Hrvatska ove godine slavi 30 godina postojanja

Keune Hrvatska će ove godine u Šibeniku proslaviti 30 godina svog uspješnog poslovanja!

Također, predstavit ćemo viziju budućnosti za idućih 30 godina. Naravno, sve će biti u skladu s epidemiološkim mjerama. Svi se veselimo jer ćemo biti zajedno. Poanta eventa je da se ljudi druže, povezuju, da stvaramo obiteljsku atmosferu. Ne samo da znamo ime frizera, nego i članove njegove obitelji, tko peče dobre kolače, povezujemo se kao prijatelji i, u konačnici, članovi iste obitelji. Jer mi ne želimo da su naši poslovni partneri konkurencija, nego da svaki radi za sebe najbolje što može, uz našu punu podršku.

Modeli za Keune Ultimate Blonde liniju

Modeli za Keune Ultimate Blonde liniju

Nisu to jedina slavlja…

Ove godine Keune u Srbiji slavi 20 godina, sljedeće godine Keune u Sloveniji slavi 30 godina, a naša tvornica 100 godina postojanja. Tako da nagodinu u svibnju ili lipnju planiramo najveći frizerski event u Europskoj uniji. Inače, kada Keune radi svoje velike evente, svake dvije godine, zovemo to “True beauty event”, događanje na kojemu se istakne istinska ljepota i gdje se pozovu svi frizeri i poslovni partneri, i okupi se oko 3000 uzvanika. Na ovom će eventu, vjerujem, biti spektakularno, već su krenule pripreme prije tri mjeseca i svi smo uključeni.

Keune ove godine slavi 99 godina postojanja

Brend Keune ove godine slavi 99 godina postojanja. A sljedeće godine ih očekuje veliko slavlje u Nizozemskoj povodom respektabilne stogodišnjice postojanja!

Koji nas noviteti očekuju u ovoj godinu?

Keune je ove godine lansirao potpuno novu polupermanentnu boju, Semi Color, čija formula štiti i hidratizira kosu i daje sjaj. Dolazi u 75 različitih nijansi i bezbroj mogućnosti za bojanje.

Također, prije mjesec dana lansirali smo revolucionaran proizvod koji se zove Lumi Coat. Zapravo, riječ je o maglici u spreju koja se nanosi na vlažnu kosu, a proizvod se aktivira toplinom, pa je za najbolje rezultate preporuka da se kosa osuši fenom, četkom i zatim se kosa zagladi. Rezultat je dubinski hidratizirana i sjajna kosa. I taj sjaj drži 3-4 pranja. Proizvod je u čitavoj regiji rasprodan za dva tjedna!

Revolucinarni proizvod Keune Care - Lumi Coat

Keune Lumi Coat – hit-proizvod koji je napravio “bum” na društvenim mrežama i jednostavno ga svi žele.

Prije par godina, gospodin Keune i njegov sin napravili su laboratorij unutar laboratorija, zaposlili nove mlađe stručnjake i rekli im kako imaju određen period i neodređen budžet, ali iz laboratorija mora izaći nešto što ne postoji. I tako je rođen Lumi Coat. Cilj nam je potaknuti frizere da se uključe u maloprodaju, a najbolji način je jednim ovakvim hit-proizvodom koji je napravio “bum” na društvenim mrežama i jednostavno ga svi žele. Lumi Coat će sigurno biti hit sljedeće desetljeće. Frizeri su oduševljeni. Koliko nam je poznato, nijedan drugi brend nema takav proizvod.

Na koji način se odmarate, rekreirate… Postoji li uopće vrijeme za frizuru?

Vremena za frizuru se uvijek nađe. Oženio sam se 2019. godine i žena se već navikla na to da živim na relaciji Zagreb-Ljubljana. Vrlo rano se dižem, 5-5.30, i najprije odvježbam, to mi je važno za dobar početak dana. Relaksiram se preko vikenda s obitelji i prijateljima.

Matevž Firšt sa suprugom Martinom

Matevž Firšt sa suprugom Martinom.

Tu su i godišnji odmori. Jednom godišnje otputujemo na neko svjetsko putovanje, ali ljeto je obavezno rezervirano za Jadran kojeg obožavam. Najljepše more na svijetu. A volim i jedrenje pa tijekom ljeta uvijek s familijom i prijateljima provedem par tjedana na Jadranu. Kornati su mi najljepši, a ove godine smo se odlučili za južni dio Hrvatske. To je taj balans koji je dosad bio uspješan. Jer ako nešto voliš, onda ništa nije teško.

I za kraj, pozivamo vas da pogledate inspirativni video u kojem vam se obraćaju Matevž Firšt i Anita Matić, novi direktori i pouzdani partneri brojnim Keune salonima u Hrvatskoj i regiji.

Za više informacija obratite se na:

KEUNE ADRIATIC

keune.hr

 
Najnovije objave pratite na:

  • 739
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

  • 739
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK