Što biste učinili vi? Bi li koloristi trebali uz Instagram objave završnih radova klijentica objavljivati postupke radova, formule i cijene?

U novoj rubrici 2 frizera ili kolorista otkrivaju svoj pogled na trenutni izabrani izazov ili dilemu koja čini svakodnevicu u frizerskim salonima. Njihovi odgovori iskazuju njihove jedinstvene poglede i načine rješavanja problema. Neka nam njihovo iskustvo svima bude mentor!
Ovo pitanje namijenjeno je problematici objavljivanja cijena usluga bojenja na društvenim mrežama i otkrivanju načina za sprečavanje krivih očekivanja klijentica. Barbari Nonković iz Rijeke i Nikoli Blažinčiću iz Zagreba postavili smo sljedeća pitanja:
Bi li koloristi trebali uz Instagram objave završnih radova klijentica objavljivati postupke radova, formule i cijene? Koje su prednosti i nedostaci toga? Kako bi to moglo utjecati na očekivanja klijentica i poslovanje salona?

Nikola Blažinčić, salon Nikola Blažinčić, Zagreb
“Društvene mreže prisutne su u većini salona na našim prostorima te se sam voditelj profila odnosno vlasnik salona odlučuje za sadržaj profila. Osobno smatram da je pametno koristiti društvene mreže jer nam pružaju veću mogućnost komunikacije s potencijalnim, ali i našim stalnim klijentima. Sadržaj trebamo pažljivo birati i osmišljavati jer društvene su mreže odličan način za promociju naših usluga.
Izgled profila, tekst, video sadržaj, fotografije, hastagovi te brojni drugi alati omogućavaju nam kvalitetan izgled profila. Osobno nisam zagovornik dijeljenja formulacija jer je svaka kosa individualna te jedna formula boje nikada neće jednako izgledati na više različitih podloga. Eventualno nam može poslužiti kao inspiracija.
Pitanje koje se uvijek spominje, a to je koliko košta određena koloracija, gotovo uvijek se nalazi u komentarima ispod naših fotografija. I doista, ponekad bih volio ispod nekog rada staviti i cijenu same koloracije, ali tada bih vjerovatno završio na naslovnici dnevnih novina.
Objave koje mi kreiramo odnosno sam tekstualni sadržaj namjenjen je krajnjem korisniku kako bi mogao shvatiti što je bilo rađeno na kosi, odnosno želimo napraviti objavu u kojoj se svi klijenti na neki način mogu pronaći. Fotografije procesa bojanja prije i kasnije namjenjene su i frizerima i klijentima, frizeri nam se kasnije najčešće javljaju s pitanjima kojim bojama i tehnikama je odrađen neki proces, dok se klijenti najčešće poistovjećuju s određenom fotografijom.
Danas ljudi ne shvaćaju da su cijene individualne, ovise o stručnosti frizera, kvaliteti samog proizvoda, ugođaju prostora u kojem klijent sjedi, razini usluge te da zaista postoji mnogo faktora vezanih uz cijenu. Mora postojati razlika u cijeni kvalitetnog rada i onog prosječnog, a vi sami morate odlučiti sto ćete stavljati u opis svog profila.”

Barbara Nonković, salon Barbara, Rijeka
“Vrlo je teško i nezahvalno odgovoriti sa DA ili NE. Instagram je javna platforma gdje nikad ne znaš kako ili na koji način netko može reagirati i zato ovo može predstavljati dvosjekli mač. Fotografija govori više od stotinu riječi, barem tako kažu. Već po fotografiji rada može se vidjeti koliko je frizer stručan, pedantan, uredan i ima li oko za boje. Ono što se ne može vidjeti je cjelokupan proces izrade frizure (utrošeno vrijeme, utrošena količina materijala, tehnika rada kao ni prethodno stanje kose).
U mom salonu svakom klijentu pristupamo individualno. Napravi se kompletna analiza stanja vlasišta i kose, saslušaju se želje klijenta te se ponudi konačno rješenje koje mora biti u granicama mogućeg. Određuje se formula (receptura boje) te se na kraju klijentu ukazuje na kompletnu cijenu usluge. Istu formulu možete koristiti na 10 osoba, no nikada nećete dobiti dva jednaka rezultata. Možete dobiti samo sličnu nijansu.
Mogu staviti opis formule i cijenu usluge na svoj Instagram profil i ŠTO nakon toga? Nakon objave doći će vam potencijalna klijentica sa slikom vašeg rada i reći će “ja ovo želim i za toliko novaca”. Tu istu formulu može i netko nestručan upotrijebiti i dobiti totalno drugačiji rezultat.
Ponekad su očekivanja i želje klijenata zaista nerealne i tu leži glavni problem. U konačnici svaki salon ima pravo na svoj izbor kako i na koji način se želi oglašavati i privući pažnju klijenata.
Mislim da objavljivanje fotografija radova na društvenim mrežama ne bi trebalo biti vezano uz isticanje ili neisticanje cijena, već bi se koloristi trebali fokusirati na rad, vlastitu stručnost i u konačnici na zadovoljne klijente koji sjede u njihovim stolicama.”
SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!