Frizeri su oduvijek zauzimali posebno mjesto u životima klijenata. Ovi najdugovječniji čuvari ljepote već stoljećima, pa i tisućljećima svojim radom svijet čine ljepšim. No treba reći kako ovo posebno mjesto u društvu nisu zaslužili isključivo zahvaljujući prekrasnim frizurama.

Frizeri su naime oduvijek bili cijenjeni i štovani ne samo zbog svog znanja, već i zbog njihove druželjubivosti, vještina komuniciranja, slušanja pa i savjetovanja. Priznati, poznati i uvijek traženi frizeri znaju jako dobro osjetiti raspoloženje klijenata i zato su u njihovim očima viđeni i kao svojevrsni psiholozi. Kreirajući ljepotu kose klijenata, ujedno njeguju i njihovu unutarnju ljepotu.

Saznajte više o privilegijama i izazovima ovog posebno bliskog odnosa klijenata i frizera te doznajte više o zahtjevnosti situacija u kojima su njihovi osobni savjeti najčešće traženi.

SITUACIJA 1: “Prekinuli smo.”

Jedna od čestih situacija s kojom se frizeri susreću kada klijenti sjedaju u njihove stolice jest prekid veze ili braka. Problem je to koji ljude na neki način posve prirodno dovodi frizeru. Naime klijenti takvim potezom, odnosno odlaskom frizeru zapravo žele učiniti neku važnu, značajnu promjenu. Žele povećati svoje samopouzdanje, probuditi neki dio sebe koji je možda uspavan, a ponekad se čak i u potpunosti vratiti nekoj svojoj pravoj, izvornoj prirodi.

Razgovori o prekidu mogu biti veoma izazovni kako za klijente tako i za frizere. Često se u ovakvim razgovorima dođe u iskušenje podsjećati na sve mane nekadašnjeg partnera kao i na propušteno vrijeme, no ovakva komunikacija može biti kontraproduktivna jer se na taj način kod osobe ponovo budi tuga ili ljutnja. Tugovanje je izazovan proces u kojem se suočavamo s kompleksnim emocijama pa iako u jednom trenutku možemo biti mirni u vezi onoga što smo prošli, već idućeg trena možemo se opet ljutiti i omalovažavati sve lijepe trenutke.

Najbolje rješenje ove situacije zapravo je razgovor o samoj promjeni koju klijenti žele napraviti sa svojom kosom. Održavanje fokusa na sadašnjosti, na želji za napretkom, boljitkom i samom promjenom najbolji je način da razgovor protekne u pozitivnom, optimističnom tonu koji će na taj način svakako biti jedan mali, ali veoma značajan korak ka ljepšoj, sretnijoj i zadovoljnijoj budućnosti.

SITUACIJA 2: “Umrla mi je bliska osoba.”

Svaki frizer će se složiti kako su razgovori o smrti bliskih osoba jedni od najtežih u salonu. Teško je gledati ljude kako pate od tuge, pogotovo u frizerskom salonu, mjestu čija je misija svakom frizurom iznova njegovati osjećaje zadovoljstva i sreće.

Kako najbolje pristupiti ovakvim razgovorima? Stručnjaci ističu važnost slušanja te važnost izražavanja razumijevanja i empatije u takvim razgovorima. Osim toga, ističu kako se pritom treba suzdržati od davanja savjeta, što može biti veoma teško. Ljudi smo, u prirodi nam je da želimo pomoći drugima koje pate. ove osobe od frizera ne očekuju nikakvo rješenje, one jednostavno traže vješto odrađene frizerske usluge, popraćene osjećajem empatije jer je upravo to ono što im u takvoj situaciji pruža osjećaj normalnosti.

SITUACIJA 3: “U zadnje vrijeme se osjećam nervozno i tjeskobno.”

Ovaj je razgovor posebno izazovan jer podrazumijeva iznimno blizak odnos frizera i klijenta. Potrebno je naime prilično dobro poznavati osobu kako bi se mogao dati pravi savjet za suočavanje s ovako teškim emocijama. Svi smo različiti, naše osobnosti se razlikuju pa ono što nekoga smiruje i liječi, drugome može škoditi, dodatno ga uznemiriti. Iz tog se razloga kod ovakvih razgovora savjetuje spominjanje tzv. malih stvari za koje pretpostavljamo da ih klijent voli. Možemo povesti razgovor o hobijima, primjerice knjigama, glazbi, stvarima koje ljudima dižu raspoloženje, daju im nadu u bolje sutra, motiviraju ih da hrabro koračaju naprijed.

Posjet frizerskom salonu zasigurno je jedan od boljih načina kojim možemo smanjiti naš svakodnevni stres, opustiti se te tako bar na tren sve brige i probleme ostavit pred vratima. Ipak, ne smijemo zaboraviti kako istinski osjećaj mira, sreće i zadovoljstva uvijek započinje iskrenom komunikacijom. Naime, dok će neki klijenti doista cijeniti mogućnost razgovora s frizerom, treba imati na umu kako uvijek ima i onih kojima će najviše odgovarati mirno sjedenje u tišini. Važno je osjetiti raspoloženje klijenta te pronaći način komunikacije koji klijentu doista i odgovara, pa makar to ponekad bila i šutnja.

KAKO RAZGOVARATI O PROBLEMIMA

Otkrijte nekoliko smjernica kojima frizeri i klijenti mogu unaprijediti svoj jedinstven, bliski odnos.

Smjernice za frizere:

  • Pažljivo slušajte te gledajte u oči.
  • Budite empatični. Ne osuđujte. Iako se vama neki problem može činiti sitnicom, činjenica je da taj isti problem nekome može stvarati doista ozbiljne poteškoće.
  • Uvijek se zahvalite klijentima na njihovom povjerenju.
  • Imajte spremne maramice.

Smjernice za klijente:

  • Ne očekujte kako će frizeri moći problem riješiti umjesto vas. Oni su tu da vas saslušaju te svojim vještinama pokušaju podići samopouzdanje.
  • Imajte na umu kako su i oni samo ljudi. Imajte razumijevanja jer i oni imaju svoje probleme, a nije nimalo jednostavno upuštati se u teške, duge razgovore usred radnog dana.
  • Ne zaboravite kako su frizerski saloni javni prostori gdje se može zadržavati puno ljudi, svatko sa svojim problemima, a neki od njih u salone i dolaze upravo zato kako bi na njih zaboravili. Teže teme radije sačuvajte i o njima u intimi porazgovarajte s prijateljima ili psiholozima.

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK