Voditi salon u vrijeme krize ne znači štediti na  kvaliteti proizvoda ili dobroj edukaciji, već smisleno odabrati one najbolje i najkorisnije, a važno je i pomnije pratiti troškove.

KAKO OSTAVITI KRIZU PRED VRATIMA VAŠEG SALONA

Kada ekonomija posrne, frizerski saloni nisu iznimka, posljedice pogađaju i njih. Zapravo se može reći da su među prvima na udaru, budući da mnogi klijenti u nastojanju da uštede novac, prorijede upravo posjete svojem omiljenom frizeru. Neki od njih usvoje navike “kućnog“ šišanja i bojenja, i osim katastrofe koju mogu priuštiti svojoj kosi, na taj način indirektno dovode u tešku situaciju i vlasnike mnogih salona. No, sve navedeno ne znači nužno i njihovu propast. Ukoliko se nepovoljnoj ekonomskoj klimi pristupi na odgovarajući način, posao bi mogao krenuti i nabolje.
Za početak, ne treba paničariti jer to nikako nije dobro za posao. Ne treba ni donositi ishitrene odluke ili radikalne redukcijske mjere. Umjesto nepromišljenih reakcija na problem, treba dobro promisliti prije svake odluke. Svakako se naglasak stavlja na konstruktivno djelovanje. Voditi salon u vrijeme krize ne znači štediti na kvaliteti proizvoda ili dobroj edukaciji, već smisleno odabrati one najbolje i najkorisnije, a važno je i pomnije pratiti troškove. Evo nekoliko ideja i savjeta.

KLIJENTI

U razdoblju krize treba više no ikad posvetiti pažnju odnosu s klijentima jer na tom području uvijek postoji prostor za napredovanje. Uostalom, možda upravo tu postoji problem koji loše djeluje na poslovanje. Poznajete li svoje klijente u dovoljnoj mjeri? Ako sumnjate u odgovor na ovo pitanje, bilo bi dobro da uložite dodatni napor u pokušaje razumijevanja i identificiranja svoje klijentele. Stoga nije na odmet pokušati i nešto novo, poput upitnika putem kojih se mogu dobiti značajne informacije, a one su bitno promijenjene u vrijeme ekonomske krize, budući da se iz korijena mijenja obrazac potrošnje. Kako bi se vlasnici salona u kriznom periodu snašli, trebaju se educirati ne samo po pitanju frizerskih znanja i vještina, već i po pitanju marketinga, poslovanja, tržišta općenito. Prava je umjetnost u doba smanjene potrošnje učiniti svoje usluge dostupnima i privlačnima svima.

SAVJETOVANJE

Nije na odmet u periodu ekonomske krize uključiti i stručne osobe koje će vam pomoći u objektivnijem sagledavanju stanja u vašem salonu. To mogu biti računovođe ili brend menadžeri proizvoda koje koristite i savjetovanje s njima dobar je potez iz više razloga, a pogotovo zbog panike koja može bitno utjecati na vaše prosuđivanje situacije.
Ukoliko u dovoljnoj mjeri ne poznajete prihode i rashode svojeg salona, to je argument više za pomoć ove vrste. Na taj se način možete pobliže upoznati s bitnim mogućnostima poslovanja salona, kako ne biste smanjivali ili povećavali obujam posla bez prethodnog razumijevanja brojki koje su bitne za to.
Drugim riječima, za vođenje salona nije potrebno postati npr. računovođa, već konzultirati se sa stručnim osobama kako biste pravilno pristupili poslu u vrijeme kad ekonomija posustane.

PLANIRANJE

Sve navedeno podrazumijeva dobro izrađenu strategiju. Dakle, potrebno je uzeti nekoliko dana i posvetiti ih isključivo postavljanju ciljeva i planova za određeno razdoblje. Mnogi ljudi osjećaju otpor upravo prema ovom koraku, ne shvaćajući njegovu važnost. Međutim, nesumnjivo je od velike koristi postaviti plan cjelokupnog poslovanja.
Plan treba biti jednostavan. Donosimo okvirni pregled sadržaja koje bi plan trebao uključivati.
VIZIJA
Svaki vlasnik salona ima svoju viziju koja se gradi pitanjima poput sljedećih: kako će salon izgledati u sljedećih nekoliko godina, koliki obujam posla će dostići, koliko i koje klijente želi usluživati i slično. Za početak je dobro precizirati tu viziju i temeljiti se na njoj. Ona je bitan kotač u pokretačkom mehanizmu i ukoliko je dobro postavljena i jasna, od velike je pomoći.
IDEJA VODILJA
Usko vezano uz viziju, treba se prisjetiti ideje vodilje u svojem poslovanju te se njoma rukovoditi prilikom svakog konkretnog koraka u odlukama. Naravno, uvijek je dobro imati u vidu i klijente te njihove potrebe.
CILJEVI
Poželjno je nabrojati i definirati ciljeve te ih potom sistematizirati. Kvalitetan plan sadrži konkretne ciljeve pojedinačno vezane za: klijente, usluge i proizvode u salonu, financijski dioposlovanja te, vrlo bitno, edukacijski segment.
STRATEGIJE
Za postizanje ciljeva potrebno je osmisliti valjane i efikasne strategije koje vode ka uspjehu. Tu dolazi do izražaja znanje koje posjeduju već spomenuti stručnjaci – računovođe, brend menadžeri prozvoda koje koristite ali i drugi dobavljači i poslovni partneri.
SPECIFIKACIJA
Neophodan je detaljan plan za svaki pojedini cilj i podjela poslova i zaduženja u svrhu postizanja željenih rezultata. Nije na odmet osvrnuti se na vremensku komponentu plana kako bi se dobila slika cjelokupnog projekta. Bitno je i da svi oni koji su dio plana, jasno shvate što im je činiti i na koji način.

Naposljetku, treba reći kako je najbitnije postaviti realistične ciljeve. Ljudi najčešće griješe pokušavajući učiniti mnogo stvari istovremeno. Puno bolja varijanta je postaviti jedan do dva cilja u vremenskom periodu od primjerice devedeset dana. To je pravi put za uspješno ostvarivanje značajnih planova na razini nekoliko godina, i za izdizanje iz ekonomske krize koja nam prijeti svima pa tako i frizerima.

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK