Fotografije: Stevo Pavlović arhiva

U našoj Facebook grupi Hairstyle News – vlasnici frizerskih salona u Hrvatskoj pokrenuli smo raspravu o potrebi povećanja cijena salonskih usluga. S obzirom da smo uvidjeli kako je podizanje cijena usluga veliki izazov za brojne vlasnike salona, odlučili smo na tu temu pripremiti seriju članaka i porazgovarati s nekoliko frizerskih stručnjaka. Koliko god vlasnicima salona podizanje cijena može biti vrlo težak i izazovan zadatak, važno je znati kako je to je važan i neizostavan korak za održavanje uspješnog poslovanja.

U ovom članku o povećanju cijena usluga u frizerskim salonima porazgovarali smo sa Stevom Pavlovićem, vlasnikom ljubljanskog salona Stevo Hair.

Imate li u vašem salonu redovna godišnja povećanja cijena? Ako da, koliko često?

Da, obično jedanput godišnje. Kako se troškovi poslovanja povećavaju, tako se i cijene usluga trebaju povećavati. Ažuriranje cijena je potrebno kako ne bi došli u situaciju da obezvrjeđujemo svoj rad i umanjujemo dobit.

Povećavate li proporcionalno cijene svih usluga odjednom ili samo pojedinih?

Jednom povećamo cijene šišanja, a drugi put cijene bojenja kose. Tako klijenti manje osjete povećanje cijena, posebno žene koje se i farbaju i šišaju.

Kojim kriterijima se vodite kod odluke o povećanju cijena?

To su povećanje plaća i doprinosa za djelatnike, cijene dobavljača profesionalne kozmetike, troškovi struje i plina te ostali fiksni salonski troškovi u redovitom poslovanju. Treba paziti na ta povećanja i proporcionalno podizati cijenu usluga.

Također treba uzeti u obzir i činjenicu da mi frizeri stalno napredujemo u poslu i kvaliteti naših usluga. Ako imamo više iskustva i znanja, višu kvalitetu usluga, veća ulaganja u opremanje salona, bolji status na tržištu i tome slično, onda je potrebno podizati cijene kako bi i one pratile naš razvoj i napredak u poslovanju.

Koje ste korake poduzeli prije povećanja cijena?

Uvijek porazgovaram s kolegama frizerima i savjetujem se s njima, razgovaram s djelatnicima i na osnovu toga se odlučim za povećanje cijena. Držim se izreke kako „više ljudi više zna“ pa tako dobijem više povratnih informacija, a onda se i lakše odlučim za akciju i promjene.

Koji su bili vaši argumenti za povećavanje cijena?

S timom se konstantno savjetujem o svim aspektima poslovanja našeg salona pa tako i o cijenama. Mi smo u prošlosti konkretno imali problem sa preniskim cijenama za zahtjevnije oblike bojenja kose, kao što su tehnike pramenova, balayage… Nismo dodatno računali preljeve poslije bojenja za toniranje kose i to smo prošle godine korigirali. Rezultat je bio očit.

Osim toga, i sami djelatnici dosta često posredno ili neposredno sugeriraju pojedina poboljšanja u poslovanju. Oni su svaki dan u salonu i vide neke stvari koje mi vlasnici ili ne vidimo ili zatvaramo oči pred time. Treba uvažavati mišljenja djelatnika i zajedničkim razgovorom doći do optimalnih rješenja pa tako naravno i do optimalnih cijena naših usluga. „Više ljudi više vidi, više ljudi više zna!“

Kako su vaši djelatnici to prihvatili?

Uvažavanje mišljenja djelatnika je jako važno u poslovanju. Djelatnici tako osjećaju da sudjeluju u oblikovanju poslovanja salona, što je jako konstruktivno i rekao bih motivirajuće za radnike. Ako mi vlasnici salona „ne čujemo“ ili ne uvažavamo mišljenja i dobronamjerne savjete ili primjedbe naših djelatnika, oni se neće osjećati uvažavano, a to može dovesti do njihove demotivacije.

Kako o povećanju cijena razgovarate s klijentima?

Rijetki klijenti primijete ili komentiraju povećanje cijena, a mi se zapravo toga najviše plašimo. Većini je jasno kako se cijene životnih potrepština konstantno povećavaju, pa tako bez većih primjedbi prihvaćaju i povećanje cijena frizerskih usluga u salonu. Klijentima koji pitaju o povećanju cijena ljubazno objasnimo kako su cijene profesionalne kozmetike i boja za kosu narasle, a skupa s njima i troškovi plaća, doprinosa, energenata…

Kako su to vaši klijenti prihvatili?

Nije nam drago ni prijatno u takvim situacijama, ali nastojimo to klijentima objasniti na najljubazniji mogući način. Oni to u velikoj većini slučajeva prihvate s razumijevanjem. Naposlijetku, i klijentima je jasno kako sve poskupljuje pa tako i frizerske usluge.

Jeste li izgubili neke klijente i kako ste to prihvatili?

Ja poslujem već 25 godina. Svako povećanje cijena je bilo nužno, što zbog općih povećanja cijena poslovanja, što zbog mog napredovanja u poslu. Ne mogu imati iste cijene kao na početku rada, kad nisam imao ni dovoljno znanja ni iskustva. Ja sam konstantno na edukacijama po svijetu i u regiji, konstantno napredujem kroz svakodnevni rad i edukacije pa tako i cijene mojih usluga moraju rasti.

To govorim zbog toga što vidim kako mnoge kolege imaju veliko znanje, konstantno se educiraju, plaćaju visoke cijene edukacije, a njihove cijene usluga to ne prate. Premalo cijene sebe i svoj rad, strah ih je povećati cijene, a to nije dobro ni za njih, ni za frizersku struku!

Pratite li povećanje prosječnog računa salona u odnosu na povećanje svih drugih cijena (inflaciju)?

To je neophodno zbog držanja koraka s troškovima života. Inače, kao što sam već naveo, smanjujemo zaradu, a posljedično se zbog toga možemo dovesti i u probleme u poslovanju. Posebno ako imamo salon u najmu ili imamo neki kredit, odnosno leasing u banci.

Brojevi u poslovanju su jako važni. Ja sam to dosta kasno shvatio. Težak rad, svakodnevna borba za preživljavanje i opstanak, a zarade nigdje. Problem je bio u preniskim cijenama. Kada sam počeo povećavati cijene, jedne godine sam čak 3 puta povećao cijene, počelo je i stabilnije poslovanje i veća zarada.

I za kraj, što biste poručili kolegama kojima je povećanje cijena veliki izazov?

Samo bez straha! Povećajte cijene i cijenite svoj veliki rad i trud oko svakog klijenta. Većom zaradom moći ćete priuštiti podizanje plaća djelatnicima, kvalitetniju kozmetiku u svom salonu, bolji interijer salona, ukratko rečeno moći ćete uložiti novac u podizanje svog poslovanja na mnogim nivoima. A osim toga, mirnije ćete spavati, uz puno manje stresa i strahova. Od srca želim svima uspješno poslovanje!

O AŽURIRANJU CIJENA USLUGA U FRIZERSKIM SALONIMA PROČITAJTE I OVE ČLANKE:


PS. Pozivamo hrvatske vlasnike frizerskih salona da nam se pridruže u našoj Facebook grupi namijenjenoj njima – Hairstyle News – vlasnici frizerskih salona u Hrvatskoj. Cilj grupe je razvoj i unaprjeđenje frizerske struke u Hrvatskoj. Za prijem u grupu potrebno je odgovoriti na 3 pitanja (da li ste vlasnik salona u HR, ime salona i grad te koliko imate djelatnika) i na kraju složiti se s poštivanjem pravila grupe.

Grupa je nastala kako bi vlasnici salona mogli ciljano razgovarati o stvarima i poslovnim izazovima koji su specifični za uloge vlasnika salona, a ne tiču se direktno zaposlenika. U grupi se njeguje dobar odnos prema zaposlenicima u salonima, a time što oni ne sudjeluju u radu grupe i ne mogu biti njezini članovi ne ugrožavamo ih i ne govorimo negativno o njima. Kod obrade tema u grupi uvijek tražimo da se na zaposlenike gleda kao jedan od najvažnijih segmenata uspješnog frizerskog poslovanja! 🙂

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK