Fotografije: Ivica Pavlačić arhiva

U našoj Facebook grupi Hairstyle News – vlasnici frizerskih salona u Hrvatskoj pokrenuli smo raspravu o potrebi povećanja cijena salonskih usluga. S obzirom da smo uvidjeli kako je podizanje cijena usluga veliki izazov za brojne vlasnike salona, odlučili smo na tu temu pripremiti seriju članaka i porazgovarati s nekoliko frizerskih stručnjaka. Koliko god vlasnicima salona podizanje cijena može biti vrlo težak i izazovan zadatak, važno je znati kako je to je važan i neizostavan korak za održavanje uspješnog poslovanja.

U ovom članku o povećanju cijena usluga u frizerskim salonima porazgovarali smo s Ivicom Pavlačićem, vlasnikom karlovačkog salona Merlinka.

Imate li u vašem salonu redovna godišnja povećavanja cijena? Ako da, koliko često?

Da, i to tako da svaki kvartal analiziramo učinkovitost te ovisno o tome ima li prostora za ažuriranje, neke skupine cijena povećavamo.

Povećavate li proporcionalno cijene svih usluga odjednom ili samo pojedinih?

Nikada ne povećavamo sve cijene odjednom i nikada u postotku, već uvijek gledamo na to da imamo cijene zaokružene na kunu. Uvijek ažuriramo samo neku skupinu cijena. Na primjer, početkom godine uvijek ažuriramo tehničke usluge, a u jesen stilističke.

Kojim kriterijima se vodite kod odluke o povećanju cijena?

Osnovni kriteriji kod ažuriranja cijena su godišnja stopa inflacije, povećanje troška materijala te povećanje minimalne bruto plaće. Uz te elemente u obzir uzimamo i prosječnu plaću te kupovnu moć u našoj županiji kako bi klijenti mogli koristiti uslugu bojanja svaki mjesec, a šišanja svaka dva mjeseca.

Koje ste korake poduzeli prije povećanja cijena?

Najvažnija mi je analiza izvršenih usluga i prosječni račun za iste kako bi imali jasnu sliku za odluku koju skupinu usluga ažurirati, a da to ne predstavlja veliki skok za trošak klijenta i da nama donese napredak. Nakon odluke razgovaramo o tome s djelatnicima kako bi znali argumentirano objasniti klijentima koji pitaju za povećanje cijena.

Koji su bili vaši argumenti za povećavanje cijena?

Povećanje prosječnih fiksnih troškova hladnog pogona salona, povećanje cijena materijala, povećanje minimalne osnovice bruto plaće.

Kako ste o povećanju cijena razgovarali sa svojim timom?

Pošto imamo Viber grupu u kojoj je cijeli tim, uvijek o potrebi za ažuriranjem cijena razgovaramo svi zajedno pa kod uvođenja svi znamo zašto i kako to prezentirati klijentima ukoliko pitaju.

Kako su vaši djelatnici to prihvatili?

Ima svega. Ponekad dođe i do žestoke rasprave kako bi ažuriranje bilo prihvaćeno i provedeno u praksi. Uglavnom svako povećanje cijena dovodi i do većeg prometa pa samim time i do veće provizije na plaću djelatnika.

Kako o povećanju cijena razgovarate s klijentima? Kako su oni to prihvatili?

Obzirom da uvijek ažuriramo pojedine cijene usluga rijetki klijenti primijete da je došlo do nekog ozbiljnijeg povećanja cijena pa samo rijetkima objašnjavamo zašto su prošli put platili malo manje, a ovaj put malo više.

Velika većina klijenata nema problem s povećanjem cijena i dobro to prihvaćaju. Problem je kada klijentima padne njihov životni standard, onda je normalno da teže prihvaćaju skuplje cijene i shodno tome traže jeftinija rješenja.

Jeste li izgubili neke klijente i kako ste to prihvatili?

Da, zasigurno. U početku to može izgledati kao da smo izgubili klijenta, ali većina klijenata koji zbog povećanja cijena odustanu od posjete salonu ili svoje posjete prorijede, ipak se kroz neko vrijeme vrati i opet stabilizira svoje posjete salonu. Također, kroz financijsku statistiku i malim ažuriranjem cijena, čak i s manjim brojem klijenata moguće je ostvariti veći prihod.

Pratite li povijest promjena cijena svojih usluga od početka poslovanja i ako da, kako vam se to pokazalo?

Praćenje ažuriranja cijena je odlična stvar kako bi vidjeli da iz godine u godinu napredujete. Osim toga, svake godine sve poskupljuje pa kada ne bi pratili i radili ažuriranja cijena standard naših djelatnika bi padao, a ne rastao. Obzirom da je riječ o našem zanimanju u kojem imamo ograničeno vrijeme izvršavanja usluga uz rad 1 na 1, praćenje rasta životnog standarda i shodno tome povećanje naših plaća moguće je jedino kroz redovito praćenje i ažuriranje cijena naših usluga.

Pratite li povećanje prosječnog računa salona u odnosu na povećanje svih drugih cijena (inflaciju)?

Da, prosječni račun je svetinja za sve odluke povećanja cijena. Prosječni račun mora slijediti trend prosječne inflacije te trend svih poskupljenja oko nas. Na osnovu prosječnog računa puno lakše se odlučujem koju skupinu usluga ažurirati novim cijenama.

I za kraj, što biste poručili kolegama kojima je povećanje cijena veliki izazov?

Ažurirajte cijene vaših usluga barem dva puta godišnje, to je neophodan za vaš razvoj i uspjeh. Ne bojte se jer s malim ažuriranjima cijena nikako nećete biti na gubitku već samo na dobitku, a vaši djelatnici će konstantno imati osjećaj rasta njihovog životnog standarda.

O AŽURIRANJU CIJENA USLUGA U FRIZERSKIM SALONIMA PROČITAJTE I OVE ČLANKE:


PS. Pozivamo hrvatske vlasnike frizerskih salona da nam se pridruže u našoj Facebook grupi namijenjenoj njima – Hairstyle News – vlasnici frizerskih salona u Hrvatskoj. Cilj grupe je razvoj i unaprjeđenje frizerske struke u Hrvatskoj. Za prijem u grupu potrebno je odgovoriti na 3 pitanja (da li ste vlasnik salona u HR, ime salona i grad te koliko imate djelatnika) i na kraju složiti se s poštivanjem pravila grupe.

Grupa je nastala kako bi vlasnici salona mogli ciljano razgovarati o stvarima i poslovnim izazovima koji su specifični za uloge vlasnika salona, a ne tiču se direktno zaposlenika. U grupi se njeguje dobar odnos prema zaposlenicima u salonima, a time što oni ne sudjeluju u radu grupe i ne mogu biti njezini članovi ne ugrožavamo ih i ne govorimo negativno o njima. Kod obrade tema u grupi uvijek tražimo da se na zaposlenike gleda kao jedan od najvažnijih segmenata uspješnog frizerskog poslovanja! 🙂

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK