Serija članaka o podizanju cijena u salonima
Kako ukloniti strah od povećanja cijena u frizerskim salonima i drugim uslužnim djelatnostima?

Bilo da ste nedavno otvorili svoj salon ili ste već iskusni profesionalac s lojalnom klijentelom koju nikako ne želite izgubiti, u određenom trenutku promjene cijena su neminovne. Povećanje cijena u poslovanju salona može biti korisno, ali istovremeno i frustrirajuće za vlasnike salona. Većina vlasnika salona smatra kako je podizanje cijena veliki izazov za njih, počevši od straha gubitka klijenata pa sve do želje da se izbjegnu neugodni razgovori s njima.
Bez obzira na to što ste svjesni kako trebate podići svoje cijene, ne znate odakle početi. U seriji članaka donosimo vam savjete koji će vam pomoći da se suočite sa svojim strahovima, spoznate svoju vrijednost i razmislite o podizanju cijena na način koji ima smisla za vaše poslovanje kako biste mogli uspješno nastaviti služiti svojim klijentima!

Razlozi za podizanje cijena usluga
Može biti mnogo razloga za podizanje cijena frizerskih usluga, bilo da se radi o povećanju cijena materijala, alata i drugih salonskih troškova, o edukacijama na kojima ste bili i novim vještinama koje ste usvojili ili zato što ste često popunjeni više dana unaprijed. U pravilu bi saloni svake godine trebali podizati cijene, a uz povišenu inflaciju to može biti nužno napraviti čak i nekoliko puta godišnje.
Podizanje cijena, uz pravovremeno obavještavanje klijenata, način je da pokažete kako ste iskusniji u svom radu kako bi vas klijenti ozbiljnije shvatili. Uz povećanje cijena usluga uvijek razmišljajte i o načinima kojima možete dodati vrijednost svakom klijentovom posjetu i njegovom salonskom iskustvu. Također budite spremni na to da ćete možda i izgubiti neke klijente. I to je u redu. Na taj način zapravo ćete napraviti mjesta za one klijente koji vjeruju u vas, vaš talent i vaš salon.

“Podizanje cijena je jedan od najvećih izazova s kojim se suočavaju frizeri. Podizanjem cijena vi ne želite zakinuti svoje klijente, već naplaćujete svoju vrijednost. To je neminovnost svakog poslovanja. Naposljetku, cijena materijala i drugi troškovi se također redovno povećavaju”, izjavila je Tabatha Coffey, poznata američka frizerka i edukatorica.
Osvijestite svoju vrijednost
Prva stvar koju treba imati na umu je da morate osvijestiti svoju vrijednost, a onda to i naplatiti! Vaše umijeće treba govoriti više od svih negativnih misli koje možda imate. Vrijeme je da postavite sljedeće korake u svom salonskom poslovanju i u svojoj karijeri.

Možda ćete se u početku osjećati neugodno, ali ako se temeljito posvetite podizanju cijena te na vrijeme s argumentima obavijestite svoje klijente, oni se neće tako osjećati! Sve dok dajete visokokvalitetne rezultate, većina klijenata vas neće napustiti. Neki možda i hoće, ali će ih nadoknaditi više cijene i novi klijenti.
Zasigurno svake godine poboljšavate svoje vještine, pohađate edukacije, ulažete u opremanje salona i nove usluge te stoga zaslužujete i više cijene za svoje usluge. Važno je zapamtiti da troškovi života također rastu svake godine i za održavanje uspješnog poslovanja trebate ih pratiti. Inflacija je nešto čemu svaki uspješni poduzetnik treba pridavati pažnju kod podizanja cijena!

Ako imate tim zaposlenika, bilo bi dobro da je jedan od njih primjerice mlađi ili da jednostavno imate drugog frizera koji ima niže cijene usluga. Vašim klijentima će se svidjeti imati drugu opciju. Na taj način ih možete zadržati u svom salonu.
Knjiga „Bojite se povisiti svoje cijene?“
O tome kako naplatiti svoju vrijednost i vještine te istovremeno zadržati klijente razmišljaju svi vlasnici salona. Poslovni savjetnici za salonsko poslovanje Zan Ray i Tom Collins u svojoj knjizi „Bojite se povisiti svoje cijene?“ daju savjete o sustavnom načinu povećanja vrijednosti usluga svojim klijentima te shodno tome i ostvarivanju većeg profita.
“Kada vlasnik salona naplaćuje onoliko koliko vrijedi, svi će u konačnici imati korist od toga, i vlasnik, i zaposlenici salona, i klijenti, i država. Kada pomažete vlasniku salona, pomažete cijeloj zajednici”, kaže Zan Ray, poslovna savjetnica za salonsko poslovanje.

U svojoj knjizi Zan Ray i Tom Collins pišu koliko je važno svoju odluku o podizanju cijena uvijek opravdati vrijednostima koje dajete svojim klijentima. Važno je i znati kada i koliko često trebate podizati cijene svojih usluga. Obavezno uvijek na vrijeme obavijestite svoje klijente o poskupljenjima i budite spremni za rješavanje mogućih pitanja o povećanju cijena. U knjizi ističu i koliko je važno znati poslovne brojke tj. sustavno raditi analize svog poslovanja.
Ako se slažete s ovim što smo do sada napisali, to znači da ste prevladali svoje sumnje, znate svoju vrijednost te ste spremni poduzeti sljedeći korak u svom salonskom poslovanju i podići cijene. O svemu tome moći ćete pročitati i u našim sljedećim člancima o podizanju cijena.
O AŽURIRANJU CIJENA USLUGA U FRIZERSKIM SALONIMA PROČITAJTE I OVE ČLANKE:
- Kada i zašto trebate ažurirati cijene frizerskih usluga?
- Ivica Pavlačić: „Kada ne bi pratili i radili ažuriranja cijena standard naših djelatnika bi padao, a ne rastao“
- Stevo Pavlović: „Ako cijenama ne pratimo troškove života možemo se dovesti u probleme u poslovanju“
- Ivan i Marina Jagarčec: „Povećanje cijena usluga uvijek opravdajte višom kvalitetom vašeg rada“
PS. Pozivamo hrvatske vlasnike frizerskih salona da nam se pridruže u našoj Facebook grupi namijenjenoj njima – Hairstyle News – vlasnici frizerskih salona u Hrvatskoj. Cilj grupe je razvoj i unaprjeđenje frizerske struke u Hrvatskoj. Za prijem u grupu potrebno je odgovoriti na 3 pitanja (da li ste vlasnik salona u HR, ime salona i grad te koliko imate djelatnika) i na kraju složiti se s poštivanjem pravila grupe.
Grupa je nastala kako bi vlasnici salona mogli ciljano razgovarati o stvarima i poslovnim izazovima koji su specifični za uloge vlasnika salona, a ne tiču se direktno zaposlenika. U grupi se njeguje dobar odnos prema zaposlenicima u salonima, a time što oni ne sudjeluju u radu grupe i ne mogu biti njezini članovi ne ugrožavamo ih i ne govorimo negativno o njima. Kod obrade tema u grupi uvijek tražimo da se na zaposlenike gleda kao jedan od najvažnijih segmenata uspješnog frizerskog poslovanja! 🙂
SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!