Anci_crno-bila_2

Fotografije: Jasno&Glasno
Razgovarao: Denis Vidović & Denis Pucelj


Jasno&Glasno, Ana Penović, Chief Content Officer

Što sve čini nastup pojedinca na društvenim mrežama?

Nastup pojedinca na društvenim mrežama čini svaka crtica, tekst, fotografija, komentar i video koji je objavljen u društveno-mrežnom prostoru, bilo da smo to objavili sami ili je to napravio netko od prijatelja, obitelji ili kolega. Osobni nastup osmišljava svatko od nas ponaosob i on ovisi o tome koje informacije iz svog privatnog i poslovnog života želimo podijeliti s znanim i manje znanim prijateljima i poznanicima na društvenim mrežama. Smatram da svatko od nas i u digitalnom prostoru mora ostati vjeran sebi, a koliko ćemo i kakav sadržaj dijeliti ovisi o vremenu koje trošimo na društvene mreže i značaju koji im pridajemo. No, u svakom trenutku morate znati da se radi o javnom prostoru koji je dostupan svima i stoga unaprijed promislite što želite o sebi poručiti i kako želite da vas drugi doživljavaju. Pojednostavljeno rečeno, nikada ne objavljujte nešto što biste ikada u životu mogli požaliti!

Koliko je važan sadržaj koji se predstavlja, a koliko osobni stil? Kakva je veza između sadržaja i osobnog stila?

Zapravo najvažniji jer se kroz sadržaj artikulira i jasno komunicira – bilo u tekstu, slici, animaciju ili videu – ono što svojoj publici želite reći o vama, vašoj tvrtki i/ili projektu.

Što biste preporučili nekom tko je kreativan, ima stila i želi se predstaviti na društvenim mrežama?

Služite se sa što više sadržaja raznovrsnih formata: tekstovima, fotografijama, video isječcima, animacijama, infografikama kako biste inspirirali postojeće i privukli nove klijente ili poslodavce. Sadržajima koje kreirate skrenut ćete pažnju na sebe i privući ljude da se obrate upravo vama i vas angažiraju. Saznajte koje teme i sadržaje vaši internetski prijatelji najviše vole, što najčešće dijele (šireći tako glas o vama među svojom društveno-mrežnom zajednicom) i na njih se fokusirajte. Budite neposredni i ugodni.Ukoliko putem društvenih mreža nešto prodajete ili promovirate, nemojte zaboraviti da se radi o privatnom prostoru svakog vašeg prijatelja ili sljedbenika koji ni u kom slučaju ne smijete zloupotrebljavati na način da ga zasipate nepotrebnim informacijama ili maltretirate ponudama, akcijama i cijenama.

Što mislite o ulozi te vrste marketinga u uslužnom sektoru?

Kao i u svakoj drugoj industriji, sadržaj je glavna supstanca društveno-mrežne komunikacije. Ukoliko ne kreirate zanimljiv i raznovrstan sadržaj koji će vaši prijatelji čitati/gledati te ga dijeliti sa svojim prijateljima, unaprijed ste svoj internetski život osudili na propast. Brojne su tvrtke ili projekti brzopleto otvorili profile na nekolicini društvenih mreža, no još su brže shvatili da nemaju o čemu komunicirati, tj. da nisu pripremili dovoljnu količinu sadržaja. Sadržaj je vrijednost koju unosite u komunikaciju, stoga kombinirajte edukativne, informativne i zabavne sadržaje sa sadržajima promotivno prodajne naravi. Bilo da se radi o savjetima, fotografijama vaših radova, video isječcima s važnih događanja, zabavnim činjenicama ili preporukama klijenata, sadržaj kontinuirano treba stvarati jer je on jedini razlog zbog kojeg će korisnici posjećivati vašu web stranicu i prijateljevati s vama na društvenim mrežama.

Koje društvene mreže su dobre platforme za predstavljanje frizera?

Na prvom mjestu to je Facebook zbog veličine, broja korisnika, dosega te mogućnosti koje nudi. Zatim tu je Instagram koji postaje sve popularnija društvena mreža koja je po broju korisnika pretekla Twitter, a na kojoj je fokus na fotografijama i video isječcima duljine do 15 sekundi. I svakako You Tube koji je i najveća svjetska društvena mreža za razmjenu video sadržaja i treće rangirana internetska tražilica. S obzirom da se industrija ljepote u promociji i prodaji uvelike služi upravo fotografijama i videima, ove mreže idealna su internetska odredišta za predstavljanje frizera.

Možete li nam navesti neka od glavnih pravila objavljivanja sadržaja na Pinterestu, Instagramu i Facebooku?

Čak i za kratko navođenje svih pravila objavljivanja na spomenutim društvenim mrežama bilo potrebno cijelo jedno izdanje Hairstyle Newsa časopisa te je moj savjet da, prije nego se odlučite na komunikaciju putem društvenih mreža, napišite kratku Strategiju digitalnog nastupa. U toj svojoj strategiji unaprijed definirajte kojim ćete se društvenim mrežama služiti, kakve sadržaje i kojom dinamikom ćete objavljivati, tko će biti zadužen za osmišljavanje sadržaja (osobito kada je riječ o kompleksnim formatima poput videa) te koji su ciljevi društveno-mrežnog nastupa, odnosno što očekujete da društveno-mrežni kanali naprave za unaprjeđenje vašeg posla ili za vašu promociju. Nemojte zaboraviti niti na budžet koji je potrebno investirati u oglašavanje, a bez kojeg je nemoguće postići neki značajniji uspjeh.

 

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK