PIŠE:

Ana Šunjić, Social media marketing manager
ana.sunjic@akcija.com.hr
www.akcija.com.hr/blog

 

Oglasiti se na društvenim mrežama ili ne? Odgovor na to pitanje možete dobiti od onih koji to već čine ili ako to sami isprobate. Naš odgovor i naša sugestija je: „Da, obavezno!“ Društvene mreže su odličan način za promociju usluga koje se mogu prezentirati fotografijama.

Frizerski saloni djeluju lokalno i razvijaju blizak odnos sa svojim klijentima. Individualan pristup i komunikacija su ono čemu danas svi teže jer svi smo mi neponovljive individue. Prednost društvenih mreža je upravo mogućnost takvog pristupa i svakodnevne komunikacije s korisnicima.

Kako neki frizerski salon može započeti promociju na društvenim mrežama i kvalitetno komunicirati s korisnicima? Osnovno je pravilo da na Facebooku otvorite svoju stranicu – nikako profil! Ovo pravilo mnogi u Hrvatskoj još uvijek krše, a Facebook ima pravila po kojima pravne osobe koje koriste Facebook mrežu u komercijalne svrhe ne smiju imati profil, već stranicu i samo je pitanje vremena kada će ih ukloniti. Upravljajte svojim stranicama pravilno i bit ćete uspješni.

Naslovna slika profila na Facebooku

Naslovna slika profila na Facebooku

1. Postavite ciljeve i izaberite društvene mreže i internetske platforme za komunikaciju

Prije svega morate znati svoje ciljeve, kao i ciljanu skupinu klijenata kojima se želite obratiti. Najčešće će vam ciljana skupina biti osobe određene dobne skupine (mlađa populacija, stariji klijenti ili obje skupine), određenog spola te određene geografske lokacije (npr. osobe koje žive u vašem gradu). Društvene mreže i internetske platforme koje su najprikladnije za ovu vrstu usluge su: Facebook (zbog broja korisnika i dobrog označavanja ciljane skupine), Google Places (zbog pozicioniranja na Google tražilici) te Instagram (po potrebi i ovisno o sadržaju kojim raspolažete).

Google Places

Google Places

2. Kreirajte stranice i uredite ih

Nakon što ste odabrali društvene mreže i internetske platforme koje ćete koristiti, kreirajte stranice i uredite ih. Prilikom kreiranja Facebook stranice pomno je uredite i upišite sve potrebne informacije: opis salona, kontakte, adresu, web stranicu, poveznice na druge društvene mreže, djelatnost, kreirajte kvalitetnu, privlačnu i zanimljivu naslovnu i profilnu fotografiju… Više informacija rezultira većim mogućnostima pronalaska vaših stranica na tražilicama.
Kreirajte i Google Places profil jer sve više osoba internetski traži dostupne usluge u blizini.
Kada su u pitanju turisti, Google Places je internetska stranica koju morate imati. Google Places profil ispunite pažljivo, kao i Facebook stranicu, jer ćete tako omogućiti potencijalnim klijentima da vas pronađu i posjete vas zbog blizine i dobrih ocjena drugih zadovoljnih klijenata.

3. Komunicirajte redovito i kvalitetno

Educirajte svoje klijente i savjetujte ih o onome u čemu ste stručnjaci, a oni će znati cijeniti vaše savjete, postavljat će vam dodatna pitanja i u konačnici će doći k vama jer ste stekli njihovo povjerenje. Osim edukacije i savjetovanja veoma je važno da svoj rad prezentirate i fotografijama. Dokumentirajte što više profesionalnih trenutaka kako biste se približili potencijalnim klijentima i predstavili im svoj rad. Iskoristite Facebook ili Instagram za promoviranje svoga rada. Zamolite klijente za fotografije „prije i poslije“, sigurno će mnogi pristati na to.

4. Koristite Facebook oglašavanje

Za ciljano privlačenje internetskih „posjetitelja“ (određene dobi, lokacije…) i promociju koristite Facebook oglašavanje, kao i za posebne ponude, akcije ili novosti koje želite istaknuti. Kvalitetnim upravljanjem oglasima možete postići odličan rezultat – povećanje broja klijenta. Cijena oglašavanja ovisi o veličini tržišta na kojem djelujete, no dovoljan vam je i budžet od 1000 kuna mjesečno. Taj iznos ne morate ulagati svaki mjesec, već samo u razdobljima kada imate konkretne ciljeve koje želite ostvariti. Npr. kada otvorite Facebook stranicu kako biste privukli fanove, prvih ćete nekoliko mjeseci ulagati u oglase. Oglase možete kreirati i kada imate neku promotivnu akciju ili kada objavljujete neku za vas važnu vijest (npr. osvojenu nagradu na natjecanju i sl.).

Prezentacija raznolikog sadržaja jednog salona na Facebooku

Prezentacija raznolikog sadržaja jednog salona na Facebooku

Photo Contest

Photo Contest

5. Organizirajte nagradne natječaje

Privucite nove klijente i nagradite dosadašnje organizacijom zanimljivog fotografskog natječaja, ili klijentima ponudite popuste pomoću opcije „Facebook offer“. Nagrade i popuste svi vole i oni uvijek privuku velik broj ljudi. Ako ste do sada svojom internetskom stranicom privukli nekoliko stotina ili tisuća „posjetitelja“, vijesti o nagradnom natječaju ili popustima veoma će se brzo proširiti virtualnom sferom.

6. Pratite ostvarenje svojih ciljeva

Pratite rast broja „posjetitelja“ vaših internetskih stranica i njihovu strukturu (dob, mjesto stanovanja…), komunikaciju na stranicama, upite ukoliko ih dobivate, pozitivne komentare, dodatna pitanja… Potom, pratite je li broj vaših novih klijenta u salonu sukladan povećanju internetskih „posjetitelja“ na vašim stranicama, pogotovo za vrijeme Facebook oglašavanja, nagradnih natječaja ili posebnih popusta. Na sve možemo utjecati, samo trebamo znati gdje se nalazimo, a gdje želimo biti.


Krenite u akciju osvajanja društvenih mreža! Čitajte akcijski blog na www.akcija.com.hr/blog kako biste se informirali i educirali.