Hairstyle News br. 23
Izdanje proljeće/ljeto 2014.

Poznati slovenski frizer Mitja Sojer posljednjih je godina izgradio pravo regionalno frizersko carstvo. Još je njegova majka Cveta bila vlasnica frizerskog salona u Tržaškoj ulici u Ljubljani, a za frizerski poziv se odlučio i on te je postavio nova mjerila frizerske usluge, kao i frizerske profesije općenito. U siječnju 1991. godine Mitja Sojer, za prijatelje Mič, otvorio je svoj prvi salon zajedno s tri mlade frizerke, a nešto kasnije otvorio je i drugi salon te osnovao svoj prvi tim i utemeljio Mič Styling. S jasnom vizijom i upornim radom Mitja je svoje poslovanje tijekom nešto više od dvadeset godina proširio na: dva vlastita frizerska branda, četiri države, više od sedamdeset frizerskih salona koji su uglavnom dani u franšize, frizersku srednju školu i akademiju koje obučavaju mlade i usavršavaju već iskusne frizere.

Fotografije: Mič Styling
Razgovarao: Denis Vidović


Recite nam nešto o sebi i o tome kako ste se odlučili za frizersku profesiju?

Rođen sam u Ljubljani 1966. godine, kao drugi sin majke frizerke i oca automehaničara. Kada sam imao svega dva mjeseca moja je mama otvorila vlastiti frizerski salon, tako da mogu reći da sam odrastao u salonu. Tijekom mladosti volio sam razne stvari, 11 sam godina igrao nogomet, a roditelji ni mene ni brata nisu nikada „gurali“ prema svojim zanimanjima. Zapravo, nekada me čak pomalo i odbijala atmosfera u salonu moje majke – vječna gužva, frizerke u bijelim i plavim kutama, s ortopedskim cipelama, ludim make-upom i natapiranim frizurama, izmiješani mirisi laka za kosu, preparata za trajnu i dima cigareta.

Mitja Sojer sa roditeljima

Mitja Sojer sa roditeljima

Kad sam imao 14 godina mama me je jedne nedjelje pozvala da s njom pogledam frizersku modnu reviju na kojoj je Ilirija predstavljala novi trend frizura. Tamo su me tadašnji demonstratori pozvali da im „asistiram“ u garderobi, tako sam otkrio neki novi frizerski svijet i odmah sam promijenio mišljenje o frizerstvu. Zbog toga me mama već slijedeći vikend povela u Bolognu na veliki sajam kozmetike i frizerstva. U Bologni sam vidio da su muškarci u frizerskom poslu veoma popularni i velike „face“ te sam se odlučio upisati u frizersku školu. O kreativnosti tada još nisam imao pojma, to je došlo tek poslije kada sam počeo putovati i pratiti svjetsku modu.

Što vam je posebno pomoglo u karijeri i možete li izdvojiti neke prijelomne trenutke?

Uz moju mamu, mnogo su mi pomogli iskusniji kolege frizeri iz cijele bivše države koje sam upoznao pri prvom posjetu Londonu. Tamo sam konačno upoznao i zavolio frizerski svijet. Počeo sam obilaziti londonske frizerske akademije i salone te učiti „male tajne velikih majstora“. Sve frizerske inovacije sam želio što prije prenijeti u mamim salon, a onda sam 1991. godine otvorio i prvi vlastiti salon u kojem sam, zajedno s mladim frizerkama, mogao raditi onako kako sam ja htio.

Kako su nastali Mič Styling tim i akademija?

Sljedeća važna stvar u je bilo otvaranje mog drugog salona u centru Ljubljane, u kojem sam zaposlio još više mladih frizera. Oni su počeli sa mnom odlaziti u London, i tako je stvorena grupica istomišljenika koja je počela razmišljati o kreativnosti, kolekcijama i trendovima. Godine 1997. otvorili smo veliki frizerski salon s akademijom i predstavili naš prvi kreativni tim kojeg su činili mladi frizer od 18-19 godina. Ja sam stao iza njih i podržao ih. Ti frizeri su i danas glavni članovi kreativnog tima i kreiraju kolekcije i filozofiju Mič Stylinga.

Temelj uspješnog poslovanja je dobar tim; kako privlačite, zapošljavate i zadržavate najbolje frizere?

Kada smo počeli educirati naše i ostale slovenske frizere, povećao se interes za zapošljavanje u našim salonima. Na taj smo način privukli mlade i perspektivne frizere. Kasnije smo nekim frizerima ponudili i naše franšize te su oni na taj način dobili novu motivaciju za rad. Mi frizerima stalno organiziramo edukacije u našoj tvrtci, posjete svim važnijim svjetskim frizerskim događajima i omogućavamo im napredovanje. Oduvijek nam je najvažnija otvorena komunikacija.

Nastup Mič Styling Art Teama u Las Vegasu.

Nastup Mič Styling Art Teama u Las Vegasu.

Možete li definirati svoju radnu filozofiju, tj. što činite kako biste svakom klijentu u svakom trenutku dali ono najbolje?

Klijenti su naše najveće blago i zato ih treba privlačiti, paziti i maziti. Smatram da je važno da svi zaposlenici razumiju filozofiju tvrtke, vjeruju u nju i da rade po istim profesionalnim principima i pravilima.

Što vas inspirira u poslu i tko vam pomaže?

Inspiracija i nove ideje dolaze mi kada razmišljam kako bismo svaku stvar mogli napraviti bolje. Oko sebe sam okupio jaku i dobru ekipu: sve što se tiče financija i zaposlenika vodi Ana Slamič, a za kreativni aspekt posla zadužen je Tomaž Turk. Često vrlo otvoreno i direktno razgovaramo ne gledajući tko je direktor, a tko zaposlenik jer nove su ideje uvijek dobrodošle.

Možete li usporediti poslovanje slovenskih i hrvatskih frizerskih salona?

Poslovanje frizerskih salona u Sloveniji i Hrvatskoj je veoma slično. Nama u Sloveniji je možda bilo lakše jer smo bliže Europi i duže smo u njoj te smo imali lakši pristup novim informacijama i lakše smo putovali i posjećivali svjetske sajmove. Dalje, mi imamo mnogo niži PDV na frizerske usluge – 8,5 %, koji nam omogućava da lakše prebrodimo svjetsku financijsku krizu koja se osjeća i u frizerskim salonima.

Svi saloni žele zadovoljne klijente koji se vraćaju, kako vi to postižete?

Kod odnosa frizera i klijenta nema nekog recepta, to je uvijek poseban odnos i on je spoj mnogih stvari koje se grade godinama. Ja smatram da je dobar onaj frizer čiji su klijenti zadovoljni. Raditi s klijentima istovremeno je i veoma teško i najljepše od svega. Ako želiš uspjeti, moraš u taj odnos dati dio sebe.

Otvaranje obnovljenog MS salona na Kongresnom trgu u Ljubljani.

Otvaranje obnovljenog MS salona na Kongresnom trgu u Ljubljani.

 

Mnogi vlasnici frizerskih salona financijski se tek „pokrivaju“ uz eventualnu malu dobit, imate li za njih savjet kako uspješnije poslovati?

U našoj je branši mnogo frizera koji ne znaju ili ne žele iskreno priznati problem. Najprije je važno spoznati cijenimo li sebe dovoljno i imamo li cijene kakve zaslužujemo. Potom, premalo truda ulažemo u to da nas država shvati i da njoj ukažemo na nemogućnost preživljavanja s visokim PDV-om i doprinosima na plaće. Zbog toga mnogi varaju, štede na krivim područjima…i na kraju su na gubitku svi: frizeri, država i klijenti.

Što nam možete reći o vašoj funkciji predsjednika Upravnog odbora sekcije frizera pri Obrtnoj zbornici Slovenije? Kako sekcija funkcionira, što ste do sada postigli i što planirate za budućnost?

Da bi frizerski posao ostao na razini koju zaslužuje, sekcija frizera nastoji štititi prava frizera. Nama je, na sugestiju iz Europe, uspjelo smanjiti PDV na frizerske usluge na stopu od 8,5 %. Povezujemo frizere, družimo se, pomažemo, a željeli bismo da država učini nešto vezano uz rad na crno te da smanjimo broj učenika koji se upisuju u frizerske škole. Naime, naš je cilj kvaliteta, a ne samo kvantiteta tj. broj učenika koji završavaju frizerske škole.

Nedavno ste osnovali i prvu privatnu srednju frizersku školu u Sloveniji, recite nam nešto više o njoj? Kako škola funkcionira, koliko učenika ima i po čemu se razlikuje od drugih škola?

Da, ostvarila se naša je dugogodišnja želja da imamo svoju školu. Htjeli smo mlade frizere učiti od početaka, od osnova zanata jer kada oni već imaju neko predznanje teško mijenjaju neke stvari. Prednost naše škole je u tome što je pola škole „normalni“ frizerski salon u kojem klijenti znaju da na njima rade naučnici i to traje dulje, ali je jeftinije. Naučnici tako dobivaju stvarna iskustva i uče ophođenje u salonu. Kada završe školu, naši učenici imaju mnogo više iskustva rada u salonu i tako lakše privlače svoje klijente. Mi u školi učimo naše učenike ponašanju na poslu, važnosti uređenja radnog mjesta, komunikaciji s klijentima i tome kako postati bolji frizer, ali i bolji čovjek. Zbog toga provodimo i neke socijalne projekte, npr. friziramo žene iz sigurne kuće.

Prva privatna sredna frizerska škola u Sloveniji

Prva privatna sredna frizerska škola u Sloveniji

Što je najvažnije za razvoj profesionalne frizerske industrije?

Za razvoj frizerstva sigurno su najvažniji ljudi s vizijom poput Vidal Sassoona ili nekog drugog frizerskog velikana koji je unaprijedio struku. Tu su i velike svjetske tvrtke koje proizvode profesionalni materijal i koje danas diktiraju razvoj frizerske mode i trendova.

Ako biste se morali odlučiti za samo jedan frizerski alat koji bi bio?

Škare, svakako škare; ako u životu frizeru sve uzmu, on uvijek može preživjeti sa škarama.

Da bismo izdržali današnji poslovni tempo nužne su fizička i psihička kondicija, kako ih vi održavate?

Da, današnji je poslovni tempo veoma naporan, a ja se opuštam sportom. Treniram i trčim maraton, vozim bicikl, učim plivanje za triatlon, skijam; volim sve sportove. Volim i putovati te upoznavati nove ljude i gradove. Mislim da svaki frizer mora mnogo raditi i na sebi i obrazovati se jer samo tako možemo ostati u igri.

Koji su vaši planovi za idućih 10 – 15 godina?

Ne volim dugoročne planove, naš je posao takav da sve moraš brzo planirati i rješavati. No, ako malo pogledam u budućnost volio bih da se naša tvrtka proširi u zapadnu Europu, u zemlje s manje financijskih problema. Zajedno s našim poslovnim partnerom Paulom Mitchellom imamo neke ideje za zajedničke projekte u Sjedinjenim Američkim Državama.

I na kraju, što biste savjetovali vlasnicima salona kako da ostvare svoje ciljeve i unaprijede poslovanje?

Moj savjet im je da ostanu kreativni, inovativni te da nikada ne zaborave da frizeri uče cijeli život. Mislim da svi zajedno moramo strpljivo čekati bolje dane.

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK