Razmjena ideja vlasnika salona i pripadnica generacije Z

Fotografije: Freepik


Generacija Z polako postaje dio poslovnog svijeta, a brojni stručnjaci ističu da će ona u 2020. činiti čak 40 posto zaposlenika. To je generacija rođena sredinom devedesetih godina prošlog stoljeća i u prvom desetljeću ovog stoljeća, koja zbog odrastanja obilježenog digitalnom povezanošću i razvojem visoke tehnologije, na radno mjesto donosi nove načine ponašanja, očekivanja i sklonosti. Važno obilježje ove generacije je i njezin odgoj za vrijeme velike recesije, stoga je osjećaj egzistencijalne nesigurnosti kod nje puno izraženiji nego kod prethodnih generacija.

Saznajte kojih 5 velikih promjena vlasnici salona i njihovi timovi mogu očekivati u radu s pripadnicima generacije Z.


Samostalan pristup učenju, s fokusom na dijeljenju iskustava

Pripadnici generacije Z vole radionice i seminare u kojima će maksimalno sudjelovati. Oni su tijekom svog odgoja razvili poseban samostalan pristup učenju, vezan uz informiranje kroz digitalne platforme. No, iako visoko informirani, edukacije kroz digitalne platforme ne mogu nadomjestiti razmjenu iskustava koju pružaju seminari. Generacija Z voli slušati o rješenjima na konkretne izazove i cijeni stručnjake koji su u komunikaciji drugačiji od ostalih, po nečemu posebni, no koji istovremeno pri demonstraciji svojih vještina iskazuju profesionalnost te posvećenost svojoj struci i razvoju zajednice.

Mlada frizerka snima look&learn frizerski seminar

Pripadnici generacije Z su tijekom svog odgoja razvili poseban samostalan pristup učenju, vezan uz informiranje kroz digitalne platforme.

Cilj: uravnotežen životni stil

Generacija Z cijeni poslove i radne okoline koje im omogućavaju uravnotežene životne stilove s naglaskom na materijalno, mentalno i socijalno blagostanje. Sve više će uspjeh frizerskih salona i njihovih timova biti vezan uz mogućnost da voditelj prepozna ambicije i potrebe svojih zaposlenika te razmotri mogućnost prilagođavanja istima.

Fleksibilnost ključni faktor za pozitivan stav u radu

Pripadnici generacije Z smatraju da su vrijednosti kao što su tolerancija, uključivost, poštovanje i raznolikost načina razmišljanja članova tima osobito važni u razvoju karijere. Razumijevajući i asertivan karakter te način rada koji iz toga proizlazi za njih je jedna od najvažnijih karakteristika dobrog šefa, stoga je njihova odanost salonu vezana uz sposobnost smislenog, ali istovremeno modernog vođenja salona i rada prilagođenog sadašnjem vremenu i potrebama. Zaposlenici generacije Z uz to su i veoma ambiciozni te istovremeno mogu raditi više poslova, no u izvršavanju zadataka ponekad traže i po nekoliko kreativnih, inovativnih načina za njihovo rješavanje što može prouzrokovati brojne izazove za dosadašnje radne modele u frizerskim salonima.

Generacija Z na pametnim telefonima

Generacija Z živi veoma brzo i želi znati sve, odmah i sada.

Povratna informacija važna je u svakodnevnom profesionalnom razvoju generacije Z

Pripadnici generacije Z imaju neutaživu žeđ za znanjem i stoga se kod njih vrlo brzo javlja osjećaj kako informacije teku sporo, a voditelji salona ne koriste dovoljno nove tehnologije. Iz tog razloga generacija Z posebno cijeni svakodnevnu komunikaciju sa svojim nadređenima, brzinsko rješavanje mogućih izazova u radu i veoma precizne radne upute. Generacija je to koja živi veoma brzo i želi znati sve, odmah i sada. No, nisu im potrebna duga objašnjenja, konstruktivna rečenica ili dvije u većini slučajeva sasvim su dovoljne.

Generacija Z nije opterećena klasičnim poslovnim paradigmama i ponašanjem

Dolazak generacije Z može uzrokovati mnogo problema za zaposlenike starijih generacija. Oni često kod mladih vide veliki nedostatak discipline i određenu nonšalantnost i površnost u pristupu poslu. Iako ih smatraju vrijednima u timskom radu, starije generacije često vide brojne propuste u njihovom manje formalnijem ponašanju i načinu odijevanja pa i u međuljudskim odnosima i odnosu prema nadređenima, a moguće je i u nedovoljno ljubaznom odnosu prema klijentima. Voditelji salona bi tako kod širenja svojih timova trebali razmišljati o stvaranju sinergije i spajanju iskustava starijih i mlađih zaposlenika. Jedna od važnijih strategija za rješavanje ovog problema je dobar mentoring program, gdje mladi uče od starijih i iskusnijih, ali i obrnuto.

Pripadnici generacije Z u zagrljaju

Iako ih smatraju vrijednima u timskom radu, starije generacije često vide brojne propuste u njihovom manje formalnijem ponašanju i načinu odijevanja

Tri savjeta za poučavanje generacije Z

Saznajte na što pripaziti kod mentoriranja vaših najmlađih zaposlenika!

1. Osvijestite kod njih njihove vlastite stilove učenja. Tako ih možete motivirati da sami pronalaze prilike za učenje specifičnih vještina.

2. Uključite korištenje digitalne tehnologije u podučavanje. Dijelite zanimljive online poslovne članke ili video-edukacije. Zajedno pronalazite inspirativne radove na društvenim mrežama i istaknite načine i tehnike za postizanja tih trendi izgleda.

3. Generacija Z treba vođu koji im pomaže ostati usredotočenima na ciljeve. Naučite ih strategije upravljanja vremenom, planiranja i definiranja manjih i dostižnih koraka koji će ih dovesti do dugoročnih ciljeva.

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK