Fotografije: Tomislav Huha


Povodom 2020. godine i ulaska u novo desetljeće poslovanja u Hairstyle News Uredništvu odlučili smo upitati izabrane frizerske stručnjake iz cijelog svijeta kako oni vide izazove s kojima će se frizerska struka susretati u sljedećih 10 godina. Neka vam njihove riječi i savjeti pomognu u rješavanju izazova i podsjete na razloge zašto klijenti dolaze vama, a to su njihova autentična iskustva i doživljaji ljepote koje nude upravo frizeri!

Pročitajte kako budućnost frizerstva vidi Denis Vidović, Hairstyle News direktor i glavni urednik!


Denis Vidović, Hairstyle News direktor i glavni urednik

“Frizerstvo je vještina koja zahtjeva puno edukacije, a opet mišljenje je u javnosti kako se radi o neobrazovanoj struci. Frizeri zaslužuju bolju poziciju i poštovanje u javnosti kako bi mladi uvidjeli prednosti frizerskog zanimanja. Šteta je što mladi kreativci ne vide frizerstvo kao karijerno zanimanje u kojem se može napredovati i pristojno zaraditi. Često se događa i da roditelji frizerske škole vide kao utočište kada dijete ne želi učiti. Na žalost djeca se danas ocjenjuju samo po akademskim titulama, a sve manje prema njihovim vještinama i kreativnosti. I to nas je dovelo do trenutne situacije gdje na tržištu nema frizera koje bi mogli zaposliti.

Zbog pomanjkanja radne snage neki će vlasnici salona, obzirom da je to ozbiljan problem koji ugrožava uspjeh poslovanja, sve više razmišljati o zatvaranju svojih salona, dok će neki priliku pronaći u iznajmljivanju radnih mjesta u svojim salonima. Svakako očekujem kako će zbog toga u skoroj budućnosti doći i do povećanja cijena frizerskih usluga. No to povećanje cijena mora pratiti i veće ulaganje u edukaciju i stručnost osoblja te odgovarajuća kvaliteta frizerskih usluga. Frizerska struka sada ima i priliku i obavezu napraviti nešto za svoju budućnost u kojoj vjerujem da će biti još snažnija nego sada.

Svi smo se susretali s majstorima nekih drugih zanimanja i svi mi dobro znamo što je ono što cijenimo kod njih – stručnost, kvaliteta rada, volimo kada su nam autoriteti u tome što rade, volimo što nam pomažu. Ulaganjem u sebe, u svoje znanje, svi postajemo autoriteti u tome što radimo, postajemo cijenjeni zbog toga. Znanje nam daje slobodu i sigurnost u budućnosti, a postajući autoritetom počinju vas pratiti i talentirani frizeri koji su potencijalno vaši budući zaposlenici.

Vlasnici salona trebali bi na redovne edukacije za sebe i zaposlenike gledati kao na pokretače rasta njihovog salonskog poslovanja. Čak i ako trenutno ne zapošljavate osoblje, ako uočite neki talent nastojte ga privući u svoj salon. Zaposlenici odlaze, događaju im se životne promjene i nikada ne znate koliko brzo će vam novi zaposlenik trebati. Može biti rizično jednostavno se prepustiti zaposlenicima koje imate sada i stoga razvijajte svoj tim na način da na raspolaganju uvijek imate istrenirane zaposlenike koje možete uposliti čim se za tim ukaže potreba. Strateški gledano to je svakako mudriji potez od panične i očajničke potrage za novim zaposlenikom kada se otvori neko mjesto u vašem salonu, a svjesni ste da će se to prije ili kasnije dogoditi.

Uz ulaganje u sebe i u svoje poslovanje, njegujte i razvijajte i svoj tim jer samo sretan čovjek može usrećiti druge, a usrećiti nekoga je sama srž frizerstva, kao uostalom i svake druge uslužne djelatnosti.”

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK