Katica TopčićFotografije: Jure Perišić i Katica Topčić arhiva
Razgovarao: Denis Pucelj


Katica Topčić je poznata i priznata zagrebačka frizerka koja u svom radu ujedinjuje strast, zadovoljstvo i stručnost. Nakon završene frizerske škole u Zagrebu, neko je vrijeme živjela i radila u Švicarskoj te tamo usvojila radnu disciplinu i odnos prema struci. Prije 10 je godina, zajedno s poslovnim partnerom Denisom Mrčelom, pokrenula tvrtku Fabula De Forma, u kojoj je ona kreativna direktorica. Njena tvrtka na hrvatskom tržištu uspješno zastupa nekoliko renomiranih profesionalnih frizerskih brandova: Revlon Professional, Kevin.Murphy, Olaplex, a zastupnici su i beauty brandova: CND Shelac i Lash Perfect. S brandom Kevin.Murphy pokrovitelji su i partneri hrvatskog modnog događanja Fashion.hr. Katica Topčić jedno je od najznačajnijih imena hrvatske frizerske struke u modnom i online frizerskom svijetu. Njoj njegovanje kose povjeravaju brojne poznate osobe kao što su glumice Mila Elegović, Marija Borić i Petra Kurtela, dizajnerica Aleksandra Dojčinović, pjevačica Gina Victoria, model Nives Celsius, modna blogerica Petra Nižetić i televizijska voditeljica Marijana Batinić.


Koje tri riječi najbolje opisuju Vaš odnos prema kosi?

Stručnost, strast i kreativnost.

Kako su izgledali vaši frizerski počeci?

Nakon završene opće gimnazije upisala sam frizersku školu. Moji omiljeniji predmeti bili su: Likovna umjetnost, Kemija, Povijest i Književnost. Voljela sam čitati i pisati te crtati i oslikavati sve čega sam se dotakla. Boje su bile i ostale moja strast. Vidjela sam se u svijetu umjetnosti i dizajna, a sada dizajniram kosu. U tada ratnom Zagrebu radila sam svega nekoliko mjeseci, a potom sam se s roditeljima odselila se u Švicarsku. U početku sam radila i poslove koji nisu imali veze s frizerskom strukom, ali sreća mi se nasmiješila kad me jedan frizerski salon uzeo kao volonterku. Bilo mi je teško, shvatila sam da mnogo toga još ne znam, ali dobila sam priliku koju sam morala iskoristiti. Zarada je bila mala, ali nadomjestila ju je mogućnost stručne i poslovne edukacije. Shvatila sam da frizer mora znati mnogo više od šišanja, feniranja ili bojenja kose, on mora poznavati komunikacijske vještine te organizaciju poslovanja. Kao stranac morala sam se dokazivati, zadobiti povjerenje poslodavca i kolega, no odgovorno sam prihvaćala svaki zadatak, zavrijedila poštovanje, a s vremenom sam počela i lijepo zarađivati. U Švicarskoj sam ostala 10 godina, a od toga sam 7 radila u istom salonu. Upoznala sam mnoge zvijezde, a pri snimanju spota Tine Turner bila sam pomoćni frizer u njezinoj vili u Zurichu. U Hrvatsku sam se vratila 2001. godine. Nekoliko sam godina bila edukator i prodajni predstavnik za Revlon Professional i Tigi, a prije 10 godina sam, s poslovnim partnerom Denisom Mrčelom, otvorila vlastitu tvrtku Fabula De Forma d.o.o. koja se bavi distribucijom frizerske kozmetike i edukacijom frizera.

Već dugi niz godina ste sudionik hrvatske frizerske scene. Što je najvažnije za stvaranje kvalitetnog odnosa između frizerskog branda i frizera?

Najvažnije je frizerima biti stalno na usluzi, pomagati im, educirati ih, propitivati njihove potrebe te im konstantno pružati kvalitetnu uslugu.

Katica Topčić

S brendom Kevin.Murphy ste pokrovitelj hrvatskog tjedna mode Fashion.hr. Kako vidite odnos frizerstva i mode; može li dobar modni izgled funkcionirati bez dobre frizure i njegovane kose?

Frizura je važan dio mode i toga su svjesni i modni dizajneri i organizatori modnih događanja. Bez dobre frizure ne postoji dobar modni styling. Zato smo već 4 godine pokrovitelji najprestižnijeg hrvatskog modnog događanja – Fashion.hr. Osnivač branda Kevin Murphy je organizator australskog modnog tjedna. Predstavnici njegove tvrtke pružaju potporu pri organizaciji velikih modnih događanja, a i druge zemlje koje distribuiraju taj brand uključene su u rad na modnim događanjima.

Sudjelovali ste i na nekim vodećim svjetskim tjednima mode. Možete li nam opisati proces od početnog dogovora do krajnjeg izgleda na modnoj pisti?

Sudjelovala sam na mnogim modnim tjednima u Parizu, Barceloni, Madridu i Pragu, a proces je svugdje sličan. Najvažniji su organizacija i timski rad te treba okupiti dobar tim frizera koji osjećaju i prate modu. Nekoliko dana prije modnog tjedna vježbamo lookove u Kevin.Murphy akademiji kako bismo bili spremni za rad. Radi se od 8 ujutro: najprije se hostesama uređuje kosa, a zatim se radi na modelima. Prva revija počinje u 12, druga u 14, treća u 18 i posljednja u 20 sati. U 21 sat završavamo s radom nakon što su svi modeli napustili prostor za pripremu, a mi pospremili svoj alat. Dakle, prvi dolazimo i posljednji odlazimo.

Svakog dana imamo točan radni raspored i znamo tko radi pripremu kose, tko asistira, tko oblikuje završne izglede, tko nadgleda popravke, a tko je zadužen za korekciju prije odlaska modela na pistu. Dogovaramo se o proizvodima koje ćemo koristiti za pojedine efekte i svaki dan netko od frizera dobije priliku pogledati reviju. Sve je uvijek isplanirano i zapisano na ploči. Oduševljena sam organizacijom i kvalitetom produkcije, profesionalnošću modela kao i svih koji su uključeni u stvaranje cijelog projekta. Suradnici su kolege frizeri iz cijelog svijeta koji bez obzira na godine i iskustvo obavljaju zadatke glavnih ili pomoćnih frizera. Svi imamo zajednički cilj  – biti dio modnog tima koji kreira frizure. Uz naporan posao mi se i družimo te dobro zabavimo. Dizajneri nakon revije dođu u backstage i zahvale nam se na frizurama. Kraj obilježimo zajedničkom večerom i uvijek ustanovimo kako je sve prebrzo prošlo.

Što ste naučili radeći kao dio svjetskog Kevin.Murphy tima?

Naučila sam koliko je važno biti timski igrač, kako u timu nema mjesta egu jer on guši kreativnost, da je poštovanje lidera vrlina te da se od svakog može nešto naučiti.

Kevin.Murphy

Kevin.Murphy International tim

Kreirate frizure za modne editorijale, hrvatske modne piste i TV serije. Kako je raditi s poznatim osobama i što takav rad iziskuje od frizera?

Uživam radeći s poznatim osobama jer su oni u pravilu jednostavni ljudi koji samo rade svoj posao te cijene moj trud. Znaju da ponekad od njihove kose u neadekvatnim uvjetima i kratko vrijeme napravim umjetnička djela pazeći da im ne oštetim kosu. Važno je da svi budemo sretni zato što stvaramo nešto novo i posebno, frizer pritom mora biti dobar organizator, mora biti brz, obziran prema osobi i nenametljiv.

Gdje pronalazite inspiraciju za svoje kreacije?

Posvuda: u knjigama, filmovima, prirodi, povijesti, modi i naravno na edukacijama.

Kevin.Murphy

Tjedan mode u Pragu

Kako zadržavate poslovnu motivaciju?

Moja najveća motivacija su ostvareni ciljevi i dobri rezultati.

Kako spajate kreativni i menadžerski segment posla?

Jedno bez drugog ne funkcionira, a ako nešto ne znam potražim pomoć. Sretna sam što pored sebe imam odličnog partnera i menadžera Denisa Mrčelu.

Tko su Vaše frizerske i modne ikone?

Lista mojih frizerskih ikona je dugačka, no tu su svakako moj mentor Kevin Murphy koji je jedan od najcjenjenijih stilista za kosu, potom Robert Masciave umjetnik instalacija od kose i Japanac Fumio Kawashima koji je ekspert za šišanje. Od svakog od njih sam puno naučila i pratim njihov rad, a tu su i hrvatske čarobnice za kosu Mila Višnjić i Milena Maršić.

Stručnjak ste za bojenje kose, odakle Vaša ljubav za boje?

Oduvijek sam imala osjećaj za boje, ali sam davno shvatila i da treba puno učiti. Edukator sam Revlon Professionala i Kevin.Murphyja te koloristički ekspert, a za to sam morala mnogo učiti i polagati ispite. Zapravo proces učenja nikada ne prestaje te ja gotovo svaki mjesec odlazim na neku svjetsku frizersku akademiju gdje i dalje učim i polažem ispit kako bih mogla doći na sljedeći stupanj edukacije.

Kako balansirate između vlastite kreativnosti i poštovanja želja klijenta?

Klijenti mi obično dolaze s puno povjerenja i prepuštaju se mojoj kreativnosti, ali isto tako najprije saslušam njihove želje, a potom iznesem svoje sugestije koje klijenti najčešće prihvate i prepuste mi se.

Koji nam frizerski trendovi predstoje u 2017.-oj godini?

Trend su duboke i pune šiške uz kosu različitih dužina. Posebno mjesto dobiva rep te voluminozne frizure popularno nazvane bighair koje možete vidjeti u mom novom video tutorijalu na Fashion.hr youtube kanalu. Na modnim scenama dominira trend vlažne, sjajne i zalizane kose, a od boja tu su sve nijanse smeđih tonova (sa sitnim pramenova ili bez njih), boja karamela, sve nijanse crvene i zlatnoplave nijanse.

Što je najvažnije u radu s bojama, biti educiran ili kreativan i originalan?

Najvažnije je biti educiran, a ako je frizer uz to i kreativan te originalan uspjeh je zagarantiran.

Često klijenti žele drastičnu promjenu boje kose. Što biste preporučili frizerima kako postići što bolje rezultate u takvim slučajevima?

U takvim slučajevima važni su dobra konzultacija i iskrenost jer klijent vidi samo cilj, a to je promjena. Rezultat može biti predrastična promjena za koju klijent nije spreman te on mora znati da se neće lako moći vratiti na „staro“. Za drastične promjene u salonu treba provesti i po nekoliko sati jer nije jednostavno ukloniti neželjene pigmente iz kose. Uz to kosa može oslabiti tijekom tog procesa, pa se mnogo pažnje treba posvetiti njezinoj njezi. Takve promjene podrazumijevaju i veću potrošnju materijala i vremena te klijentu treba unaprijed dati okvirni troškovnik. Ako klijent traži nešto za što procijenite da mu neće pristajati ili će oštetiti njegovu kosu, odbijte ga i predložite mu nešto drugo jer ćete vi biti krivi za loš rezultat koji će vam donijeti lošu reklamu.

Imate li savjet za frizere koji žele otvoriti svoj salon iz snova?

Prije svega morate napraviti dobru pripremu: odrediti jasan cilj, veličinu salona i broj zaposlenika, odabrati brand koji odgovara vašem stilu rada, profil usluge koju ćete nuditi, a veoma je važna i lokacija salona. Prije nego započnete s ulaganjima, potražite pomoć financijskog savjetnika koji će vam izračunati iznos investicije. Na kraju morate biti svjesni da ulaganja ne prestaju otvaranjem salona, trebate biti uporni i dosljedni i uvijek na usluzi klijentima kako bi respektirali vaš trud, ulaganja i znanje. I naravno, uložite u svoju edukaciju jer samo ulaganje u sebe može vas učiniti frizerom iz snova.


Pročitajte i:

Predstavljamo frizerske edukatore i timove koji nastupaju na velikoj pozornici Hairstyle News festivala 2017.


Što je to što frizera čini zaista dobrim?

Prije svega to su otvorenost prema znanju i učenju, mnogo vježbe, stalne edukacije, odgovoran pristup poslu te dosljednost u radu. Ako frizer zna osnove geometrije i matematike sigurno će odlično savladati tehnike šišanja, isto tako ako zna osnove kemije sigurno će biti odličan u bojenju kose.

Kako Vi unaprjeđujete svoje frizersko znanje?

Puno ulažem u svoju edukaciju i zna se desiti da sam i po dva puta mjesečno na nekoj inozemnoj edukaciji. Već dugi niz godina odlazim na Revlon Professional akademije u Parizu, Barceloni, Madridu ili Lisabonu te na Kevin.Murphy akademije u Rotterdamu, Antwerpenu, Angelholmu ili Copenhagenu. Potom posjećujem godišnje sajmove i festivale te dvije tvrtke, radim na raznim tjednima mode gdje se dodatno educiram, a održavam i samostalne inozemne edukacije. Često znam ostati budna dugo u noć čitajući stručne priručnike i istražujući nove trendove, a obavezno posjećujem i poslovne edukacije.

Kako uspijevate uskladiti dinamičan poslovni život s onim privatnim?

Često sama sebi postavljam isto pitanje; radoholičarka sam, ali ne bih uspjela bez dobre podrške u čemu veliku ulogu ima moj poslovni partner Denis Mrčela koji vodi poslovanje tvrtke za vrijeme mojih edukacija. Pomažu mi i kćerke – starija Magdalena koja je Denisov osobni asistent i marketinška menadžerica te mlađa Nikol koja još studira, ali uvijek spremno pomogne u kući i tvrtki. Tu su naravno i svi zaposlenici tvrtke Fabula De Forma, izuzetan tim suradnika na koje se mogu osloniti.

FABULA DE FORMA
KEVIN.MURPHY

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK