Hairstyle News br. 18
Izdanje zima 2011.

Alan Austin-Smith je osnivač i voditelj londonske poslovne akademije The Fantastic Hairdresser – Fantastični frizer koja se bavi edukacijom frizera koji žele poboljšati poslovanje u svojim salona. On je poslovni savjetnik, motivator i autor tri knjige – The Fantastic Hairdresser (Fantastični frizer), The Fantastic Boss (Fantastični šef) i The Fantastic Salon (Fantastični salon), i kao takav on je jedan od najutjecajnijih savjetnika za razvoj poslovanja u frizerskim salonima u Velikoj Britaniji. U svom svakodnevnom poslovanju on blisko surađuje s vodećim međunarodnim tvrtkama i nekim od najpoznatijih svjetskih frizera.

Alan Austin-Smith i Aleksandra Oparov u Londonu na Salon Internationalu

Alan Austin-Smith i Aleksandra Oparov u Londonu na Salon Internationalu

Razgovarala: Aleksandra Oparov, frizer i menadžment trener za razvoj, osobnost i coaching, Rijeka


Možete li nam ukratko predstaviti Vaš rad?

Sve što radimo svi mi na akademiji Fantactic Hairdresser temelji se na jednostavnoj filozofiji koju zovemo „Pravilo 50%“. Naime, ja vjerujem da u onih 50% nečega što frizera čini fantastičnim nisu samo škare i češalj, već da je to nešto posve drugo. A tih drugih 50% čine: sposobnosti komunikacije, oduševljenje klijenta, samo-motivacija, naš osobni poslovni stav, imidž itd. Mnogo putujem po cijelom svijetu podučavajući frizere kako da poboljšaju to „nešto drugo“ kako bi postali još fantastičniji.

Što Vas je potaklo na edukativni rad i koliko dugo to radite?

The Fantastic Hairdresser će 2012. godine napuniti 20 godina. Kada smo osnovali kompaniju ja sam radio u L’Orealu. Shvatio sam da se frizerska industrija mijenja, da će saloni pored kreativnih i stručnih znanja morati razvijati i svoje poslovne kompetencije te da im nitko neovisan ne nudi podršku i savjete u tom smislu.

Alan Austin-Smith je autor četiri knjige - The Fantastic Hairdresser (Fantastični frizer), The Fantastic Boss (Fantastični šef), The Fantastic Salon (Fantastični salon) i When Good is Not Enough (Kada više nije dovoljno samo biti dobar)

Alan Austin-Smith je autor četiri knjige – The Fantastic Hairdresser (Fantastični frizer), The Fantastic Boss (Fantastični šef), The Fantastic Salon (Fantastični salon) i When Good is Not Enough (Kada više nije dovoljno samo biti dobar)

 

Koji su najveći problemi u našoj struci?

To što mlade frizere od prvog dana ne podučavamo da budu 100% frizeri. Vrlo smo dobri u podučavanju koje se odnosi na onih prvih 50% koje obuhvaća kosu i rad na njoj, ali onih drugih 50% prepuštamo slučaju. Kada bismo to promijenili od prvog dana poduke, ona bi bila mnogo efikasnija i frizerska struka bi imala puno vise obučenih „fantastičnih“ frizera.

Koliko se ti problemi razlikuju od države do države?

Neke zemlje tu problematiku shvaćaju bolje, a neke lošije. Npr. Australija i skandinavske zemlje razumiju to mnogo bolje i to se odražava i na poslovanje njihovih salona, dok druge države zaostaju u tom segmentu, a tu uključujem i Veliku Britaniju.

Radite li više s poslodavcima ili zaposlenicima?

Unatrag nekoliko godina došlo je do promjene i sve više ljudi od mene traži da inspiriram cijeli tim, dok sam prije to uglavnom radio samo za vlasnike ili voditelje poslovanja u salonu.

S kojom problematikom se danas najčešće bavite?

Vjerojatno su najveći problemi s kojima se trenutno susrećem promjene nastale uslijed globalne recesije. Činjenica je da klijent želi da za plaćenu uslugu dobije čim više zadovoljstva, a pritisak poslovanja primorava frizere da sve više pažnje posvećuju profitu koji postaje ključan. To su danas najaktualnije teme.

Kako vidite razvoj frizerstva? Na što mi frizeri moramo biti spremni u budućnosti?

Trebamo biti spremni na to da će klijenti sve više svoje odluke o odabiru salona temeljiti na onih “drugih 50%”, ili barem onoliko koliko i na kvalitetu frizerske usluge.

Što smatrate najvažnijim pri otvaranju frizerskog salon?

To je svakako odlično planiranje – saznanje kolike smo troškove u mogućnosti podmiriti.

Koje su najčešće poslovne greške koje čine poslodavci nakon početnog entuzijazma i nakon što posluju već neko vrijeme?

Kada se salon tek uhodava jako se pazi na novac, marketing je kreativan, osoblje ide na seminare, motivacija je visoka… i sve to doprinosi odličnom poslovanju. No, nakon nekog vremena frizeri ponekad prestaju raditi sve ono što ih je dovelo do tog odličnog poslovanja i tada
nastaju teškoće.

U sklopu poslovnih seminara na ovogodišnjem Hairstyle Newsu 2011 predavač je bio Alan Austin-Smith. Ponosni smo što nas je počastio svojim dolaskom i što je s nam podijelio svoja znanja i iskustva.

U sklopu poslovnih seminara na ovogodišnjem Hairstyle Newsu 2011 predavač je bio Alan Austin-Smith. Ponosni smo što nas je počastio svojim dolaskom i što je s nam podijelio svoja znanja i iskustva.

 

Koje karakteristike trebamo razvijati kod sebe kao poslodavca?

Prije svega komunikaciju!

A koje kod naših suradnika?

Isto tako jer komunikacija je najvrjednija vještina kako u životu, tako i u poslu. Nažalost premalo truda ulažemo u njezino svjesno razvijanje.

Koje su bitne odlike dobrog salona?

Članovi tima moraju biti motivirani i dovoljno strastveni da oduševe klijente. To će klijente vraćati u vaš salon i tako će vas oni preporučiti i svojim prijateljima. Zatim, novcima treba upravljati na način da se ostvaruje profit. Vrlo jednostavno – više novaca treba u vaš salon ulaziti, nego što izlazi!

Kakav bi trebao biti dobar šef?

On bi ljude trebao iskreno razumjeti i s njima dobro komunicirati. Potom, važno je i upravljanje vremenom – treba vam vrijeme za vođenje posla i za motiviranje tima, i ako ne kontrolirate vrijeme nikad nećete moći realizirati važne akcije koje u konačnici mijenjaju stvari na bolje.

Koje su bitne karakteristike dobrog zaposlenika?

On mora znati slušati. Najčešća primjedba na zaposlenike koju čujem posvuda po svijetu je da ne znaju slušati.

Postoji li po Vašem mišljenju “natural born boss” ili se upravljačke sposobnosti uče?

Ako želite učiti možete naučiti bilo što, pa i upravljačke sposobnosti. Najveća prepreka učenju je ego.

Recite nam kakve sve programe nudi Vaša akademija i kome su oni namijenjeni?

Imamo mnogo različitih programa i za sve informacije najbolje je otvoriti naše internetske stranice. Sve te naše programe možemo podijeliti u 4 grupe. U prvoj grupi programa radimo na razvoju cijelog tima, na vještinama konzultiranja, zadovoljstvu klijenata, timskom radu i sl. U drugoj grupi programa radimo na razvoju upravljačkih vještina kao što su sposobnost rukovođenja, komunikacija i motivacija, imidž salona i sl. U trećoj grupi programa organiziramo tzv. “100% Hairdresser days”. Radi se o tome da pozovemo vodeća imena frizerske industrije kako bi s nama podijeli onih “prvih 50%”, tj. kreativni frizerski rad, dok ih mi podučavamo svemu ostalom. I u posljednjoj grupi programa imamo niz specijaliziranih seminara koji detaljno obrađuju teme poslovanja i komunikacije.

Bili ste u Hrvatskoj. Kako ocjenjujete hrvatsko frizerstvo?

Jako mi se svidjelo, bio sam uistinu impresioniran onime što sam vidio i dragim ljudima koje sam upoznao. Čini se da imate pozitivan stav prema učenju što je jako dobro i time osiguravate budućnost frizerske struke.

Imate li za kraj neku poruku za naše čitatelje?

Raditi „samo“ dobro više nije dovoljno. Postoje mnogi dobri saloni, restorani, trgovine… međutim koliko je onih fantastičnih? Ne baš toliko, zar ne? Ne možete preživjeti tako što ćete biti jedan od mnogih. Trebate se istaknuti i biti fantastični!

Više informacija o The Fantastic Hairdresser akademiji možete pronaći na njihovoj internetskoj stranici www.fantastichairdresser.com

Više informacija o The Fantastic Hairdresser akademiji možete pronaći na njihovoj internetskoj stranici www.fantastichairdresser.com

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK