Poslovni-seminari
Razgovarala:
Aleksandra Oparov, frizer i NLP Leadership stručnjak


Kakve ste utiske ponijeli kuči nakon posljednjeg nastupa na Hairstyle News festivalu?

Odlične – impresionirao me entuzijazam i talent frizera koji su nastupali. Bilo je fantastično!

Kakvi su vaši dojmovi o hrvatskoj frizerskoj sceni?


Svidjeli su mi se svi nastupi, a standardi pokazani u natjecateljskom dijelu su me ostavili bez teksta. Također mi je bilo drago vidjeti to da su mnogi stvarno ozbiljno shvatili ono o čemu sam govorio na poslovnom seminaru.

Recite nam nešto o svojoj poslovnoj akademiji – The Fantastic Hairdresser.

Želio sam našoj struci ponuditi akademiju koja če jednako uvažavati obje sastavnice frizerskog poslovanja – stručnu i poslovnu. Važno je raditi odlične frizure, ali svijet u kojem poslujemo konstantno se mijenja i svi, od vlasnika salona do najmlađeg vježbenika, moraju raditi i razmišljati na nov način. Kroz poslovnu akademiju nudimo niz tečajeva koji će svima pomoći upravo u tome.

Kada je akademija počela s radom?

Akademija postoji 6 godina i već se moramo seliti u veći prostor zbog velikog zanimanja stručne javnosti za tečajeve. Vrlo smo uzbuđeni zbog toga.

Jesu li vaši polaznici isključivo britanski frizeri ili dolaze i frizeri iz drugih zemalja?

Ne, dolaze nam ljudi iz čitavog svijeta. Obožavam kada dođu grupe iz drugih zemalja za koje održimo nekoliko odličnih dana edukacije u The Fantasic Hairdresseru, uz posjete vrhunskim salonima i naravno uz malo ludog noćnog života.

Mijenjaju li se ovi programi s vremenom i ako da iz kojih razloga?

Naši se programi stalno mijenjaju iz jednostavnog razloga što se mijenjaju potrebe naših klijenata.

Kakve programe nudite i koji su od njih frizerima najzanimljiviji?

Nudimo poslovne programe za vlasnike i menadžere salona, kao i programe za čitav tim. Jedan od naših najpopularnijih seminara je Build Your Column, u kojem frizere podučavamo kako da klijente pretvore u svoje fanove, koji onda preporučujući vas zapravo postaju vaši prodajni predstavnici. Vodimo i program osobnog razvoja Mind Flip, koji je vrlo moćan i učinkovit.

Vaš edukativni rad se značajno proširio od našeg posljednjeg razgovora. Možete li nam reći u kojim sve zemljama i na kojim kontinentima radite te na koji način te suradnje funkcioniraju?

Ja radim diljem svijeta, ali sada smo u mnogim zemljama započeli s programom tzv. ambasadora. Imamo svoje ambasadore u Velikoj Britaniji, Irskoj, Australiji, SAD-u, Rusiji… te sada i u Hrvatskoj. To je odličan način rada jer ljudi koji su spremni za promjene koje su u globalnoj salonskoj industriji nužne, sada mogu biti aktivni u svojim zemljama i pomoći u širenju poruke. Ambasadori dogovaraju moj dolazak ili dolazak nekog iz mog tima kako bi održali The Fantastic Hairdresser seminare, ali i dovode grupe frizera u London na stručno usavršavanje.

 Tko su vaši najbliži suradnici u akademiji?

Imamo izvrstan tim i mi smo zapravo obitelj. Za menadžment i prodaju diljem svijeta zadužene su moja poslovna partnerica Carolyn Field i moja prekrasna kćerka Sam. Tu su naravno i svi naši edukatori i ambasadori na čelu s direktoricom edukacije Fionom Connelly i direktoricom škole Aisling Madigan. Blisko surađujemo i s našim kreativnim ambasadorom čudesnim Desmondom Murrayem.

Kako je ekonomska kriza utjecala na našu profesiju?

Na različite načine, ali izdvojio bih dvije bitne stvari. Prvo – klijenti više nisu vjerni jer su ljudi počeli tražiti povoljnije ponude, a drugo – na bilo što da ljudi danas odluče potrošiti svoj novac očekuju da to bude vrijedno cijene koju plaćaju. Niti ja nisam spreman potrošiti svoj teško zarađeni novac, a da ne dobijem uslugu za koju smatram da odgovara iznosu koji plaćam. Dakle, bilo koji salon koji ne nudi savršeno iskustvo neće moći naplatiti iznos koji treba naplatiti kako bi uspješno poslovao.

Koje opcije/rješenja nam se nude?

Edukacija, edukacija i edukacija. Stalno moramo usavršavati i sebe i svoj tim, ali mnogi se ponašaju kao da mogu i bez toga. Jedna od meni najdražih izjava je ona mog mentora Vidala Sassoona, na pitanje smeta li mu kada ljudi koje obučava napuste njegov salon on je odgovorio: „Više bi mi smetalo da ih ne obučavam, a da oni ostaju kod mene.“

Što nam donosi vaše ovogodišnje predavanje?

Zaista mislim da moramo promijeniti način na koji komuniciramo s frizerima. Svaka tvrtka želi da njezin tim ostvaruje visoku prodaju kako bi posao bio profitabilan, no da biste ljude motivirali morate znati razliku između aktivnosti i rezultata. Aktivnost stvara rezultat, ali ako vam rezultat postane aktivnost to neće funkcionirati. Na primjer, biti izvrstan frizer je aktivnost koja kao rezultat ima visoku prodaju i zaradu; dakle, motivirani ste da budete izvrstan frizer. No, ako povećanje prodaje postavite kao aktivnost, postavili ste rezultat kao aktivnost, a to je demotivirajuće.

Koliko je bitno da se frizeri udružuju u organizacije koje se bore za njihova prava?

Naš brend Fantastic Revolution (Fantastična revolucija) posvećen je upravo tome. U različitim zemljama javljaju se različiti problemi, ali stvari će se promijeniti jedino ako se zajedničkim snagama borimo za promjene. Ovu našu predivnu industriju se dugo iskorištava, ali samo zato što mi to dopuštamo. Moramo prestati samo sjediti skrštenih ruku i razgovarati o tome što ne valja te krenuti u akciju, a jedino ujedinjeni možemo se suprotstaviti velikim korporacijama. Na primjer, ja smatram da bi profesionalni saloni trebali surađivati s dobavljačima čiji proizvodi su namijenjeni isključivo profesionalnim salonima.

Što vas motivira, što vas pokreće?

Odgovor je jednostavan: strast; strast da vidim kako The Fantastic Hairdresser ostavlja stručni i životni trag na frizere diljem svijeta.

Za kraj, imate li kakvu poruku za hrvatske frizere?


Zadržite strast jer uz nju možemo ostvariti svoje snove. Ona nas podiže kada smo bačeni na koljena, daje nam snage da ne posustanemo u teškim trenucima i, što je najvažnije, uz njezinu pomoć mi uživamo u svom poslu. Ja volim reći: ako ne uživaš, čemu se uopće truditi?!

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK