Alan Austin Smith

Fotografije: Luka Smuk


Povodom 2020. godine i ulaska u novo desetljeće poslovanja u Hairstyle News Uredništvu odlučili smo upitati izabrane frizerske stručnjake iz cijelog svijeta kako oni vide izazove s kojima će se frizerska struka susretati u sljedećih 10 godina. Neka vam njihove riječi i savjeti pomognu u rješavanju izazova i podsjete na razloge zašto klijenti dolaze vama, a to su njihova autentična iskustva i doživljaji ljepote koje nude upravo frizeri!

Pročitajte kako budućnost frizerstva vidi Alan Austin Smith, Fantastic Hairdresser poslovni i motivacijski edukator!


Alan Austin Smith, Fantastic Hairdresser poslovni i motivacijski edukator

“Mislim da našu prelijepu industriju u sljedećih nekoliko godina očekuje poveća kriza ako se ne probudimo i poduzmemo prave korake kojima ju možemo spriječiti. 

Često pitam polaznike svojih seminara što je po njihovom mišljenju najvažniji faktor za uspjeh salonskog poslovanja. Oni odgovaraju različito – za neke se ključ uspjeha skriva u stvaranju prekrasnih frizura, nekima je to cjelokupno klijentovo salonsko iskustvo, a neki bi kao najvažniji faktor uspjeha istaknuli pozitivnu, prijateljsku atmosferu u salonu. To su sve dobri odgovori i sve što su naveli svakako utječe na uspješnost poslovanja, no jedan je faktor zaista presudan za uspjeh, a to su zaposlenici u salonima.

Zaposlenici su naime oni koji stvaraju prekrasne frizure i čine svaki posjet klijenata ugodnim iskustvom. I tu dolazimo do problema koji je već sada aktualan, a bit će i u godinama koje slijede. Sve se manje mladih ljudi zanima za frizersku karijeru, a oni koji ipak završe frizersku školu veoma se često prekvalificiraju.

Zapošljavanje i zadržavanje zaposlenika dva su procesa kojima vlasnici salona apsolutno trebaju posvetiti više pozornosti, no možda na malo drugačiji način. Naime, u današnje vrijeme zapošljavanje nije ništa drugo doli marketing, a tu onda govorimo o svim načinima kojima približavamo našu struku mladima. Što se zadržavanja zaposlenika tiče treba razmišljati na koje sve načine možemo probuditi strast frizera, uključiti ih u samo poslovanje i tražiti što je ono što ih čini jedinstvenima.

Trebamo naći i drugačije načine kojima možemo mladim ljudima predstaviti koliko je naša industrija zabavna, kreativna i puna energije. Često svojim polaznicima tako predlažem da gledaju na sebe kao kreativne osobe koje rade u svijetu mode i ljepote kao frizeri, što svakako zvuči puno privlačnije nego “samo” frizeri.

Ako i dalje mislite da mladi ljudi jednostavno nisu zainteresirani za frizerstvo, posjetite YouTube ili jedan od mnogobrojnih blogova i vidjet ćete koliko je samo mladih strastveno oko mode, ljepote i kose. Sigurno među njima postoji velik broj onih koji bi objeručke zgrabili priliku rada u frizerskoj industriji, no samo ako se njima to predstavi na privlačan način, odnosno tako da u tome vide svoju buduću karijeru! Zadržavanje mladih ljudi drugi je veliki poslovni izazov. Željeli vi to ili ne današnji mladi su drugačiji.

Oni su brzi i stalno žele biti uzbuđeni i uključeni u rad. Oni nikako neće biti zadovoljni ako će stalno čistiti salon ili kuhati kavu. Oni trebaju iskusiti zabavu i kreativnost frizerskog zanata i to što prije! Mnogi vlasnici salona često mi kažu kako njihovi zaposlenici nisu strastveni i da su zato nedovoljno angažirani. Ovaj se problem može riješiti samo ako vlasnici preokrenu svoj način razmišljanja! Strast prema frizerstvu ne podrazumijeva nužno i veći interes i angažman frizera u salonskom poslovanju.

Uključivanjem frizera u poslovanje budimo njihovu strast te ih time činimo vrijednim zaposlenicima. Trebamo prestati očekivati i zahtijevati od ljudi da budu strastveni.

Prioritet nam treba biti iznalaženje načina kako mlade ljude neprestano uključivati u ovu prekrasnu struku i strastvenost će sigurno doći. I to je ono što MORA biti u fokusu poslovanja svih salona nadolazećih godina.”

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK