Željko Samardžija Master Class Hair Project 55
Fotografije: Studio Željko Instagram, Hairstyle News arhiva

Razgovarao: Denis Vidović

Kao što je to često i u drugim zanimanjima, tako i u frizerskoj struci uvijek imamo osobe koje svojim radom motiviraju i inspiriraju brojne kolege. Banjalučki frizer Željko Samardžija jedan je od njih. Svojim neizmjernim stručnim znanjem i nadasve ugodnom osobnošću on u regionalnoj frizerskoj sceni uvijek predvodi kod uvođenja noviteta odnosno frizerskih inovacija.

Sa Željkom se poznajem već duže vrijeme. On je i veliki prijatelj Hairstyle Newsa. Više puta je nastupao na našim pozornicama. Posebno bih izdvojio njegovo ovogodišnje sudjelovanje na Hairstyle News festivalu u programu Salon Business Conference. Zajedno sa svojim kolegama na okruglom stolu svojim je komentarima oduševio i iskreno nasmijao prisutnu publiku.

Željko Samardžija na Hairstyle Newsu 2022
Željko Samardžija s kolegama i uspješnim vlasnicima frizerskih salona na Okruglom stolu na Hairstyle Newsu 2022 u Opatiji

Povodom skorašnjeg održavanja njegovog Master Class seminara s bogatim programom pod nazivom Hair Project 55 porazgovarao sam s ovim uistinu izuzetnim frizerom.

Već dugo si u frizerskom poslu i tvoja posvećenost struci oduševljava frizere diljem naše regije. Kakvi su bili tvoji počeci u frizerskoj struci?

O frizerstvu sam sanjao još kao desetogodišnjak. U to vrijeme bilo je “sramota” da odlični đaci idu na zanat. Tako sam upisao Gimnaziju i bio odličan đak, ali sam ipak svakog dana nakon nastave odlazio na praksu u tada najbolji frizerski salon u gradu. Nije se tada postavljalo pitanje zašto radiš besplatno – radilo se da izučiš zanat najbolje što se može. Ipak, od tada se mnogo toga promijenilo. To se najbolje vidi kada treba pronaći dobrog radnika.

U svakoj tvojoj objavi osjeti se puno ljubavi prema struci. Od kuda crpiš snagu za to?

Ja zaista volim ovo što radim. Oslobođen sam svih predrasuda koji opterećuju naš posao poput „jao, žene su teške, rad s ljudima je težak“. Ljubav prema poslu te drži i oslobađa propratnih, manje važnih stvari. Kada sam počinjao ljudi nisu bili zahtjevni po pitanju uređenja doma, vrste automobila, odijevanja. Sada živimo u potrošačkom društvu, pa se i od frizera očekuju čuda. Danas svi žele izgledati kao zvijezde sa Instagrama.

Frizerska struka se danas suočava s brojnim izazovima, ali i prilikama. Kako vidiš trenutnu situaciju u struci?

Već više od 30 godina sam u frizerskoj struci i koliko me pamćenje služi uvijek je bilo izazova i trenutaka za promjene. One ne idu tako brzo ni često, ali taman kad pomislim da je postalo monotono eto iza ugla novih ideja. Kreativnost u frizerskoj struci nema granica. U tome i jeste ljepota našeg posla.

Željko Samardžija - model prijeŽeljko Samardžija - model poslije

Posljednjih nekoliko godina svjedoci smo kolor buma u industriji, od raznih toniranja preko pramenova u 100 varijanti, od skoro zaboravljenog Guy Tanga preko Munira… Svatko ima mogućnost dati svoj doprinos zajednici. Osobno sam ljubitelj popularnih stvari pa makar to bilo i od nekih instant frizera. Neka svatko ima svojih 5 minuta, ali struka i znanje uvijek imaju prednost u našem poslu i uvijek će imati.

Prateći tvoje objave na društvenim mrežama čini se kao da je došao trenutak i za neke tvoje promjene?

Listajući Instagram dobio sam osjećaj da ne razlikujem više svoj rad od rada bilo kojeg drugog frizera. To je jasan signal da nešto trebam promijeniti. Šest mjeseci sam analizirao tržišt i moj zaključak je bio kako su latinoamerički frizeri drugačiji i bolji. Da ne ostane sve na Instagramu i raznim filterima, odlučio sam u kontaktu preko prijatelja zaputiti se tamo i osobno se u to uvjeriti pa sam tako nedavno proveo osam dana u Brazilu na edukaciji. Tih osam dana boravka u brazilskim salonima trajno je promijenilo moje mišljenje i stavove u mom radu.

Tamo su se ponašali prema meni kao da sam tek jučer uzeo kist za bojanje kose. To mi je bilo normalno jer iako imam 52 godine došao sam kod njih nešto naučiti. U našoj struci moramo se neprestano educirati i pri tome ne biti sujetni. To je na kraju i stvar osobnosti i pristupa radu svakog od nas, ali je neminovno kako bismo uspješno poslovali u današnje vrijeme.

Kakve utiske si donio sa sobom iz Brazila?

Prije svega tu bih istaknuo njihov pristup klijentima kroz koji pokazuju izuzetnu posvećenost u radu. Njegu kose postavljaju na izuzetno visoki nivo. Kod njih ne postoji mogućnost da započnete bilo koji kolor proces bez prethodnih kvalitetnih konzultacija i urađenih testera. Konzultacijama s klijentima se daje veliki značaj i potrebno vrijeme. Poslu se pristupa bez predrasuda i uz međusobno poštovanje.

U čemu je razlika u odnosu na europske salone?

Razlika u odnosu na većinu naših salona nije samo zbog njihovog pristupa radu. Jedna od presudnih stvari je skoro beskonačno vrijeme koje možete potrošiti na jednog klijenta jer je cijena rada u odnosu na plaće radnika enormna. Cijela kolor usluga u jako dobrom salonu košta oko 400 dolara dok je mjesečna plaća oko 700 dolara.

Veoma važna stvar koja je definitivno drugačija nego kod nas je i izuzetno mala količina blanša koji se koristi u salonu. Oni su na vrijeme shvatili kako to dugoročno neće biti dobro za kosu te su u salone vratili bazično znanje o permanentnim bojama i na velika vrata vratili boje i spoznaje o njima.

Možeš li nam opisati proces njihove kolor usluge?

Ovo bi bio kratak rezime jedne kolor usluge kao što su pramenovi i odmah da naglasim kako sve ovo može trajati 5 do 8 sati te da vam cijelo vrijeme na usluzi stoji vaš frizer i njegov asistent.

1. Dobrodošlica i konzultacije gdje s klijenticom sjedite uz kavu u nekom separeu uz lagani “small talk” frizera koji se vrte oko vas. To traje do pola sata kako biste se privikli na prostor i ljude oko vas. Bliskost i upoznavanje s klijentima za njih je veoma važna, a samim tim i ovaj prvi korak.

2. Konzultacija na istom mjestu. Traje i traje. Ide se u analizu osobnosti, potreba klijenta, savjeta, prijedloga… U tome nema brzine niti žurbe. Želje klijenata se poštuju kao zakon.

3. Kreće se s pranjem kose i obaveznom njegom u zavisnosti što će se dalje raditi.

4. Nakon toga ide sušenje kose kao da će sada napustiti salon, a tek smo počeli. Sve to samo kako bi se pokazalo koliko je njega kose važna.

5. Rade se prvi testni pramenovi koji stoje oko 45 minuta.

6. Ponovo analiza barem 3 frizera oko finalne odluke što će se sve raditi.

7. Kreće se s apliciranjem boje. Tu bi spomenuo i ovu anegdotu. Naime, u jednom trenutku sam rekao: “Daj Bože da mi ova boja uspije kako sam zamislio“, na što je moja mentorica rekla: “O tome se razmišlja za vrijeme konzultacija i testera, sad je gotovo. Sad samo možemo čekati, Bog nam je trebao ranije.”

8. Sam proces bojanja može potrajati dugo, ali to nikome ne smeta.

9. Poslije svih boja i tonera ponovo ide hidratacija kose u trajanju oko 40 minuta.

10. Završavamo sa sušenjem i stiliziranjem koje nitko ne radi kao oni, ali nitko!

11. Fotografiranje ukoliko klijent dozvoli, a dozvoli skoro svaki jer i oni uživaju u ovom ritualu.

Ovo zaista impresivno zvuči. Vjerujem kako i pojedini naši saloni imaju mogućnost za ovakav pristup radu, ali što je s manjim salonima koji si ne mogu priuštiti takvu slobodu s vremenom u radu i posvećenost klijentima?

U potpunosti mi je jasno kako ne možemo i ne trebamo kopirati sistem rada iz Brazila, ali zasigurno možemo usvojiti neke detalje. Moja vizija posla oduvijek je bila skupljanje znanja i njegova implementacija već postojećem procesu rada. To nas čini boljim te spremnim i prilagodljivijim za nove situacije jer naši klijenti to od nas očekuju.

Malo naših frizera si može priuštiti asistente u radu. Koji je posao asistenta?

Asistent ima posebnu ulogu u salonu. On vodi računa da sve bude kako treba od samog dolaska do odlaska klijenta. Uloga asistenta je postavljena tako visoko da klijent ima osjećaj da dva frizera rade oko njega. Suština priče i jest u tome da asistentu date značaj kako bi klijent osjećao da je u apsolutno sigurnim rukama, bez obzira što radi i pomalo marginalne stvari.

Vjerujem kako se i u tvom salonu konzultacijama prije rada posvećuje velika pažnja, no i uz najbolju uslugu uvijek se može dogoditi da klijent nije zadovoljan. Kako to izbjeći?

Ljudi često kažu kako nisu zadovoljni nekim frizerom. To je uvijek rezultat loše komunikacije. Jednostavno, klijentica dolazi s jednom frizurom koju je zamislila, a frizer to drugačije vidi. Tu nastaje problem.

Mi najviše vremena potrošimo u konzultacijama na to što klijentica želi i što može dobiti kod nas. Kada imamo slobodu u radu najčešće predložimo ono što će im najbolje pristajati. S druge strane, vruć krumpir koji se zove „samo vi radite, ja vama vjerujem“, najveća je zabluda u salonu. Klijenti se na taj način žele da riješiti odgovornosti, no takve su situacije kasnije doista kritične, što je i razumljivo. Tko riješi taj magični krug, za mene je uspješan frizer.

Željko Samardžija - Master Class - Hair Project 55

Za kraj nam reci što kolege frizeri mogu očekivati u programu tvog ovogodišnjeg Master Class seminara?

Puno toga pripremamo. U proteklom vremenu se puno toga nakupilo u smislu znanja i novih promišljanja o našem poslu. Ključ i sama inspiracija seminara jest kolor koji i dalje čini veliki profit svakog salona. To je i razlog zašto moramo uvijek biti korak ispred kako bi u konačnici mogli i adekvatno naplatiti svoj rad. Na samoj sceni nećemo predstavljati niti jedan brend s kojim radimo. Želimo održati fokus na radu i struci.

Inspiraciju za nove kolor tehnike sam dobio u Brazilu na licu mjesta od najboljih stručnjaka iz te oblasti. Predstavit ćemo neke nove tehnike koje smo naučili ili sami razvili. Svaki model će biti uživo rađen na sceni. Doslovno od početka do kraja procesa. Dio programa smo odvojili za njegu kose koja je ključ uspjeha svakog dobrog kolora. Male tajne velikih majstora uvijek postoje.

Naš gost Brankica Raković jedna je od najutjecajnijih digitalnih stručnjakinja na našim prostorima. U kratkom obraćanju ona će kolegama približiti digitalni i virtualni svijet društvenih mreža jer sviđalo se to nama ili ne, svi mi ipak živimo u tom svijetu.

Imat ćemo i zanimljivu panel diskusiju na kojoj ćemo razmjenjivati iskustva i sve to rado podijeliti s kolegama. Biznis forum je zamišljen kao diskusija poznatih i uspješnih frizera iz cijele regije. Razgovarat ćemo o tome što ih je dovelo do njihovih sadašnjih pozicija. U ovom dijelu programa sudjeluju Stevo Pavlović iz Ljubljane, Elma Hadži iz Sarajeva, Danijel Marjanović iz Banja Luke, Ivan Jagarčec iz Zagreba i Jelena Srna iz Beograda.

Sve zajedno planiramo oko 6 sati jako sadržajnog stručnog i poslovnog programa s kratkom pauzom od pola sata kako bi se sudionici mogli opustiti uz hranu i piće te razmijeniti utiske s kolegama iz cijele regije.

Ovo zvuči jako dobro. Veselim se svemu ovome. Vidimo se. Još nam reci kada i gdje se održava seminar i kako frizeri mogu doći do ulaznica?

I ja se jako veselim druženju s kolegama. Seminar će se održati u nedjelju 30. 10. 2022. od 12 sati u Gradskom pozorištu Jazavac u Banja Luci. Broj ulaznica je ograničen i nije moguće raditi rezervacije duže od 48 sati.


Informacije o ulaznicama

Kontakti za Hrvatsku: Ivana 099 806 3119 i Sanja 091 300 9997
Cijena ulaznice: 700,00 KN

Kontakt za ostale države: Sanja 00387 66 444 464
Cijena ulaznice: BiH – 180,00 KM; Srbija – 11.000,00 DIN; EU – 92 EUR

Mjesto održavanja Google Maps lokacija

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK