Barbers1Razgovarao: Denis Vidović


Brijačnice su dugi niz godina bile glavna mjesta muških druženja, tamo su se saznavale novosti i komentirale društvene pojave. Užurbanost suvremenog života isključila je takvu ulogu brijačnica, nastali su frizerski saloni za brzu uslugu, a brijanje je iz takvih salona potpuno nestalo.

No, najprije se na zapadu SAD-a, a uskoro i u cijelom svijetu javio trend povratka barber shop kulture. Taj je trend tijekom posljednjih godina došao i do Zagreba gdje je skoro simultano otvoreno nekoliko brijačnica koje spajaju tradiciju starih brijačnica sa suvremenim trendom američkih barber shopova.

Gentleman’s Jack Barber Shop ujedinio je suvremene zagrebačke barbere, podigao veliku medijsku prašinu i upoznao Zagrepčane s barber shop kulturom. Razgovarali smo s idejnim vođom ovog projekta Tomom Ricovom iz Pepermint agencije, kao i sa zagrebačkim barberima koji su svojim radom omogućili ovaj zanimljivi projekt te kod hrvatskih muškaraca osvijestili potrebu za korištenjem usluga u barber shopovima.

Kako je došlo do ideje okupljanja frizera u Gentleman’s Jack Barber Shopu? 

TOMO: Već duže vrijeme pratim što se događa u inozemstvu, pa sam pokušavao pronaći način za pokretanje barber shopa. Idealan prostor za realizaciju te ideje je prostor Pepermint agencije u Zagrebu. Ljudi iz Jack Danielsa tražili su prijedlog za promociju branda Gentleman Jack, a mi smo iskoristili priliku i otvorili prvi barber shop. Brijačnici smo dodali šank i DJ pult, a sve ostalo je povijest. Vrlo je važan i humanitarni dio projekta jer je sakupljeno više od 12 000 kn za Hrvatsku ligu borbe protiv raka.

SANDRA: Moj klijent Tomo Ricov pokretač je cijelog projekta. On je primijetio pokretanje jednog „novog vala“ u frizerskoj industriji te mi je ponudio rad na projektu. Bila sam vlasnica salona, no u projekt nisam mogla krenuti sama i jedva sam dočekala istomišljenike i ljubitelje brijačnica. U tim sam pozvala Matiju iz Green Decoa, a on je predložio i ostatak ekipe, dečke iz Salona – Marka, Alana i Marija te Marka iz Polypusa.

MATIJA: Svi imamo istu viziju razvoja muškog stila te smo se svi našli na istoj valnoj duljini. Probijanje leda s ovim projektom bio je dokaz da su Zagrebu definitivno potrebne brijačnice, tj. mjesta gdje će se dečki podružiti i usput zrihtati.

Što vas je privuklo projektu? 

MARKO Š.: Za nas je bio veliki izazov i čast promovirati struku i još uz to sudjelovati u humanitarnom projektu; sav smo prihod donirali Ligi za borbu protiv raka prostate.

MATIJA: Projektu su me privukle ideja i priča o mjestu gdje se pušta glazba s vinila, a usput se može nešto i popiti. Definitivno sam se poistovjetio s Green Decom i jedina je razlika između njih i mene bila ta što se kod mene u salonu plaća usluga šišanja/brijanja, a ne i piće te što kod mene glazba nije s vinila, iako je glasna. 🙂 Bilo mi je jasno da će cijeli projekt biti odličan jer ja imam sličan salon koji savršeno funkcionira već više od godinu dana.

Što se sve događalo u Gentleman’s Jack Barber Shopu? Koja je bila uloga frizera u svemu tome? 

TOMO: Barber shop je bio ultimativno muško mjesto. Uz brijanje i šišanje slušala se glazba mnogobrojnih poznatih zagrebačkih DJ-a, glumaca, pjevača… i to s isključivo vinilnih ploča te se mogao popiti viski.

ALAN: Htjeli smo kroz ovaj projekt promovirati tradicionalno brijanje, šišanje, uređivanje brade, vratiti stari zanat i oživjeti kulturu brijačnica. Kvaliteta našeg rada nam je dala dovoljno samopouzdanja te smo uz zveckanje čaša, žamor ljudi i autentičnu glazbu s vinila širili dobru energiju.

Koliko se takav vaš rad razlikuje od standardnog načina rada u vašim salonima? 

SANDRA: Atmosfera je opuštenija, ugođaj prostora je drugačiji, u vrijeme Božića ljudi su bili opušteniji i darežljiviji jer ipak je sav novac išao u humanitarne svrhe.

MATIJA: Mislim da će se kolege složiti da se sam rad nije uvelike razlikovao, svi smo davali maksimum kvalitete i jedina je razlika bila brzina rada jer je gužva bila enormna. Da smo imali još 4 radna mjesta i njih bismo popunili.

Jesu li naši muškarci spremni za ovakvu uslugu? 

TOMO: Šira javnost se oduševila projektom i jednostavno se nisu mogli ošišati svi zainteresirani. Sve su popratili i mediji – TV, novine, radio i internet.

MARIO: Reakcije su bile fantastične, muškarci su pokazali veliki interes i oduševljenje. Iz dana u dan raste interes za tradicionalnim brijanjem, njegom brade i brkova te je ovaj projekt zaživio u pravo vrijeme.

Kako su vaši redoviti klijenti u salonu prihvatili cijelu ideju? 

MATIJA: Klijenti, prijatelji, poznanici, apsolutno svi su bili oduševljeni idejom. Muški dio populacije napokon je dobio mjesto gdje se bez zadrške moglo pričati o nogometu, automobilima i ljepšem spolu. A čini mi se da su i cure voljele doći „škicnuti“ zgodne frajere.

MARKO S.: Svi su pokazali veliki interes jer im je drago da njihov frizer sudjeluje u takvom projektu.

Jeste li dobili neke nove klijente? 

ALAN: Naravno, privukli smo klijente koji su pokazali interes za tradicionalnim brijanjem.

MATIJA: Apsolutno! Marketing GJBS-a je odradio odličan posao, a klijenti su nas upoznali, prepoznali naš stil šišanja, bili zadovoljni uslugom te nastavili dolaziti.

Projekt je završio, što sada? Trenutno se razvijaju dva nova projekta proizašla iz ovog. Nastavljate li daljnji rad odvojeno kao The Barbers & Green Deco? Kakvi su vam planovi? 

IGOR: Nakon završetka ovog projekta okupljaju se tri salona koja su sudjelovala u njemu: Cookie Hair, Polypus i Salon te brand Kapetan Brko. Okupili smo se pod zajedničkim nazivom – The Barbers. Ideja The Barbersa je da stari zanat, vještinu i iskustvo brijačnice prenesemo što većem broju ljudi kako sveti muški ritual ne bi bio zauvijek zaboravljen. The Barbers tako danas nude edukacije za frizere koji svoju ponudu žele obogatiti uslugama barberinga, ali i pružiti pop up barber shop iskustvo na različitim događanjima na kojima se brijanjima na licu mjesta promovira, prezentira i oživljava gotovo zaboravljena tradicija brijačnica.

SANDRA: Cilj The Barbers projekta je promoviranje, prezentacija i oživljavanje zaboravljene tradicije brijačnica, a to se čini kroz edukacije frizera, kroz pop up barber shop nastupe i organizaciju specijaliziranih događanja čiji je cilj promoviranje ovog starog zanata.

MATIJA: Nakon završetka projekta ja sam odlučio odvojiti frizerski/brijački dio posla (Green Deco), od pomade shopa koji je pod imenom Gospon Fulir zaživio početkom rujna 2014. godine. Bilo je logično dopuniti posao nekim uslugama i edukacijama za frizere (look and learn seminarima i radionicama za brijanja, trimanje brada, deep fadevima…). Svakako ćemo imati i gostovanja stranih barbera koje ćemo uključiti u edukacije kako bi polaznici imali priliku naučiti drugačije tehnike i stilove šišanja. Edukacije su pun pogodak, rodila su se nova poznanstva i priprema se još nešto o čemu je sada prerano govoriti. Osim toga Gospon Fulir se bavi i restauracijama starih brijačkih stolica te i taj dio priče ide i bolje od očekivanog. Pomade, ulja za brade i ostali preparati za dečke su i nakon 6 mjeseci u razvojnoj fazi jer sam veoma sitničav, ali kada budu spremni za korištenje bit će savršeni kako bismo konkurirali i na svjetskom tržištu.

Screen Shot 2015-10-29 at 12.59.54

Screen Shot 2015-10-29 at 13.07.54

Nastupate na ovogodišnjem Hairstyle Newsu. Što vi očekujete od nastupa, a što posjetitelji mogu očekivati od vas? 

IGOR: Nastup The Barbersa na Hairstyle Newsu osmišljen je na način da se frizere upozna s tehnikama i proizvodima koji prate ovaj pokret, ali i da im približimo važnost tih vještina i usluga za izgradnju branda i privlačenje do sada zanemarivane populacije – muškaraca. Predstavit ćemo i edukacijski projekt Baber shop Akademijie kroz koji će svi frizeri i saloni naučiti i specifične vještine baberinga te filozofiju i vještine privlačenja i zadržavanja klijenata koji sve više traži upravo ove usluge. Uz TheBarbers predstavit će se i Kapetan Brko, prvi hrvatski brend proizvoda osmišljen upravo za barber shop kulturu, a nastao uz rad s The Barbersima. Kapetan Brko nudi ulja za bradu, voskove za brkove koje sve više traže urbani muškarci, pomade za kosu, ulja prije i nakon brijanja i sapune za brijanje koji su nužni za rad svake brijačnice.

MARKO Š.: Pije svega očekujem dobru zabavu i želim podijeliti naša iskustva s kolegama te motivirati mlade naraštaje za njegovanje starog zanata.

MATIJA: Na look & learn seminarima očekujem da kolege frizeri budu interaktivni i opušteni. Šišat ću razor fade, a to je jedna precizna tehnika šišanja mašinicom koju treba vidjeti izbliza kako bi se pohvatali svi pokreti važni za besprijekorni prijelaz. Jamčim da će posjetitelji dobiti nova znanja, ideje i inspiracije te da ću ih upoznati s potrebnim alatima i preparatima za moderne old shool frizure. Cilj mi je seminar kućne atmosfere i očekujem mnoštvo pitanja na koja ću rado odgovoriti.

Što je s poviješću brijačnica te njihovom zastupljenošću u Hrvatskoj i svijetu? 

MARIO: Povijest brijačnica je višestoljetna, a zastupljenost brijačnica u Hrvatskoj je mala i prijeti im izumiranje ako se nešto ne učini.

Danas je situacija s brijačnicama u svijetu ipak nešto bolja, one se vračaju na velika vrata, radili se tek o prolaznom trendu? 

TOMO: Brijačnice su se vratile i njihov broj i značaj samo će rasti. Muškarci ponovno postaju muškarci i traže baš klasične brijačnice za brijanja i šišanja.

MARKO S.: To definitivno nije tek prolazni trend, on se već godinama vraća na velika vrata u mnogim svjetskim zemljama jer muškarci vape za zaboravljenim ritualima.

Što moderna brijačnica mora ponuditi svojim klijentima? Koja znanja moraju usvojiti frizeri koji se odluče za tu vrstu poslovanja? 

SANDRA: Ti frizeri moraju promijeniti pristup prema muškim klijetima, ne ih tretirati kao „sirove muškarčine,“ već kao klijente kojima se usluga pruža s puno njege i pažnje.

IGOR: Iskustvo barberina nije samo vještina brijana. Bez obzira je li brijanje tek segment rada u vašem salonu ili imate brijačnicu posvećenu samo muškarcima, ona mora biti muško utočiste, mjesto na kojem će se muškarci posvetiti sebi, opustiti i biti u toplom i domaćem okruženju. Nakon brijanja i frizure kod „brice“ muškarac se osjeća kao muškarac jer tamo baš sve, od tehnika brijanja do proizvoda, ima cilj da se muškarac osjeća kao muškarac.

Kakva je na hrvatskom tržištu situacija s proizvodima za muškarce? Koji proizvodi su tipični i nužni za poslovanje brijačnica? 

ALAN: Danas je na hrvatskom tržištu moguće kupiti većinu kvalitetnih proizvoda za njegu kose, brade i brkova. Šamponi, pomade, sapuni za brijanje, higijenski sapuni, ulja, puderi sve su to proizvodi koje jedna brijačnica treba imati.

IGOR: Kada je krenuo ovaj naš projekt ponuda proizvoda za „urbanu gospodu“ gotovo da nije postojala. Vođen potrebom, ali i afinitetima prema tradiciji, zanatu i zaboravljenim vještinama, krenuo je i projekt Kapetan Brko. Usko surađujući s The Barbersima i nakon mjeseca usavršavanja stvoreni su prvi hrvatski specijalizirani proizvodi za moderne tradicionaliste. Koristeći vrhunske sastojke i trudeći se da oni budu hrvatskog porijekla, stvorena je linija proizvoda Kapetan Brko. Linija sadrži: ulja za bradu (kako bi ona bila meka, a koža lica zdrava), vosak za brkove, pomade za kosu i bradu i izvrsno su je prihvatili i barberi i mušterije. Danas Kapetan Brko širi svoju liniju proizvoda s profesionalnom linijom osmišljenom za salone i brijačnice. Proizvodi poput ulja prije brijanja, ulja nakon brijanja, pomada za sve tipove kose, frizure i brade… sigurno će osnažiti vezu između mušterije i njegovog brijača.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK