Merlin Ikosoft - softver za frizerske salone
Fotografije: Merlin Ikosoft, Freepik

Piše: Ivica Pavlačić

Već sada se zna kako će od 1. 1. 2023. godine minimalna propisana bruto plaća biti 700,00 eura (5.274,15 kuna). Za nas poslodavce to nije ukupni trošak plaće već smo na taj iznos dužni obračunati još 16,5% za doprinos za zdravstvo, jer je to doprinos na plaću, pa nam je ukupni trošak za minimalnu plaću 815,50 eura (6.144,38 kuna).

Iz tog razloga potrebno je već sada razmišljati koliko nam zapravo svaki zaposlenik treba minimalno uprihoditi kako bi mogli poslovati pozitivno. Ne možemo vam reći koliko vi trebate nešto naplaćivati ali vam možemo dati okvirnu sliku koliko bi svaki zaposlenik minimalno trebao uprihoditi po radnom satu kako bi mogli uredno poslovati.

Merlin Ikosoft - softver za frizerske salone

Izračun minimalnog troška radnog sata za pokrivanje osnovnih troškova poslovanja i bruto plaće

Ako u obzir uzmemo godišnji fond radnih sati (2.080 sati) i ako od godišnjeg fonda sati oduzmemo sate državnih praznika u godini (80 sati) i sate godišnjih odmora za zaposlenika (160 sati) dobijemo fond stvarno radnih sati zaposlenika (1.840 sati).

Po gruboj računici ako 50% neto prihoda zaposlenika ide za troškove rada, a 50% neto prihoda zaposlenika ide za ukupni trošak plaće i ako zaposlenik radi svih 1.840 sati minimalna cijena radnog sata trebala bi biti 13 eura. Obzirom da nitko nema 100% iskorišteno radno vrijeme, već je u frizerskim salonima prosjek iskorištenosti oko 75% radnih sati, zapravo imamo otprilike 1.380 stvarno radnih sati i stoga bi minimalna cijena radnog sata trebala biti 18 eura.

Ako želite još detaljnije i točnije izračunati kolika bi bila ispravna cijena vašeg radnog sata, a na osnovi koje ćete formirati i cijene vaših usluga najbolje je da od vašeg knjigovodstva zatražite knjigovodstveno stanje svih troškova (konto 4) od prošle godine i na osnovi njih napravite procjene budućih troškova.

Merlin Ikosoft - softver za frizerske salone

Tu svakako uzmite u obzir kompletna poskupljenja proizvoda, režija i troška plaće. Podijelite te troškove na broj zaposlenika koji pružaju i naplaćuju usluge kako bi imali jednak raspored troškova na sve zaposlenike. Potom odredite koliko zaradu želite imati u odnosu na troškove po zaposleniku i podijelite to sa stvarnim fondom radnih sati. Ako uzmemo grubu računicu, koja je primjenjiva i na male salone s jednim zaposlenikom, ali i na velike salone s 10 i više zaposlenika, minimalna cijena radnog sata u frizerskom salonu trebala bi biti 33 eura.

Merlin Ikosoft - softver za frizerske salone

Kalkulator izračuna troška radnog sata za 2023. godinu

Kako bi vam što više olakšali i kako bi što lakše došli do vaše cijene radnog sata napravili smo i Kalkulator izračuna troška radnog sata za 2023. godinu. Kalkulator u Excel tablici je dostupan na ovom linku. Preuzmite ga i spremite na vaše računalo i onda ispunite zelena polja s vašim podacima.
Upute za preuzimanje: nakon otvaranja tablice kliknite na Datoteka ili File i zatim Preuzmi ili Download -> Microsoft Excell na vaše računalo. Tablica je namijenjena za korištenje na računalu.

Pročitajte i ovo: 10 savjeta za povećanje broja posjeta i lojalnosti klijenata u vašim frizerskim salonima

Kako si dodatno možete olakšati poslovanje?

Ukoliko primjerice želite saznati iznos prosječnog računa u svakom trenutku po svakom zaposleniku, samo jednim klikom miša dobit ćete taj iznos na ekranu, a ukoliko ste zainteresirani za detaljnije i učinkovitije upravljanje poslovanjem salona možda je vrijeme da otkrijete Merlin, kompletno softversko rješenje za frizerske salone.

Merlin je cjelovito, personalizirajuće i dugotrajno rješenje koje se prilagođava svim vašim potrebama i trenutnim promjenama oko uvođenja eura kao službene valute. S Merlinom nemate nikakve potrebe za uređivanjem vaših cjenika nakon nove godine jer će sustav sve automatski odraditi za vas prema vašim željama, a na vama je samo da odaberete koji model promjene cjenika želite i želite li automatsko povećanje cijena ili ne.

Merlin Ikosoft - softver za frizerske salone

Zašto je važno imati dobar softver za fiskalnu blagajnu?

U komercijalnoj djelatnosti kao što je pružanje frizerskih usluga potrebno je imati blagajnu pri čemu je osobito važan solidan i pouzdan računalni program koji se obično naziva softver u sklopu kojeg je i fiskalna blagajna. Upravo taj alat omogućuje vam ne samo naplatu vaših usluga i proizvoda te ispis gotovinskih računa, već i analitičko upravljanje blagajnom te kompletnu evidenciju klijenata, ali i zaposlenika.

Koje su glavne prednosti dobrog softvera za fiskalnu blagajnu?

Softver za fiskalnu blagajnu ima puno prednosti koje kao profesionalac koji uglavnom posluje s klijentima možete iskoristiti za profesionalniji odnos s njima. Doista, softver za fiskalnu blagajnu unutar same blagajne nudi opcije upravljanja različitim aspektima od preporuke i prodaje proizvoda i usluga do jasno vidljive i detaljne statističke evidencije klijenta.

Knjiga narudžbi s detaljnim karticama klijenata
Merlin Ikosoft – Knjiga narudžbi s detaljnim karticama klijenata

To nije samo učinkovit alat za upravljanje blagajnom, za generiranje gotovinskih računa, već vam nudi i praćenje pruženih usluga po zaposleniku kako bi se osiguralo detaljno praćenje poslovanja i jasan učinak cijelog tima. Ovaj softver za fiskalnu blagajnu također vam nudi upravljanje datotekama klijenata omogućujući vam da za svakog klijenta imate datoteku s pregledom i evidencijom dolazaka, pojedinostima o korištenju različitih usluga te eventualnim željama i preferencijama vaših klijenata.

Pročitajte i ovo: Kako ispravno odabrati poslovni program za vaš salon?

Softver za fiskalnu blagajnu također vam omogućuje da osigurate lojalnost vaših klijenata kroz individualno postavljanje nagrađivanja zahvaljujući programu vjernosti. Osim toga, dobar softver može vam omogućiti i upravljanje ciljanim marketingom za poboljšanje vašeg poslovanja slanjem automatiziranih personaliziranih poruka putem pošte, e-maila ili SMS-a. To vam otvara dodatne mogućnosti upravljanja različitim aspektima poslovanja koji se primjerice tiču popunjavanja slobodnih termina ili neaktivnih perioda u salonu, akcijskih usluga ili prodaje zaliha proizvoda, a sve u interesu većeg prihoda salona.

Statistika rada i ciljani automatizirani marketing
Merlin Ikosoft – Statistika rada i ciljani automatizirani marketing

Upravljanje narudžbama klijenata te direktno naplaćivanje iz knjige narudžbi velika je prednost u poslovanju pa vam tako softver za fiskalnu blagajnu u konačnici može pomoći i u lakšem i jednostavnijem upravljanju salonom jer automatski šalje potvrde i podsjetnike za naručeni termin, automatski čestita rođendane i zahvaljuje na prvom posjetu salonu.

Pročitajte i ovo: Ivica Pavlačić “Najveći izazov je održati zadovoljne klijente i zadovoljne zaposlenike”

Koje su obveze softvera za fiskalnu blagajnu?

Hrvatski zakon zahtijeva da se softver za blagajnu povezuje s poreznom upravom kako bi se evidentirali svi izdani računi te ispunili tehnički standardi usklađenosti koji su na snazi za borbu protiv prijevara. Ovo je obavezno za svaki softver namijenjen komercijalnim aktivnostima za naplaćivanje gotovinskih računa. Ovime se podrazumijeva da softver ne smije dozvoliti brisanje izdanih računa, izmjenu i brisanje izvršenih usluga na izdanim računima i sl.

Pregledno sučelje za brzo i jednostavno korištenje
Merlin Ikosoft – Pregledno sučelje za brzo i jednostavno korištenje

Za sve krivo izdane račune primjenjuje se storniranje originalnog računa te se izdaje novi račun. Također svaki storno račun jasno prikazuje i broj storniranog računa, a svaka izdana kopija original računa također ima svoj broj i vrijeme kada je izdana.

Što je isplativije, kupiti licencu za softver odjednom ili ga plaćati u mjesečnim anuitetima?

Ako gledate na svoj posao dugoročno onda je svakako isplativije kupiti trajnu licencu, a u slučaju zakonskih promjena ili tehničkih intervencija nadoplatiti dodatnu godišnju podršku ili tehničku intervenciju. Ako u datom trenutku ipak nemate dovoljno sredstava i želite plaćati u mjesečnim obrocima onda ćete svakako kratkoročno imati manji, ali dugoročno veći trošak korištenja softvera. Glavna razlika je u tome da se kod mjesečnih obveza u trošak korištenja uračunava i sva tehnička podrška te sve zakonske promjene i ažuriranja na najnovije verzije programa.

Za više informacija obratite se na:

Ikosoft podrška i prodaja

047/414-520 Ured

098/192-44-44 Ivica Pavlačić

info@ikosoft.com.hr

 

ivica.pavlacic

@merlinkafrizerskisalon

 
Najnovije objave pratite na:

 

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK