Frizerka u razgovoru sa klijenticom bira savršenu nijansu boje za kosu

Fotografije: Freepik


Brojni frizeri se slažu da su konzultacije najvažniji dio svakog posjeta klijenata salonu, pogotovo kada su u igri i najnoviji trendovi i hit-frizure sa društvenih mreža. Saznajte ono što vam treba i više-manje možete garantirati zadovoljstvo klijenata. No ako ne postavite prava pitanja ili ne saslušate dovoljno dobro odgovore klijenata, možete se veoma lako naći na krivom putu. 

Otkrivamo 5 izazova za frizere u konzultacijama s klijentima i strategije za još uspješnije posjete salonu.


1. Frizeri se trebaju u konzultacijama istaknuti kao autoriteti ljepote kose

Prečesto konzultacije završavaju tako da ih vode klijenti i njihova kriva očekivanja. Frizeri bi trebali u razgovoru s klijentima saslušati želje klijenata, no ipak stručno i asertivno istaknuti što je ono što je stvarno moguće postići na njihovoj kosi, a što je ipak jednostavno nemoguće, pogotovo kada im njihov budžet ne dozvoljava postizanje željenog izgleda.

Tim frizera sa sretnima klijentima u frizerskim stolicama

Frizeri bi trebali u razgovoru s klijentima saslušati želje klijenata, no ipak stručno i asertivno istaknuti što je ono što je stvarno moguće postići na njihovoj kosi, a što je ipak jednostavno nemoguće.

2. Budite otvoreni pri postavljanju pitanja i saznajte kako su klijenti zaista zadovoljni vašim radom

Prečesto u razgovorima koristimo zatvorena pitanja, odnosno pitanja na koja su moguća samo 2 odgovora: da ili ne. Otvorena pitanja, tj. ona koja klijentima omogućavaju da se izraze opisno, uvijek povećavaju uspjeh konzultacija, pogotovo kada trebate saznati više o njihovom zadovoljstvu vašim radom. Iz tog razloga svaki bi posjet klijentica i klijenata vašem salonu trebao započeti ispitivanjem o tome kako su bili zadovoljni prijašnjom frizurom. Postavljajte sljedeća pitanja. Kako ste bili zadovoljni oblikom frizure tijekom dana? Koliko ste vremena dnevno morali namijeniti stiliziranju? Kakve ste komentare dobili od vaših prijatelja i partnera? Zahvaljujući odgovorima na ovakva pitanja možete saznati koje su moguće poteškoće u svakodnevnom održavanju i stiliziranju frizura te kako ih u potpunosti prilagoditi klijenticama. 

3. Uskladite želje klijenata sa zahtjevima njihovih života

Imaju li klijenti malu djecu? Imaju li hobije zbog kojih trebaju kosu stalno vezati u rep? Ne vole se buditi rano i namijeniti pola sata feniranju kose? Možda su stalno na putu i ne mogu svakih 4 do 5 tjedana posjetiti salon. To su samo neki od primjera koje trebate uzeti u obzir dok s klijentima razgovarate o njihovoj frizuri iz snova. Naime, ponekad se njihove želje jednostavno ne poklapaju s potrebama njihovih životnih stilova.

Klijentice u najrazličitijim životnim situacijama

Imaju li klijenti malu djecu? Imaju li hobije zbog kojih trebaju kosu stalno vezati u rep? To su samo neki od primjera koje trebate uzeti u obzir dok s klijentima razgovarate o njihovoj frizuri iz snova.

4. Budite spremni da izvučete asa iz rukava 

Prečesto posjet redovnih klijenata započinje sljedećim pitanjem: “Želite li isto kao i prošli put?” Neki klijenti ne vole previše mijenjati svoje stilove, pogotovo kada su zahvaljujući vašim vještinama i radu konačno postigli izgled koji su dugo priželjkivali. No možete biti sigurni da vole iznenađenja i male promjene kojima mogu osvježiti svoje frizure. Bez vaših dodatnih sugestija i novih stilističkih poteza klijenti mogu dobiti dojam da se za njih ne brinete dovoljno ili da ste stalno u žurbi. Štoviše, mogu početi razmišljati i o odlasku drugom frizeru. 

5. “Nisam siguran” ne znači uvijek “ne”

Frizeri uglavnom znaju koji bi stil frizure najviše bio prikladan klijentima, njihovim crtama lica i potrebama njihovih životnih stilova. No često se dogodi da kada svoje prijedloge podijelite s klijentima, oni nisu oduševljeni pa dobijete odgovor “nisam siguran”. No to ne znači da su u potpunosti odbili vaš prijedlog. Kada se čini da klijenti nisu sigurni i kada ne kažu direktno da im se stil ne sviđa, onda je na frizerima da fotografijama pokažu što bi točno htjeli postići na njihovoj kosi i istaknu kako izgled prilagoditi njima i njihovim potrebama. Izlazak iz zone komfora gotovo je uvijek neugodan, stoga iskoristite svaku konzultaciju da taj put klijentima učinite lakšim. 

Vivienne Mackinder otkriva svoju tajnu za uspješnu konzultaciju s klijentima

“Moj zadatak kao frizerke nije samo stvoriti besprijekornu frizuru, već i procijeniti karakter osobe koja ju nosi i upravo zato obožavam cjelovitost toga što nekoga čini onakvim kakav jest – frizura mora biti u skladu sa životom osobe i njezinom osobnošću. Frizura taj karakter i stil mora upotpuniti, a ne se s njim natjecati. Frizura treba upotpuniti osobni stil klijenta, bez obzira je li to više klasičan, boho, rock’n’roll, glamurozan ili pak opušteni stil.

Vivienne Mackinder snima look&learn frizerski seminar

Upitajte se koliko je klasičan ili kreativan izabrani frizerski stil. Nakon toga upitajte se koliko je klijentici važna moda i praćenje najnovijih trendova, a na kraju se upitajte i koliko želite frizuru učiniti senzualnom ili praktičnom. Naime, tek kada u potpunosti razumijete želje i potrebe vaših klijenata možete započeti s radom. Osim toga, frizuru trebate prilagoditi obliku lica klijentica, a na kraju morate promisliti i o izboru tehnika kojima ćete tu frizuru postići.

Više od 30 godina svaku konzultaciju s klijenticama započinjala sam razmišljajući o tehnikama. Objasnila bi im oblik frizure kao i sve druge tehničke aspekte, a uopće me nisu zanimala druga pitanja. No onda sam sve okrenula naopako i tako otvorila vrata vlastite kreativnosti i boljeg razumijevanja sa svojim klijenticama. Vjerovali ili ne, ponekad čak i odabir razdjeljka nudi priliku za buđenje vaše kreativnosti! Ponekad se možete poigrati i tako da odaberete druge češljeve ili pak isfenirate kosu na neki novi način. To su sve sitni detalji kojima možete probuditi svoju kreativnost i tako održati svoju ljubav i strast prema frizerstvu”.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK