PIŠE:

Sanja Varlaj,, dipl. oec
Savjetovanje uslužnih djelatnosti i edukacija
Kontakt: imajuspjesansalon@gmail.com | Facebook: Imaj uspješan salon

Moj dugogodišnji staž, više od 20 godina radnog iskustva, rezultirao je određenim znanjem i iskustvom. Zadnji 11 profesionalnih godina posvetila sam B2B (business to business) sektoru, konkretno radu s frizerskim salonima na području marketinga, prodaje, poslovnog savjetovanja i edukacije. Moram priznati da sam se „zaljubila“ u tu predivnu struku i ljude koji s mnogo entuzijazma, volje i inspiracije iz dana u dan kreiraju frizure i svojim klijentima uljepšavaju život. Imala sam sreću (na tome sam zahvalna svojim nekadašnjim poslodavcima) da kroz taj vremenski period upoznam zaista vrhunske domaće i svjetske frizere i posjetim neke od najboljih svijetskih frizerskih salona čija razina usluge, znanja i uređenja prostora ostavlja bez daha. Očita je razlika u poimanju „frizerstva“ kod nas (mislim na širu regiju) i u svijetu. Naravno, i ekonomske prilike tamo i ovdje su različite, ali sigurna sam da će naši frizeri u budućnosti doseći svjetske standarde. Neki, koje sam upoznala i s kojima sam predivno surađivala, već su na tom putu i spremno prihvaćaju promjene u vođenju poslovanja te uz frizere postaju i menadžerima.

Kada sam dobila priliku široj publici ponuditi neka svoja razmišljanja, savjete i konkretne ideje kako uspješno poslovati, u prvi tren nisam znala otkuda krenuti. Možda od temi o kojima treba razgovarati, aktualnih problema koji čekaju rješenja, projekata koje bih ponudila, no valjalo se koncentrirati i napraviti prioritete. Tako je došlo do ideje da vam u ovom prvom članku ponudim pregled osnovnih pravila kojih bi se trebali pridržavati kako bi vaš posao bio dugoročno uspješan, a vi zadovoljni. Tu se nužno dotičemo rada s ljudima, organizacije poslovanja salona i prodaje usluga klijentima. Biti uspješan frizer/menadžer iziskuje beskompromisno pridržavanje određenih pravila.

Smatram da je dobra praksa svakih nekoliko mjeseci evaluirati rad svog salona te napraviti projekciju onoga što se želi postići u narednom razdoblju. Učinite reviziju svakih nekoliko mjeseci i doradite strategije za dolazeće mjesece.


10-savjeta-1

Prvi savjet – neka vam na prvom mjestu uvijek budu ljudi, ne profit!

Kada bih vas pitala koja je karika poslovanja u vašem salonu istovremeno najvažnija i najslabija, sigurna sam da bi većina vlasnika odgovorila da su to njihovi zaposlenici. Znam da se mnogi vlasnici salona žale na nelojalne djelatnike koji odlaze baš kada ih sve nauče, stalno su nezadovoljni, traže povišice itd. Jeste li ste se ikada zapitali znaju li vaši djelatnici da su vam važni? Recite to svojim zaposlenicima bez straha da će vas onda manje cijeniti, a više ucjenjivati. Mnogima zapravo novac nije najvažnija motivacija. Novac je svima važan, ali motivaciju svatko od nas crpi iz drugog područja. Kada kažem da je novac važan, mislim na činjenicu da bez pristojne plaće zaposlenici sigurno neće biti zadovoljni i taj kriterij mora biti zadovoljen u skladu s dogovorenim uvjetima i radnim mjestom. No, plaća nije dovoljna za dugoročno zadovoljstvo. Npr. kada biste nezadovoljnom radniku povećali plaću za 500,00 kn on bi mjesec-dva bio zadovoljan, ali ubrzo bi ta nova plaća postala „normalna“ i prvotno nezadovoljstvo bi se vratilo. Naime, možda uzrok nezadovoljstva nije novac i tada on ne zadovoljava potrebu koju djelatnik ima.

Pokažite djelatnicima da su vam važni i često razgovarajte s njima kako biste otkrili njihovu stvarnu motivaciju. Budite inspirativni vođa, postavite jasna pravila kojih ćete se držati, imajte povjerenja u svoje radnike te im priznajte da su i oni ti koji doprinose uspjehu salona. Budite šef koji ne zazire od šale, a ne šef kojeg se radnici boje, i tada će doći i profit.


Neka 2015. godina bude godina promjena u vašem poslovanju. Godina je nedavno tek počela i možete početi koristiti barem neke od 10 savjeta koje vam nudimo. Krenite i sretno!
Sanja Varlaj, prosinac 2014.

Drugi savjet – slušajte i primite na znanje ono što vam vaši djelatnici govore!