Anketa - Što sa frizerskim salonom nakon što odlučite otići u mirovinu?

Kako izaći iz biznisa u slučaju umirovljenja i čiji savjet bi vam pri tome mogao koristiti – tema je istraživanja Centra za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva. Ispunite anketu i doznajte više!

U Hrvatskoj, kao i drugim zemljama Srednje i Istočne Europe, krajem 1980-ih i početkom 1990-ih poduzetništvo doživljava procvat. Tada su mnogi poduzetni pojedinci odlučili započeti vlastiti biznis, pa tako i frizeri.

Nakon 30 godina mnogi od tih vlasnica/ka frizerskih salona starije su životne dobi i što svojom voljom, što pod pritiskom godina i zdravstvenih problema, smanjuju svoju poslovnu aktivnost.

Postavlja se pitanje – što napraviti sa salonom? Iako se čini „prirodnim“ rješenjem da djeca preuzmu poslovanje, svjesni smo da mladi sve češće odabiru svoj put.

Anketa - Što sa frizerskim salonom nakon što odlučite otići u mirovinu?

Djeca preuzimaju biznis u 30 posto slučajeva

U razvijenim zemljama s dugom tradicijom poduzetništva i privatnog vlasništva poznata je činjenica da nakon umirovljenja poduzetnika – osnivača u 30 posto slučajeva biznis preuzimaju djeca, u 30 posto slučajeva dolazi do gašenja i likvidacije, a u 40 posto slučajeva biznis odlazi na prodaju.

Kupci su drugi poduzetnici – mlađi, financijski i organizacijski stabilni, koji rastu i vide priliku u preuzimanju uhodanog poslovanja drugog poduzetnika i povezivanju.

Kupac je ponekad vlastiti zaposlenik, a ponekad je to osoba koja tek želi postati poduzetnik, ali ne nužno ispočetka. Dobra ideja u tom slučaju može biti preuzeti poslovanje nekog tko odlazi u mirovinu.

Što, dakle, napraviti sa salonom nakon umirovljena pitanje je na čiji odgovor, zajedno s poduzetnicima traži Centar za politiku razvoja malih i srednjih poduzeća i poduzetništva (CEPOR).

Anketa - Što sa frizerskim salonom nakon što odlučite otići u mirovinu?

Radionice za vlasnice/ke salona

Njihov je cilj potaknuti vlasnice/ke salona na pravovremenu pripremu za prijenos poslovanja te organizirati radionice koje će pružiti uvid u raspoložive modele prijenosa poslovanja, te pomoći oko odabira odgovarajućeg modela izlaska iz poslovanja.

Njihov je cilj potaknuti vlasnice/ke salona na pravovremenu pripremu za prijenos poslovanja te organizirati radionice koje će pružiti uvid u raspoložive modele prijenosa poslovanja, te pomoći oko odabira odgovarajućeg modela izlaska iz poslovanja.

Uz to, žele kreirati jednostavne modele procjene salona, identificirati izvore financiranja za one koji žele otkupiti salonsko poslovanje, kreirati obrasce ugovora o kupoprodaji i ponuditi upute za prijenos poslovanja na zaposlenike.

Anketa - Što sa frizerskim salonom nakon što odlučite otići u mirovinu?

Anonimna anketa

Radionice će biti organizirane u četiri grada, za vlasnice/ke salona koji razmišljaju o umirovljenju i potencijalne preuzimateljice/lje poslovanja.

„S obzirom da u Hrvatskoj nemamo ovakvih iskustava, a statistiku kod provedbe različitih modela izlaska iz biznisa tek kreiramo, zanimljivo bi bilo vidjeti što vlasnice/i salona očekuju u slučaju umirovljenja, te koja bi im eventualna podrška mogla biti korisna u procesu prijenosa poslovanja“, rekla je Mirela Alpeza, direktorica CEPOR-a.

U tu svrhu, pripremili su anketu za vlasnice/ke salona, čiji će odgovori biti korisni u kreiranju savjetodavne podrške za prijenos poslovanja. Anketa je anonimna, ne koriste se osobni podaci. Anketa će biti aktivna do 22.1.2024.

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK