Fotografije: Ministarstvo znanosti i obrazovanja


Ministarstvo znanosti i obrazovanja u okviru projekta „Modernizacija programa strukovnog obrazovanja i osposobljavanja“, kojega provodi u sklopu Švicarskohrvatskog programa suradnje, razvilo je standard zanimanja, standard kvalifikacije i strukovni kurikulum za stjecanje kvalifikacije frizer prema modelu dualnog obrazovanja te vam želi predstaviti najnovija dostignuća u razvoju kvalifikacije frizer, koji će osigurati kvalitetnu i kompetentnu mladu osobu spremnu za poslovne i životne izazove.

Izrada strukovnog kurikuluma prvi je korak u osuvremenjivanju i prilagodbi kvalifikacije frizer s potrebama tržišta rada, stoga nam je potrebna podrška poslodavaca kojima će kompetencijski okvir ovoga frizera dati buduću radnu snagu kakvu žele.

Glavni pokretač naše priče je učenicima omogućiti završnost i pripremiti ih za kvalitetno obavljanje frizerskih usluga. Kako bi to bilo moguće, u razgovoru s poslodavcima procijenili smo da se kvalifikacija koja se više od desetljeća provodi na trogodišnjoj razini treba unaprijediti i podići na četverogodišnju razinu, jer će tako učenici unaprijediti vještine i dobiti onu sigurnost u nastupu i radu koju sada nemaju. To će im omogućiti i vertikalnu prohodnost posebno prema specijalističkom usavršavanju unutar struke.

U izradi strukovnog kurikuluma pratili smo Nacionalni kurikulum za strukovno obrazovanje, zajednički okvir djelovanja ustanova za strukovno obrazovanje kojim se određuje način stjecanja kvalifikacija na razinama 2, 3, 4.1, 4.2 i 5, prema Zakonu o Hrvatskom kvalifikacijskom okviru. Predložili smo odgovarajuće općeobrazovne predmete koji će učenicima pomoći da s lakoćom ostvare sve ishode učenja strukovnih predmeta, kao i dio učenja temeljenog na radu koji će se odvijati u frizerskom praktikumu i u svijetu rada kod poslodavca kako bi učenicima omogućio stjecanje vještina dijagnosticiranja, bojanja, šišanja, oblikovanja i stiliziranja kose, odnosno osnovnih operacija u obavljanju frizerske djelatnosti.

U četvrtom razredu učenici provode većinu svog vremena u radu kod poslodavca koji tako sudjeluje u njihovoj pripremi završnoga rada,  a koji će im naposlijetku omogućiti stjecanje svih potrebnih kompetencija za samostalno obavljanje poslova frizerske struke. Jedino međusobna povezanost učenika i poslodavaca može pridonijeti većoj kreativnosti i stvaralaštvu te podići njihovo samopouzdanje u ponudi svojih kreacija na tržištu frizerskih usluga.

Učenici će tijekom obrazovanja steći i radno iskustvo koje im je dragocjeno prije zapošljavanja te će se dani provedeni na učenju temeljenom na radu u konačnici zbrojiti i odrediti ukupno radno iskustvo koje je učenik stekao radeći i učeći kod poslodavca. Tako će neki prepoznati svoj vlastiti potencijal i krenuti u poduzetničke vode, a neki će se uspješno zaposliti kao stručnjaci svoga zanata.

Također, pripremili smo ishode učenja kojima će učenici steći kompetencije potrebne pri zapošljavanju, unaprjeđenju komunikacijskih vještina, vođenju različitih evidencija u svrhu vođenja frizerskog salona, promoviranju svoje djelatnosti korištenjem različitih digitalnih alata i sl.

Projektu je osim razvoja spomenutih standarda i kurikuluma u cilju priprema i edukacija mentora kod poslodavca radi lakšeg prenošenja znanja i vještina na učenike strukovnog obrazovanja te cjeloviti pristup osiguravanju kvalitete uvođenja suvremenih kvalifikacija u skladu s potrebama tržišta rada. Velika novost u ovom kurikulumu je profesionalni razvoj frizera, što predstavlja njegovu dodanu vrijednost i nudi mogućnost specijalizacije u različitim aspektima, kao što su praćenje trendova u struci, jezična i digitalna pismenosti, pokretanje poduzetničkog poduhvata i sl.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK