Fotografije: Tomislav Huha; Luka Smuk; HJ; Tracey Hughes; HJ; Alexandre de Paris


Povodom 2020. godine i ulaska u novo desetljeće poslovanja u Hairstyle News Uredništvu odlučili smo upitati izabrane frizerske stručnjake iz cijelog svijeta kako oni vide izazove s kojima će se frizerska struka susretati u sljedećih 10 godina. Neka vam njihove riječi i savjeti pomognu u rješavanju izazova i podsjete na razloge zašto klijenti dolaze vama, a to su njihova autentična iskustva i doživljaji ljepote koje nude upravo frizeri!


Marija Huha

Marija Huha, Henkel Beauty Care PPS manager Adria

“Nalazimo se u vremenu digitalizacije i novih generacija gdje frizerska industrija doživljava preobrazbu. U duhu modernog svijeta, gledajući modu i kulturu, čini se da doista sve prolazi. Priča koju svijet priča ona je o različitosti i gledajući kako se razvija itekako imamo razloga biti uzbuđeni oko onoga što tek slijedi.

I dok promjenu osjećamo u zraku, također osjećamo duboku potrebu za autentičnošću u svemu i stoga je budućnost u frizerskoj industriji trenutno jako teško sa sigurnošću predvidjeti, no ono što sam sigurna je da će ta budućnost biti jako uzbudljiva. Pojedinci, umjetnici jako dolaze do izražaja i pokreću svjetske trendove tako da je inovativnost i autentičnost svakog pojedinca u frizerskom salonu jako važna.

Danas se u frizerskom salonu zbog užurbanosti jako zapostavlja detaljna briga o svakom klijentu salona. Za mene je taj dio najveća prilika koju svaki salon može nadograditi i biti spreman za budućnost u ovoj preobrazbi.

Frizeri koji rade za salon već danas kreiraju svoj vlastiti identitet koji postaje prepoznatljiv kako njihovim postojećim klijentima tako i onima koji tek dolaze. Iz tog je razloga za voditelje salona izuzetno važno upoznavanje njihovog tima sa svim posebnostima koje njihovi frizeri imaju, te plasiranje istih na tržište. Već sada se događa da klijenti u salonu žele personalizaciju koja će im osigurati trend skrojen upravo za njih. Poznavanje svog tima i potpuna briga za klijenta svakom će vlasniku osigurati budućnost u preobrazbi.”


Michel Dervyn

Michel Dervyn, Alexandre de Paris direktor frizerske kuće

“Frizerski saloni uvijek će biti ultimativna utočišta ženske ljepote, mjesta intimne, ugodne i opuštene atmosfere. Iako nas u nadolazećim godinama očekuju brojne tehnološke promjene, one neće moći nadomjestiti snagu autentičnog kontakta s ljudima. Klijentice će i dalje željeti biti u rukama svojih frizera, a kao pravi čuvari njihove ljepote istaknut će se oni koji će ih svojim savjetima i stalnom brigom učiniti da se osjećaju cijenjene i važne.

Kako bi osigurali budućnost svog salonskog poslovanja, potrebno je da vlasnici salona snažno vjeruju u sebe i da u postizanje ciljeva aktivno i motivirajuće uključe svoje članove tima. Vaša vizija treba biti, u ovo doba stalne visoke informiranosti i kad je edukacija zaista na dohvat ruke, zaista jasna i mora uključivati mjerljive rezultate. Frizerski salon je živi organizam i sigurno ćete u nadolazećim godinama morati posegnuti i za određenim investicijama. Ipak, budite pažljivi kod troškova, kako kod izbora opreme salona tako i kod vaših planova edukacija.

Zapošljavajte frizere s dobrim znanjem i željom da budu aktivni članovi vašeg tima. U nadolazećim godinama sve će se više cijeniti participativno-skupni stil vođenja koji u fokus stavlja dobro liderstvo te povjerenje u vlastiti tim i konstruktivno korištenje njihovih ideja i mišljenja. Najvažniji zadatak vođe je kvalitetno mentorstvo prema svojim zaposlenicima.  Budite dosljedni u svom vođenju i sudjelujte u razvoju vaših zaposlenika ne samo kao frizera, već i kao osoba. Zajedno učite kako održati savršeni balans između osobnog i poslovnog života te pratite kako to utječe na njihov uspjeh iza stolica.

Potreban je i dobro osmišljen plan ulaganja u edukaciju tima, organizaciju poslovanja te opremanje salona, a ne zaboravimo i aktivno sudjelovanje na društvenim mrežama kako bi redovito predstavljali svoju kreativnost i stručnost. Prioriteti će uvijek biti dobra lokacija, tim zaposlenika visoke učinkovitosti i atmosfera salona koja će koristiti i klijentima i frizerima.

Za kraj, očekujem veoma svijetlu budućnost za frizere. To je jedna od rijetkih profesija s bliskim ljudskim kontaktom za koju u današnjoj transformaciji društva nema straha od nestanka. Svijet se može mijenjati, no ljudski kontakt u našoj struci uvijek će biti snažniji od svih promjena. Štoviše – upravo želja za ljudskim kontaktom našu će struku uvijek činiti sve snažnijom i snažnijom!”


Tracey Hughes, Tracey Hughes Education, motivacijska i poslovna edukatorica

“Educiram frizere diljem svijeta i s posebnom radoznalošću pratim nove karijerne mogućnosti u našoj struci. Mnogo ih se odlučuje za iznajmljivanje frizerske stolice u postojećem salonu, a u porastu su i različite tvrtke koje po co-working principu iznajmljuju katove zgrada ili zone u shopping centrima i nude najam prostora u kojima frizeri mogu samostalno raditi. Sve više frizera, pogotovo onih mlađih, zapravo ni ne želi raditi u tradicionalnom salonu, u velikom timu. Žele se u potpunosti posvetiti samo svojim klijentima, biti svoj vlastiti šef, imati mogućnost fleksibilnijeg radnog vremena te sami birati linije proizvoda s kojima će raditi. Ova je mogućnost savršena za prve poduzetničke korake jer je svakako manje riskantna od otvaranja klasičnog salona obzirom da zahtijeva mnogo manje investicije.

Mislim da nema države gdje se vlasnici frizerskih salona ne suočavaju s nedostatkom osoblja, između ostalog i zbog povećeg zanimanja za gore opisane mogućnosti osamostaljenja. Ključ uspjeha zato će bit snažna i motivirajuća radna kultura salona, pri čemu kod zaposlenika treba njegovati osjećaj lojalnosti.

Tržište je zaista kompetitivno, promjene se događaju brzinom svjetlosti i svaki frizer traži svoj put i zato mislim da bi vlasnici salona trebali puno pozornosti posvetiti usavršavanju vještina vođenja tima. Najveću razliku u njihovom vođenju zapravo će činiti njihova emocionalna inteligencija. Vlasnici koji će razumjeti poslovne trendove, uvidjeti njihove mogućnosti, biti intuitivni, rješavati probleme i biti odlučni, u nadolazećim će godinama bilježiti najveće uspjehe.

Osim toga, na uspjeh poslovanja utjecat će naravno i promjene u navikama klijenata te njihova sve veća očekivanja o kvaliteti vaših usluga. Klijenti stalno istražuju online rješenja za svoja beauty pitanja. Tamo mogu uspoređivati, čitati kritike, napraviti personalizirane popise proizvoda potrebnih za održavanje njihovih frizura. I što je onda ono što frizerski saloni pružaju, a što online portali ne mogu? Bliski kontakt i osjećaj brige za klijentove potrebe.

Budućnost salonskog poslovanja je u iskustvu klijenta i to je prioritet #1. Očekivanja klijenata su sve veća, sve su više informirani i stoga im svaki posjet salonu treba biti personalizirano iskustvo, a konačan cilj frizura krojena isključivo za njih.

Ulazeći u novo poslovno desetljeće svi smo suočeni s izborom – hoćemo li napraviti promjene ili ne? Što možete učiniti drugačije kako bi osvojili konkurentsku prednost? Kako usavršiti personalizirano iskustvo klijenata? Početkom godine uzmite si vremena i dobro analizirajte poslovanje vašeg salona. Iz iskustva znam koliko je teško učiniti promjenu, pogotovo kad se ne čini da je promjena potrebna, no svakom promjenom dajemo sebi i našemu poslovanju mogućnost razvoja i napretka!”


Jayne Lewis-Orr, HJ & Salon International izvršna direktorica

“Iznimno je važno da profesionalni frizeri ostanu u toku sa svim najnovijim trendovima i inovacijama u tehnikama, pogotovo u doba interneta i mogućnosti stalne inspiracije i edukacije za sve, pa i klijente koji dolaze u salone. Iz tog razloga, u nadolazećim godinama posebno će se istaknuti oni frizerski saloni koji će biti prisutni online, koji će se klijentima predstavljati kao rješenje za njihove probleme i na društvenim mrežama isticati kvalitetu svojih usluga te posebnost i stručnost članova svog tima. Voditelji poslovanja trebat će tako voditi stalnu komunikaciju sa svojim pratiteljima, motivirati ih za recenzije njihovog rada (Google Recenzije su samo jedan od kanala koji će u nadolazećim godinama sve više dobivati na važnosti), a posebno će se istaknuti oni frizeri koji će asertivno odgovarati na moguće negativne kritike njihovog rada i usluga salona.

Frizerski će saloni tako i u nadolazećim godinama trebati usavršiti svaki korak iskustva klijenata u njihovim salonima. Klijenti će naime, zbog nedostatka osobnog vremena, svaki odlazak frizeru doživljavati kao priliku za opuštanje, što znači da će biti veoma osjetljivi na kvalitetu samog postupka zakazivanja termina, na njihov doček u salonu, konzultacije, pranje kose i naravno samu uslugu šišanja i bojenja kose. Posebno će cijeniti brojne savjete te personalizirani plan korištenja profesionalnih frizerskih proizvoda. Svaki pojedini korak u salonskom iskustvu mora biti savršen jer su klijenti današnjice sve zahtjevniji pa bi tako svi zaposlenici salona morali razumjeti važnost cjelokupne brige o klijentima već od prvog trenutka kada započnu svoje salonsko putovanje.

Ulazeći u novo desetljeće vlasnici salona posebnu će pažnju morati posvetiti i razvoju svojih zaposlenika. Individualizirani pristup vođenju zaposlenika postat će sve važniji jer svaki član vašeg tima ima svoje posebnosti i svoje osobne ciljeve. Vlasnici salona koji će to uspjeti prepoznati i pronaći edukacije prikladne za svoje zaposlenike, bilježit će iznimne uspjehe.”


Denis Vidović, Hairstyle News direktor i glavni urednik

“Frizerstvo je vještina koja zahtjeva puno edukacije, a opet mišljenje je u javnosti kako se radi o neobrazovanoj struci. Frizeri zaslužuju bolju poziciju i poštovanje u javnosti kako bi mladi uvidjeli prednosti frizerskog zanimanja. Šteta je što mladi kreativci ne vide frizerstvo kao karijerno zanimanje u kojem se može napredovati i pristojno zaraditi. Često se događa i da roditelji frizerske škole vide kao utočište kada dijete ne želi učiti. Na žalost djeca se danas ocjenjuju samo po akademskim titulama, a sve manje prema njihovim vještinama i kreativnosti. I to nas je dovelo do trenutne situacije gdje na tržištu nema frizera koje bi mogli zaposliti.

Zbog pomanjkanja radne snage neki će vlasnici salona, obzirom da je to ozbiljan problem koji ugrožava uspjeh poslovanja, sve više razmišljati o zatvaranju svojih salona, dok će neki priliku pronaći u iznajmljivanju radnih mjesta u svojim salonima. Svakako očekujem kako će zbog toga u skoroj budućnosti doći i do povećanja cijena frizerskih usluga. No to povećanje cijena mora pratiti i veće ulaganje u edukaciju i stručnost osoblja te odgovarajuća kvaliteta frizerskih usluga. Frizerska struka sada ima i priliku i obavezu napraviti nešto za svoju budućnost u kojoj vjerujem da će biti još snažnija nego sada.

Svi smo se susretali s majstorima nekih drugih zanimanja i svi mi dobro znamo što je ono što cijenimo kod njih – stručnost, kvaliteta rada, volimo kada su nam autoriteti u tome što rade, volimo što nam pomažu. Ulaganjem u sebe, u svoje znanje, svi postajemo autoriteti u tome što radimo, postajemo cijenjeni zbog toga. Znanje nam daje slobodu i sigurnost u budućnosti, a postajući autoritetom počinju vas pratiti i talentirani frizeri koji su potencijalno vaši budući zaposlenici.

Vlasnici salona trebali bi na redovne edukacije za sebe i zaposlenike gledati kao na pokretače rasta njihovog salonskog poslovanja. Čak i ako trenutno ne zapošljavate osoblje, ako uočite neki talent nastojte ga privući u svoj salon. Zaposlenici odlaze, događaju im se životne promjene i nikada ne znate koliko brzo će vam novi zaposlenik trebati. Može biti rizično jednostavno se prepustiti zaposlenicima koje imate sada i stoga razvijajte svoj tim na način da na raspolaganju uvijek imate istrenirane zaposlenike koje možete uposliti čim se za tim ukaže potreba. Strateški gledano to je svakako mudriji potez od panične i očajničke potrage za novim zaposlenikom kada se otvori neko mjesto u vašem salonu, a svjesni ste da će se to prije ili kasnije dogoditi.

Uz ulaganje u sebe i u svoje poslovanje, njegujte i razvijajte i svoj tim jer samo sretan čovjek može usrećiti druge, a usrećiti nekoga je sama srž frizerstva, kao uostalom i svake druge uslužne djelatnosti.”


Alan Austin Smith, Fantastic Hairdresser poslovni i motivacijski edukator

“Mislim da našu prelijepu industriju u sljedećih nekoliko godina očekuje poveća kriza ako se ne probudimo i poduzmemo prave korake kojima ju možemo spriječiti. 

Često pitam polaznike svojih seminara što je po njihovom mišljenju najvažniji faktor za uspjeh salonskog poslovanja. Oni odgovaraju različito – za neke se ključ uspjeha skriva u stvaranju prekrasnih frizura, nekima je to cjelokupno klijentovo salonsko iskustvo, a neki bi kao najvažniji faktor uspjeha istaknuli pozitivnu, prijateljsku atmosferu u salonu. To su sve dobri odgovori i sve što su naveli svakako utječe na uspješnost poslovanja, no jedan je faktor zaista presudan za uspjeh, a to su zaposlenici u salonima.

Zaposlenici su naime oni koji stvaraju prekrasne frizure i čine svaki posjet klijenata ugodnim iskustvom. I tu dolazimo do problema koji je već sada aktualan, a bit će i u godinama koje slijede. Sve se manje mladih ljudi zanima za frizersku karijeru, a oni koji ipak završe frizersku školu veoma se često prekvalificiraju.

Zapošljavanje i zadržavanje zaposlenika dva su procesa kojima vlasnici salona apsolutno trebaju posvetiti više pozornosti, no možda na malo drugačiji način. Naime, u današnje vrijeme zapošljavanje nije ništa drugo doli marketing, a tu onda govorimo o svim načinima kojima približavamo našu struku mladima. Što se zadržavanja zaposlenika tiče treba razmišljati na koje sve načine možemo probuditi strast frizera, uključiti ih u samo poslovanje i tražiti što je ono što ih čini jedinstvenima.

Trebamo naći i drugačije načine kojima možemo mladim ljudima predstaviti koliko je naša industrija zabavna, kreativna i puna energije. Često svojim polaznicima tako predlažem da gledaju na sebe kao kreativne osobe koje rade u svijetu mode i ljepote kao frizeri, što svakako zvuči puno privlačnije nego “samo” frizeri.

Ako i dalje mislite da mladi ljudi jednostavno nisu zainteresirani za frizerstvo, posjetite YouTube ili jedan od mnogobrojnih blogova i vidjet ćete koliko je samo mladih strastveno oko mode, ljepote i kose. Sigurno među njima postoji velik broj onih koji bi objeručke zgrabili priliku rada u frizerskoj industriji, no samo ako se njima to predstavi na privlačan način, odnosno tako da u tome vide svoju buduću karijeru! Zadržavanje mladih ljudi drugi je veliki poslovni izazov. Željeli vi to ili ne današnji mladi su drugačiji.

Oni su brzi i stalno žele biti uzbuđeni i uključeni u rad. Oni nikako neće biti zadovoljni ako će stalno čistiti salon ili kuhati kavu. Oni trebaju iskusiti zabavu i kreativnost frizerskog zanata i to što prije! Mnogi vlasnici salona često mi kažu kako njihovi zaposlenici nisu strastveni i da su zato nedovoljno angažirani. Ovaj se problem može riješiti samo ako vlasnici preokrenu svoj način razmišljanja! Strast prema frizerstvu ne podrazumijeva nužno i veći interes i angažman frizera u salonskom poslovanju.

Uključivanjem frizera u poslovanje budimo njihovu strast te ih time činimo vrijednim zaposlenicima. Trebamo prestati očekivati i zahtijevati od ljudi da budu strastveni.

Prioritet nam treba biti iznalaženje načina kako mlade ljude neprestano uključivati u ovu prekrasnu struku i strastvenost će sigurno doći. I to je ono što MORA biti u fokusu poslovanja svih salona nadolazećih godina.”

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK