Berislav Pećanić direktor je tvrtke koja je već dugi niz godina uspješna u poslovanju, ali i vrlo cijenjena i popularna među frizerima. Nesumnjivo je zaslužan za razvoj frizerske struke u Hrvatskoj jer je među prvima profesionalne frizerske proizvode učinio dostupnim na tržištu. Ovaj stomatolog po struci, koji je odlučio riskirati i promijeniti poduzetničke vode, otkrio nam je tajnu svog uspjeha u poduzetništvu, kao i brojne druge informacije iz svog dugogodišnjeg rada s frizerima.

Hairstyle News br. 9
Izdanje ljeto 2009.

Već dugi niz godina surađujete s frizerskom strukom. Možete li nam ispričati kako i kada ste započeli raditi s frizerima?

Prije 18 godina donio sam odluku da promijenim svoj dotadašnji život i krenem u nove poduzetničke vode. Naime, po struci sam liječnik stomatolog te sam do 1991. godine živio i radio u Nizozemskoj gdje sam imao privatne ordinacije. Igrom slučaja ukazala se prilika da pokrenem tvrtku u Hrvatskoj koja je tada još uvijek bila u sastavu Jugoslavije. A isto tako, stjecajem okolnosti, došao sam u kontakt s tvrtkom Keune Haircosmetics BV koja je u to doba imala veliku ekspanziju na tržišta srednje i jugoistočne Europe, a koja još od 1922. godine stvaraju proizvode isključivo za njegu kose i to na profesionalnom tržištu.

Što Vas je privuklo radu s frizerima?

Već prvi kontakt s vlasnikom tvrtke u Nizozemskoj, njihov način razmišljanja i poslovna strategija te posebno su mi se svidjeli njihovi vrhunski proizvodi te smo postali uvoznici i distributeri te renomirane robne marke za područje bivše Jugoslavije. S obzirom da se za mene radilo o potpuno novom području poslovanja, shvatio sam to kao izazov. Gledajući realno na ondašnju ponudu kozmetike za kosu bilo mi je jasno da smo u velikom zaostatku za Zapadom i tu sam vidio dobru poslovnu priliku.

Kakva je bila tadašnja frizerska scena u Hrvatskoj?

Frizerska scena u Hrvatskoj se u to vrijeme sastojala od velikih sistema brijačko-frizerske struke, kao npr. Bratstvo, i to ne samo u Zagrebu i Hrvatskoj nego u svim republikama bivše Jugoslavije. Bio je to pravi socijalistički realizam. Naravno, postojali su poznati i cijenjeni frizerski stručnjaci koji su bili vlasnici modnih frizerskih salona, kao npr. g. Amir Bećirević, vlasnik i kreativni direktor studija Mona Lisa iz Zagreba, koji je dugogodišnji suradnik tvrtke Colori Tinta i pravi ambasador robne marke Keune. U međuvremenu, Amir mi je postao vrlo dobar i drag prijatelj kojeg izuzetno cijenim i kao vrhunskog stručnjaka koji je “odgojio”, u frizerskom smislu, mnoge danas cijenjene stiliste te prvi donio trendove Londona, Vidal Sasssona i ostalih velikana na naša područja.
Međutim, ponuda robe i materijala s kojima su radili bila je vrlo skromna. O uređenju frizerskih salona da i ne govorimo jer kada to usporedimo s današnjom situacijom razlika je golema i praktički neprepoznatljiva u odnosu na situaciju kakva je nekada bila.

Koje su najveće razlike u poslovanju tada i danas?

Na našem tržištu danas je dostupno praktički sve što se nudi na svjetskom tržištu kozmetike za kosu tj. većina svjetskih robnih marki prisutna je i kod nas. Konkurencija je žešća nego ikada. Saloni, tj. frizeri, imaju ogromnu mogućnost izbora proizvoda i robnih marki svih cjenovnih kategorija, što automatski znači i puno kompliciranije i teže poslovanje nego što je bilo prije 18 godina.
Kada je Colori Tinta započela poslovanje, 1991. godine, praktički nismo imali pravu konkurenciju u Hrvatskoj i bili smo prva tvrtka koja je kompletan Keune profesionalni asortiman ponudila na tržištu ondašnje Jugoslavije. Poznati su bili “izleti” frizera u Trst, Graz, München i druge gradove gdje se odlazilo u nabavu robe za rad u salonu.
Naravno, ratno doba od 1991. do 1995. godine nije donijelo ništa dobro ni razvoju frizerskog tržišta. Ipak, moram napomenuti da smo ratne 1992. godine organizirali prvi frizerski show sa stranim sudionicima u samostalnoj Hrvatskoj! Bilo je to u tadašnjem hotelu Intercontinental u Zagrebu gdje je nastupao poznati frizerski stručnjak iz Nizozemske, Henry Meurs. Bila je to prava senzacija u to vrijeme! Posjećenost je bila izvrsna, frizeri su stajali na ulazima u dvoranu, tražilo se mjesto više i svi su bili oduševljeni da mogu barem na 1 sat izaći iz svakodnevice ratne Hrvatske i doživjeti pravi frizerski show.
Također, sjećam se našeg gostovanja na tadašnjem radio Zagrebu, u zgradi u Šubićevoj ulici. Zgrada je bila još sva oblijepljena folijama radi zamračenja od mogućih zračnih napada i prošli smo stroge kontrole čuvarske službe prilikom ulaska u zgradu. Bilo je to posebno vrijeme, ali i tada je struka radila, frizeri su kupovali robu, žene su se uljepšavale. Mnogim je frizerima našim dolaskom na tržište uvelike olakšano poslovanje, te su mnogi od njih i danas naši vjerni klijenti.

Sjedište tvrtke Colori Tinta u Donjem Stupniku smješteno je u modernoj poslovnoj zgradi u kojoj se osim ureda nalazi i akademija.

Sjedište tvrtke Colori Tinta u Donjem Stupniku smješteno je u modernoj
poslovnoj zgradi u kojoj se osim ureda nalazi i akademija.

Iz perspektive prodaje proizvoda za frizerske salone, možete li nam usporediti nekadašnje i sadašnje poslovanje?

Frizerska struka je bila vrlo popularna. Prije sam napomenuo da su postojali mnogi poznati saloni u kojima je kvaliteta rada bila na zavidnoj razini, kao i u frizerskoj organizacijskoj strukturi. Rad s frizerima nikada nije bio lagan i treba mnogo umješnosti i korektnosti da bi se pridobilo njihovo dugoročno povjerenje. Danas, u doba interneta, brze komunikacije i globalizacije, sve je dostupno samo klikom miša ili telefonske tipke. No, u našem poslu, dakle u poslovanju s frizerima, jedna stvar je ostala ista, a to je osobni kontakt prodajnog savjetnika s frizerom, njihova direktna interakcija, savjetovanje, razmjena iskustva s obje strane i sl. To je posebnost ove vrste poslovanja. Colori Tinta će kao moderna tvrtka uvesti i neke novosti koje će još više pridonijeti tome da naš predstavnik na terenu ima više vremena za klijenta, a da manje vremena troši na papirologiju. Time će razina naše usluge postati još konkurentnija.

Koje su specifičnosti poslovanja tvrtke Colori Tinta kao distributera u odnosu na ostale? Što biste željeli istaknuti kao Vašu prednost pred konkurencijom?

S današnjom pozicijom tvrtke Colori Tinta, zajedno s robnim markama koje zastupamo, vrlo sam zadovoljan jer smo svih ovih godina zadržali započeti trend uspjeha te ga nastavili uvođenjem novih robnih marki u naš portfolio. Sada, kao što sam spomenuo na početku, distribuiramo i dvije robne marke komplementarnog programa s kojima pružamo jedinstvenu mogućnost frizerima da kod nas dobiju sve što im je potrebno za rad u salonu. Takozvani “one stop shop” za frizere!
Naime, uz Keune proizvode i naš bogati reklamni materijal i pribor, frizer prilikom otvaranja salona može kod nas nabaviti i vrhunske profesionalne četke za kosu – Denman i naručiti namještaj – Kiela koji svojom kvalitetom i cijenom može parirati svakom tipu i profilu salona. Kada tome dodate, Keune Akademiju s tečajevima za sve razine znanja i velikom ponudom seminara od šišanja, preko kreativnog bojanja do razvoja maloprodaje u salonu, dobijete pobjedničku kombinaciju koju su prepoznali i kojoj su vjerni mnogi frizeri s ovih prostora. Vjerujem da smo opravdali očekivanja i zahtjeve struke te smo i danas u samom vrhu na tržištu svih zemalja bivše Jugoslavije.

Što biste poručili onima koji žele poslovati s frizerima?

Nama je veliko zadovoljstvo raditi s frizerima. Naša je misija biti pravim poslovnim partnerom koji će biti ovdje za njih i u vrijeme uspjeha, ali i pomoći im u teškim vremenima. Taj pristup svakodnevno na terenu provode naši prodajni savjetnici koji promoviraju fleksibilnu politiku poslovanja maksimalno prilagođenu upravo potrebama poslovanja frizerskih salona. To je izuzetno dinamičan posao i doba recesije poseban je izazov da upravo u teškim trenucima i u nepovoljnom poduzetničkom miljeu napravimo još bolje i kvalitetnije rezultate. Nažalost, moram biti iskren i reći da pravna država ne funkcionira uvijek kako bi trebalo, tako da postoji stalna mogućnost da ljudi s nečasnim namjerama nanesu štetu kako mojoj tvrtki tako i drugima, a država nema dovoljno čvrste pravne okvire da brzo i efikasno riješi takve probleme. Pogotovo one koji se tiču naplate potraživanja. Nadamo se da recesija neće potrajati duže vrijeme, iako nam i u kratkom vremenu može nanijeti velike štete.
Zbog brze izmjene trendova u frizerskom i modnom svijetu, bitan aspekt frizerskog poslovanja je edukacija. Već nekoliko godina u sklopu Vaše tvrtke postoji i akademija za frizere.

Možete li nam reći nešto o tome?

Kao što sam maloprije napomenuo, smatram da je stalna edukacija vrlo bitan element frizerske struke. Keune Akademija Hrvatska, bitan je čimbenik našeg uspjeha jer su naši frizeri i cijela struka prepoznali njenu kvalitetu i sve što im pružamo. Želio bih posebno istaknuti naš rad i dodatno školovanje za “mlade frizere” koje ćemo pokrenuti u suradnji sa školama. Uglavnom, edukacija je u centru našeg poslovanja te smatramo da je ona ključ uspjeha svakog frizera ili vlasnika salona. Svako ulaganje u edukaciju isplatit će se višestruko.
Jednostavno, u današnjem vremenu s brzim promjenama modnih trendova, kako u modnoj industriji tako i u industriji ljepote, moramo biti vrlo fleksibilni i imati odgovore na sve veće zahtjeve tržišta te je stoga permanentna edukacija imperativ. Nama u tome pomaže razvojni centar tvornice Keune. Oni kontinuirano uvode na tržište nove proizvode koji osim vrhunske kvalitete imaju i vrlo jednostavnu primjenu, a istovremeno odgovaraju najstrožim propisima EU. Npr. Tinta boja za kosu primjer je vrhunske tehnologije i po kvaliteti spada u sam vrh boja za kosu. Tome se u tvornici pridaje izuzetna pažnja. Često nas konzultiraju kako bi dobili naše stručno mišljenje o novim proizvodima dok su još u fazi razvoja i pripreme za tržište, što nam je velika čast. Također, smatram da je i na nama veliki dio odgovornosti za razvoj frizerske struke, ne samo zbog samih proizvoda koje prodajemo, nego i u stvaranju imidža struke i popularizaciji frizerstva kao zanimanja. Ali ne smijemo zaboraviti: biti frizer vrlo je naporno, kako fizički tako i psihički.
Naš je cilj da zajedno sa strukom i vrhunskim proizvodima kreiramo ugodnu radnu atmosferu u salonima. Želimo biti poslovni partner na kojega se naši kupci mogu u bilo kojem trenutku osloniti.

Menadžer ste koji zasigurno ima ispunjen cijeli poslovni dan. Kako se opuštate? Imate li neke hobije koje želite podijeliti s nama?

Moj poslovni dan započinje rano ujutro, a završava kasno navečer što je normalno za ovakav način života. Ipak, pokušavam naći slobodnog vremena za opuštanje sa svojom suprugom i kućnim ljubimcima kojih imamo zaista mnogo. Ne usudim Vam se ni reći koliko ih je. Oni su mi veliko zadovoljstvo i djeluju vrlo opuštajuće nakon napornog radnog dana.

I za kraj, želite li nešto poručiti frizerima? Možete li im dati neke savjete?

Na kraju bih samo htio poručiti frizerima neka budu drugačiji od drugih! Stereotip je danas stvar koja ne prolazi. U svakom trenutku morate biti 100 posto posvećeni svom zvanju i poslu kojeg obavljate te dati najbolje i najkvalitetnije od sebe kako biste zadovoljili svoje klijente koji su sve zahtjevniji i znaju razlikovati dobar od lošeg rada. To nikada ne smijemo zaboraviti. Isto vrijedi i za proizvode s kojima rade, a iza kojih mi u našem slučaju 100 posto stojimo.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK