Osnovati uspješan barbershop zahtijeva mnogo rada, discipline te poslovnog i osobnog usavršavanja svih članova tima. U svom se poslu susrećemo s brojnim izazovima, na koje često odgovaramo nesigurnim potezima, koji umanjuju naš uspjeh. O svemu što je potrebno za otvaranje i uspješno poslovanje barbershopa porazgovarali smo sa 6 vlasnika barbershopa. Neka vas njihovi odgovori inspiriraju i motiviraju za poslovno i osobno usavršavanje. 

Postavljanje cijena jedan je od najvećih izazova poslovanja svakog barbershopa. Sandra Zajec (Cookie the Barber) i Matija Ptić (Gospon Fulir) s vama dijele svoje najbolje savjete za postavljenje cijena kojima možete povećati profitabilnost barbershopa. 


Što je najvažnije kod postavljanja cijena? 

S.Z. Kod postavljanja cijena najvažnije su kvaliteta usluge, ponuda te količina vremena koju klijent provede od ulaska u salon do završetka usluge (vrijeme je novac). Izračun ovisi o utrošenom vremenu i materijalu. U cijenu su također već uračunati proizvodi – time izbjegavamo konfuziju kod naplate. Više se posvećujemo klijentu i imamo personaliziran pristup, pri kojem imamo dovoljno vremena za prezentaciju proizvoda i objašnjenje zašto klijentu treba baš taj proizvod. Na kraju dana, nakon uspješne prezentacije proizvod se prodaje sam od sebe, a time je i naša zarada veća. 

M.P. Ja sam sve cijene usluga temeljio na usluzi prosječnoga muškog šišanja. Vodio sam se principom: utrošeno vrijeme za prosječno šišanje od 30 minuta = 100.00 kn, dakle šišanje s razor fadeom, koje je zahtjevnije, traje 40 minuta i ono po tom principu košta 130.00 kn. Dodatno se naplaćuje pranje kose posebnim šamponom, a to iznosi 30 kn i traje 6–10 minuta. Dakle utrošeno vrijeme = naplata usluge. Dalje je bilo jednostavno: trim brade mašinicom od 15 minuta iznosi 50 kn, trim mašinicom, britvom, toplim ručnikom itd. iznosi 90 kn i traje 25 minuta. To je za mene najkorektniji odnos prema klijentu kada je riječ o pružanju i naplaćivanju usluge. 

Kada i zašto dizati cijene? 

S.Z. Što se tiče podizanja cijena, ako na godišnjoj razini ulažete u sebe, svoje djelatnike te nove proizvode i usluge, realno je da su cijene iz godine u godinu sve veće. Nemojte se zabrinjavati hoćete li izgubiti klijente zbog cijene; oni koji znaju i cijene vaš rad, trud i ulaganje u biznis nikada vam neće zamjeriti. 

M.P. Cijena usluge smije se dizati isključivo ako se dogodio napredak u znanju i kvaliteti rada uslijed kontinuiranog educiranja i/ili investicije unutar salona, poput proširenja, ili kakvih drugih financijskih zahvata od kojih će imati koristi prvenstveno klijenti. Smatram da su to jedina dva razloga zbog kojih većina klijenata neće imati zamjerku na korekciju cijene. 

Koje usluge su po vama najprofitabilnije? 

S.Z. Najprofitabilnije su usluge u barbershopu, osim šišanja, dodatne usluge kao što su brijanje, uređivanje brade mašinicom i britvom, brijanje glave, SPA-brijanje, depilacija ili odstranjivanje dlaka voskom za muškarce (nos, uši, obrve, vrat). Takve usluge dodatno dižu profitabilnost barbershopa. 

M.P. Maloprodaja proizvoda OBAVEZNA je jer klijent mora dobiti uputu kako će i čim sam moći napraviti frizuru koju ste mu napravili, koji preparat treba koristiti i koji alat. Takvu uputu, tj. savjet ne može dobiti nigdje drugdje, nego isključivo u barbershopu/frizerskom salonu. Dodatni je prihod u budžetu zajamčen. Barbershop profitabilnim čini maksimalna popunjenost kapaciteta i termina u smjeni. U barbershopu je sve profitabilno dok se god svaka usluga naplati. Kod mene nema „malo ćeš mi samo mašinicom počistiti sa strane za 10 minuta, na brzinu“– hoću, za 100.00 kn. I za pola sata.

Ostale savjete vezane uz poslovanje barbershopa pratite u narednim tjednima na Hairstyle News portalu.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK