Not Another Salon

Fotografije: Sophia Hilton
Razgovarao: Denis Pucelj


Sophia Hilton predstavlja novu generaciju frizera s korijenima u tradiciji, ali s pogledom uperenim ka budućnosti. Dobitnica je nagrade British Hairdressing Award u kategoriji Best Newcomer 2013. godine, a posljednjih je nekoliko godina odlučila osvojiti frizerski poslovni svijet. Ona je vlasnica frizerskog salona Not Another Salon, koji plijeni jarkim bojama i osobama koje okruženje čine još ugodnijim. Vlasnica je salona čije su vrijednosti zastupljene u njezinom motu: „Budi izvrstan u svom poslu i budi veoma ljubazan.” Sophia Hilton samu sebe opisuje kao stručnjakinju za balayage i ona kaže: „Istinska “freehand” tehnika bojanja je umjetnost i stručnjaka za balayage nije lako pronaći. Nemojte balayage brkati s dipdye bojenjem, iako se balayage može primijeniti i na korijenu kose čime se dobiva mekši i prirodniji izgled. Klijenti ga vole jer traje veoma dugo.“

Ovaj ekskluzivni intervju napravili smo istog tjedna kada je Sophia Hilton dobila ponudu da bude model na snimanju za Valentino. Valentinov kreativni tim je tijekom šetnje londonskim ulicama ušao u Sophijin salon i zaljubio se u njezin imidž. Upoznajte njezin šareni svijet koji frizerski svijet obožava. Ukratko, Sophia Hilton je jedna od osoba na koje se valja ugledati.

Not another Salon leopard print day copy 2

Za početak: kako ste postali frizerka, odakle vam ideja za Not Another Salon i kako je on postigao takav uspjeh?

Živjela sam iznad seoskog frizerskog salona čije su vlasnice bile najprije moja baka, a onda moja majka i odmalena sam okružena kosom. U mojoj obitelji je 9 frizera, a uskoro će nas biti 10. Isprva nisam htjela biti vlasnicom salona, to mi se činilo dosadnim i nekreativnim, ali to uopće nije tako i Not Another Salon mi je omogućio da budem kreativnija nego ikad prije.

Vaš Not Another Salon je poznat po veoma ugodnom prostoru; što vaš salon čini drugačijim od ostalih?

Svi mi imamo neke svoje dileme i nesigurnosti s kojima se borimo, a od nas se stalno očekuje da budemo savršeni. Stoga sam ja htjela stvoriti okruženje u kojem će ljudi moći biti ono što jesu i u kojem će moći biti sigurni. Naš salon je maleni sigurni svijet u kojem ne vrijede vanjska pravila. 

„Budi jako dobar u svom poslu i budi jako, jako ljubazan,“ rekli ste u jednom od intervjua da je to jedan od najvažnijih principa poslovanja. Koliko vam je važno stvaranje dobrog poslovnog okruženja te koje kvalitete moraju imati članovi tima?

Ljudi govore da je ključno pronalaženje osoblja, ali ja nisam sigurna da je to točno. Ne želim reći da moj tim nije poseban, ali stvar je u tome da je većina ljudi sposobna za nevjerojatne stvari u pravom okruženju. Moja je dužnost stvoriti sretan svijet u kojem se zaposlenici osjećaju sigurno, dobro ih plaćati i brinuti o njihovoj budućnosti. Ne možete očekivati da je drugima stalo do vašeg brenda, ako vama nije stalo do njih.


Pročitajte i:

FRIZERSKI SALONI – Not Another Salon, najšareniji salon u svijetu frizerstva 


Prošle ste godine bila jedna od govornica na poslovnoj konferenciji fokusiranoj na važnost brendiranja – Alan Austin-Smith: Business Summit 2016. Kako je biti dio takvog događaja te koje tri kvalitete mora imati dobar šef salona?

Alan Austin-Smith je izvrstan i na njegove motivacijske seminare odlazim od svoje 21. godine, tako da sam bila počašćena pozivom da govorim s njim. Svima preporučujem da ga poslušaju, naravno ako mogu.􀀄􀁩􀁤􀀕􀁨􀁚􀀕􀁩􀁞􀃼􀁚􀀕􀁠􀁫􀁖􀁡􀁞􀁩􀁚􀁩􀁖􀀕􀀅􀁚􀁛􀁖􀀕􀁨􀁖􀁡􀁤􀁣􀁖􀀡􀀕􀁢􀁞􀁨􀁡􀁞􀁢􀀕􀁙􀁖􀀕􀁟􀁚􀀕 Što se tiče kvaliteta šefa salona, mislim da je 􀀄􀁩􀁤􀀕􀁨􀁚􀀕􀁩􀁞􀃼􀁚􀀕􀁠􀁫􀁖􀁡􀁞􀁩􀁚􀁩􀁖􀀕􀀅􀁚􀁛odgovor u spajanju suosjećanja sa strogim pravilima. Uvijek najprije budite čovjek i mentor, a tek potom, kada je potrebno, pokažite tko je šef. No, s ljubavlju i usmjeravanjem i nije ni potrebno stalno pokazivati tko je šef.

Jeste li ponosni na neku nefrizersku vještinu koja vam je profesionalno pomogla?

Dobro pitanje; naučila sam proučavati sebe i to je moje najkorisnije potrošeno vrijeme. Mnogo čitam o ljudskom umu i o tome što nas čini ispunjenima. Započela sam s knjigama za samopomoć, a sada proučavam blagostanje. Učim upravljati svojim emocijama, razumjeti druge i stvarno se usredotočiti na provođenje vremena radeći stvari koje su važne za mene.

Vaše intervjue objavili su Huffington Post, Glamour Magazine, BBC News, Cosmopolitan, Grazia… Svi oni ističu vaš rad i vašu energičnu osobnost. Koja je tajna dobre komunikacije te kako se uspješno poslovno i osobno predstaviti?

Najvažnija je iskrenost; ljudima su dosadili savršeni udžbenički odgovori. Oduvijek sam iskrena, pokazujem svoje slabosti i prihvaćam ih te smatram da to privlači ljude. To je važno koliko i poznavati svoje snažne strane i biti ponosan na njih. Jednom kad spoznate svoje slabosti možete ih podijeliti s drugima te im pomagati pri spoznavanju toga da u neuspjehu nema ničeg lošeg.

Vaš Bleed Course tečaj trenutno je jedan od najpopularnijih tečajeva bojenja kose. Možete li našim čitateljima reći što vas razlikuje od konkurencije te kakvo iskustvo frizerima pružate?

Mislim da je najveća razlika, tj. prednost, u okruženju punom podrške te „politika ne osuđivanja“ koju njegujemo u našem salonu i akademiji. Jer najveći razlog zašto se ljudi ne educiraju nije novac, već strah, a mi radimo u timovima i pazimo jedni na druge. Edukacija ne mora biti dosadna, a mi se mnogo smijemo i veselimo.

Vaš modni stil je fenomenalan, iako u intervjuima govorite da vas moda ne zanima previše. Što vas inspirira i mislite li da se trendovi stvaraju samo na modnim pistama? 

Nikad nisam gledala modne revije i moda nije moje područje. Kada sam bila tinejdžerica djevojke oko mene su pričale o dizajnerima, a ja nisam imala pojma o kome govore. Odgajana sam da ne veličam luksuz i da budem racionalna s novcem te meni ništa dizajnersko nije važno. Ako je nešto izvan mojih financijskih mogućnosti, o tome ne razmišljam.

Sve više klijenata prihvaća češće promjene boje u svojoj kosi te se i saloni moraju pripremiti za bolje i češće održavanje obojene kose. Što tu preporučate frizerima?

Iskreno, ne mislim da su klijenti još spremni za to i proći će još dosta vremena dok se oni ne priviknu na ideju o takvoj vrsti usluge. Oni još uvijek misle da je npr. sivu boju lako održavati. Saloni bi ih trebali educirati o realnosti takvog izgleda. Ako pogledate društvene mreže našeg salona i akademije, vidjet ćete da mi iskreno govorimo o bojama za kosu. Istina nije uvijek ugodna, ali ljudi vole iskrenost i ona je dio našeg brenda.

Vaš salon ima na Instagramu više od 117 000 pratitelja, a izjavili ste da 70% klijenata posjećuje vaš salon upravo zbog te društvene mreže. Što možete preporučiti drugim frizerima po tom pitanju?

Društvene mreže morate ozbiljno shvatiti i one vam moraju biti jednako važne kao i računovodstvo ili zapošljavanje. Najvažnija stvar je planiranje; Instagram našeg salona je planiran godinu dana prije realizacije, a ja sam utrošila mnogo vremena na učenje o funkcioniranju društvenih mreža. Dio poslovanja kojem posvetite najviše pažnje, bit će i najuspješniji.

Stručnjak ste za balayage. Kako napraviti dobru frizuru s balayage tehnikom i koji je sljedeći veliki trend?

Najveća promjena i izazov za balayage u 2017. godini bit će stvaranje novih hladnih tonova kakve traže klijenti. Balayage nije zamišljen da bude hladan, to je osunčan, prirodan izgled koji se odlično uklapa u prirodnu kosu. Nažalost, klijenti žele taj izgled s tonovima za koji on nije zamišljen i to zahtjeva korištenje tehnika koje nisu balayage da bi se dobio izgled balayagea. Nije nemoguće, samo traži puno razmišljanja i vrlo je zahtjevno.

Što mislite o nerealnim zahtjevima klijenata?

Ne krivim klijente, krivim frizere jer društveno smo odgovorni jedni prema drugima i moramo si međusobno pomagati. Mislim da je važno ispod slika frizura napisati i što je sve potrebno da se postigne takav izgled, tako da odmah klijente i educiramo.

Završite rečenicu: Mladi ambiciozni frizeri danas trebaju…?

Mladi ambiciozni frizeri danas trebaju dobro promisliti o svom cilju. Volim misao: „Nema smisla penjati se po ljestvama samo da bismo shvatili da su one naslonjene na krivi zid.“ Sama želja da postanemo bogati i slavni je isprazna; trebamo pronaći način kako poslovno doprinijeti društvu, kako davati, a ne samo uzimati, to će vam donijeti miran san u kasnijim godinama.

Koji je ključ uspjeha u današnjoj frizerskoj industriji?

„Mi smo ono što neprestano radimo, a izvrsnost nije čin, nego navika.“ To je još jedna izreka koju volim. Nešto morate napraviti toliko puta da više ni ne budete svjesni da to opet radite. Ukratko, ponavljanje, ponavljanje, ponavljanje.

Što biste savjetovali hrvatskim frizerima koji vas žele slijediti i stvoriti svoj salon iz snova?

Važno je biti u „pravom“ salonu dok se razvijate. Ja sam provela mnogo vremena pokušavajući ostvariti svoje snove, ali moj je razvoj bio spor i težak sve dok nisam došla u salon koji je nudio mogućnosti učenja i razvoja.

Sophia Hilton - odgovori

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK