Colorama - Living Room - Marko Listeš - Marin

Frizerski genijalac i veliki kreativac koji voli reći kako je najveći napredak u radu doživio tek kada je osvijestio kako malo zna i koliko još ima za naučiti. Njegova je filozofija kako je jedino zdrava kosa lijepa kosa, a educiranjem klijenata i iskrenim odnosom s njima postiže najbolje rezultate. Uživajte u intervjuu s Markom. Vidimo se na Hairstyle Newsu u Opatiji!

Kako biste u 3 riječi opisali svoj stil frizerskog rada?

Vježbom do savršenstva.

Što želite prenijeti posjetiteljima vašeg nastupa na Hairstyle Newsu 2022?

Svakodnevno se susrećemo s raznim izazovima koji nisu nužno povezani s kosom i trebamo se s vremena na vrijeme podsjetiti zašto volimo i živimo frizerstvo. Želim kolegama dočarati kako ja pristupam kosi, što me motivira u svakodnevnom radu i pokazati najbolje od sebe.

Koje su vam osobne kvalitete pomogle na putu vašeg uspjeha u frizerstvu?

Definitivno upornost i tvrdoglavost. Frizerstvo je bilo moj prvi odabir, ali ne i prvo srednjoškolsko obrazovanje. Za vrijeme prekvalifikacije radio sam i aktivno trenirao standardne i latinsko-američke plesove što mi je oduzimalo puno vremena. Ipak, zbog svoje upornosti sam danas tu gdje jesam, dosta često nesvjestan što sam sve postigao.

Nikada nisam prihvaćao ne kao odgovor, bio sam svjestan svojih sposobnosti, a mane sam sa vremenom prihvatio i odlučio se boriti s njima. Obzirom da sam vlasnik salona mislim da je najvažnije za uspjeh salona i dobrobit tima biti čovjek i podrška svojim kolegama jer da nema njih ne bi postojao niti Living Room.

Što biste željeli da vam je rečeno prije nego što ste otvorili vlastiti salon?

Da ne otvaram salon? Šalim se, ali u svakoj šali ima pola istine. Smatram da je na našem tržištu mogućnost otvaranja vlastitog salona olako shvaćena i tu se susrećemo s velikim problemom pronalaska radnika.

Mi vlasnici salona većinom smo i menadžeri i full time frizeri što je nažalost teško dugoročno održivo. Zato smatram kako bi saloni s educiranim menadžerima koji se bave poslovanjem i vođenjem tima rezultirao sretnijim frizerima, obrazovanijim kadrom i puno uspješnijim poslovanjem. Srećom bio sam okružen kvalitetnim ljudima privatno i poslovno što mi je uvelike olakšalo pokretanje poslovanja.

Smatram i kako treba ulagati u obrazovanje novih generacija i pripremiti ih na rad u salonima. S trenutačnim kurikulumom stvaramo generacije frizera koje odustaju od frizerstva jer nisu adekvatno pripremljeni za rad.

Što biste savjetovali nekome koga nadahnjuje karijera poput vaše?

Da treba biti uporan i voljeti ovaj posao jer je to jedini način da napredujemo, osobno i poslovno. Ne dopustiti klijentima da ne cijene naš rad i trud, isticati svoje kvalitete i prednosti. Nekada manje razmišljati i više djelovati jer samo sebe nepotrebno ograničavamo i stavljamo u okvire. Ništa nije nemoguće, ali treba biti uporan i strpljiv jer se rad nagrađuje i prepoznaje.

Recite nam nešto o sebi, a što bi kolege frizere moglo iznenaditi.

Neke informacije ću zadržati za sebe. 😉 Oni koji me prate na društvenim mrežama su većinom upoznati s mojim životom. Mislim da je možda najveći fun fact o meni da imam titulu lorda. Prijatelji su mi za rođendan kupili zemlju u UK i samim time sam dobio tu titulu, a još zanimljivije u cijeloj priči je da u dosta dokumenata mogu svom imenu dodati titulu lorda. Kada riješim svu papirologiju očekujte na sljedećem Hairstyle Newsu lorda Marka Listeš-Marina.

Koje usluge su najtraženije u vašem salonu?

Sve tehnike pramenova i keratinska njega kose. Klijenti cijene našu brigu o zdravlju kose i u zadnje vrijeme imamo sve više kovrčavih/valovitih klijentica koje su spremne naglasiti svoju prirodnu teksturu kose bez pretjerane upotrebe alata za styling.

Još jedna od usluga koja nam je najprodavanija, možda zato što je ne naplaćujemo direktno, je savjetovanje u njezi i održavanju kose kod kuće. Svakog od klijenata pokušavamo educirati o njihovoj kosi i olakšati im brigu oko kose kada izađu iz salona jer lijepa kosa je rezultat zajedničkog truda frizera i klijenta, a ne odlaska frizeru jednom mjesečno ili svakih nekoliko mjeseci.

Koje usluge u salonu su vam poslovno najisplativije?

Mislim da je to dosta kompleksno pitanje jer svaka od usluga je isplativa za različiti aspekt poslovanja, ako imamo pametno formuliran cjenik svaka usluga je isplativa. Ono što smatram da frizeri zanemaruju je maloprodaja, to je dio poslovanja koji nam osim financijske koristi donosi puno više prednosti jer nam klijenti dolaze na redovne tretmane s već “pripremljenom” kosom.

Svakako su najisplativije usluge koje uključuju najmanje potrošenog materijala, ali mi smo naš cjenik formulirali tako da se materijal naplaćuje po potrošnji tako da bih rekao da nam je 90% usluga isplativo.

Kako rješavate problem otkazivanja termina u vašem salonu?

U slučaju otkazivanja termina unutar 24 sata, osim ako nije neki zdravstveni razlog ili redovan klijent u kojeg imamo povjerenja, naplaćujemo 100 kn po rezerviranom satu. Osim osiguranja da se to ne ponovi i financijske kompenzacije propalog termina, također utječe na to da klijenti koji ne cijene nas i naše vrijeme ne nastave dolaziti u Living Room.

Recite nam nešto o vašoj suradnji s brendom Redken?

Moja suradnja s kućom L’Oreal traje već godinama, imao sam mogućnosti isprobati sve brendove unutar kuće. Ono što me oduvijek fasciniralo i zadržalo je činjenica koliko se ulaže u edukaciju frizera. Ja sam se više pronašao u američkim brendovima i moram priznati kako sam željno iščekivao dolazak Redkena na naše tržište. Osim divnih prijateljstva, poznanstava, iskustva i neprocjenjive količine znanja koju sam dobio za svo vrijeme suradnje, dolaskom Redkena sam napokon dobio osjećaj da imam brend koji zadovoljava sve moje potrebe kao frizera.

Uvijek sam bio pobornik onoga da nije važno s kojim brendom radimo nego kako radimo, brend je alat, a naše ruke i iskustvo su ti koji stvaraju magiju na kosi. Kada me netko pita zašto sam toliko zavolio Redken u kratkom roku mogao bih o tome pričati satima, a možda i danima. Brend koji ima znanstveni pristup kosi i kreće od same materije kako bismo razumjeli kosu i samim time postigli najbolje rezultate. Možda je najbolji opis moje ljubavi prema Redkenu da ako ikada naše tržište ostane bez Redkena to bi bio moment kada bih ja razmišljao o odlasku iz Hrvatske.

I za kraj, podijelite s nama koji je vaš najdraži proizvod?

Redken Shades EQ, mala bočica koja čini veliku razliku i naglašava ljepotu kose te kompleksnost našeg rada.

Colorama - Living Room - Redken

Svidio vam se članak? Podijelite ga s prijateljima!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK