PIŠE:

Danijel Bićanić, prodajni trener i konzultant,
Bićanić Consulting – savjetovanje u poslovanju
www.bicanic-consulting.eu

Praksa naše prodajne svakodnevice, kada je u pitanju motivacija u prodaji usluga i proizvoda u frizerskom salonu, upućuje na činjenicu da postoje dva ključna razloga zbog kojih će netko biti dobar prodavač. Jedan je strast – strast koja ispunjava prodavača koji voli prodajni posao te uživa u osobnom postignuću i realizaciji prodajnih ciljeva. Takva osoba uživa upoznavati nove ljude i komunicirati s njima. Drugi je strah, strah od nemogućnosti otplate kredita, strah od šefa, strah od gubitka posla.I jedan i drugi razlog mogu biti dobra motivacija za postizanje prodajnog uspjeha i garantiraju dobre rezultate. Vama, vlasnicima i voditeljima poslovanja frizerskih salona, prepuštam odabir čimbenika kojim ćete svoje djelatnike potaknuti na što efikasniji prodajni rad.
Naravno, moja je sugestija da kod svojih prodajnih djelatnika pokušate poticati strast. Strah može biti motivator, ali prebrzo će „potrošiti“ i najkvalitetniji kadar, on će mnogo brže navesti čovjeka na rad, ali će ga još brže natjerati da potraži novi posao.danijel-bicanic-motivacija
Strast je teško izgraditi i neki smatraju da je ona dio čovjekovog karaktera. U pravu su i stoga, kad zapošljavate nove djelatnike, tražite u njima tu iskru strasti i ljubavi prema poslu.
Jednom kad ste svoj tim popunili kvalitetnim kadrom, vrijeme je da pažnju posvetite sustavu plaća i nagrađivanja koji će razvijati pozitivnu motivaciju u svakodnevnom radu. Evo nekoliko konkretnih sugestija kako oblikovati učinkovit i motivirajući sustav plaća i nagrađivanja:

1. Jednostavnost

Svaki djelatnik mora biti u stanju u nekoliko minuta izračunati svoju plaću i nagrade.

2. Transparentnost

Sustav mora biti jasan i poznat svim djelatnicima u salonu.

3. Ne štedite

Novac možda nije najvažniji motivacijski faktor svim ljudima, ali većini je! Stoga nemojte štedjeti i gledati „na lipu“, već budite pošteni, strogi i velikodušni.

4. Održite obećano

Najgore što možete učiniti je obećati, pa to kasnije, kad djelatnik dođe po svoju zasluženu nagradu, poreći.

5. Upozorite djelatnike

Upozorite ih kada ne postignu dogovorene ciljeve uslijed nedovoljnog angažmana i nekvalitetnog rada. Dajte im do znanja kakvo ponašanje je poželjno, a kakvo nije. U tom slučaju oduzmite im i dio plaće ili umanjite varijabilni dio. Budite uvijek dosljedni jer dosljednost je karakteristika koju ljudi cijene.