Fotografije: Milo Maksimović; Ivana Kaurloto
Autor uvodnog teksta: Vlasta Menges


Stručne savjete renomiranih kolorista možete u narednim tjednima pratiti na Hairstyle News portalu! Svoje savjete će s vama dijeliti: Barbara Nonković (Frizerski salon Barbara), Mile Kjumurov (Indola), Sanja Karasman (Subrina Professional Academy), Katica Topčić (Fabula de Forma), Nikola Blažinčić (Nikola Blažinčić), Vladimir Vukobrat (Idea Academy), Milo Maksimović (Fulham Salon) i Matjaž Okorn (Mič Styling). 


Dvije su ključne stvari u samoj koloristici, prvo je kemijski proces, a drugo tehnička izvedba… Kako bi opisali ovu simbiozu i što bi po vašem mišljenju trebao nuditi svaki seminar koloracije?

Za postizanje kvalitetnih nijansi boja potrebno je savladati koloracijske tehnike, no isto tako i razumijeti kemijske procese. Na tržištu je ponuda koloracijskih seminara jako velika, no veoma se malo njih s jednakom pažnjom posvećuje i koloracijskim tehnikama i kemijskom procesu. Svaki seminar trebao bi nuditi odgovore na sljedeća pitanja: koji su osnovni kemijski podaci o izabranim bojama i koloracijskim postupcima? Kako boje odgovoraju pojedinačnom tipu tekstura? U kojim primjerima koristiti permanantne ili demi boje? Primjerice, ako imamo dugu kosu s tankim vlasima na jednoj klijentici i dugu kosu s poroznim, debelim vlasima na drugoj, tehnike trebaju biti prilagođene. Ovakvo prilagođavanje koloracije iznimno je povezano s poznavanjem kemijskih procesa jer bojenje tanke kose nije isto kao bojanje guste. Zato i govorimo o personaliziranom iskustvu kojeg nudimo u salonima – za svaku klijenticu koristimo preparate koji odgovaraju isključivo njezinom vlasištu.

Koliko je bitan odabir tehnike koloracije u odnosu na oblik frizure (dužina kose, slojevitost, graduacija)?

Odabir tehnike koloracije u odnosu na šišanje ozbiljna je stvar koja čini razliku između početnika i majstora. Na primjer, bob frizura može biti savršeno ošišana, no ako su pramenovi krivo postavljeni frizura će izgledati nedorađeno i loše. Za savršenu simbiozu boja i šišanja potrebno je poštovati teksturu kose i oblik frizure i zato kolorist prije koloracije mora dobiti odgovore na sljedeća pitanja. U kakvom stanju je kosa? Je li dovoljno zdrava za nijansu koju klijentica želi? Je li možda oštećena? Je li tanka ili gusta? Kolorist mora klijenticu upitati i o njezinim koloracijskim navikama prije posjeta salonu jer boje za kućnu upotrebu imaju sasvim drugačiji sastav od profesionalnih boja. Izbor produkta u salonu zato je veoma ozbiljna stvar jer se može dogoditi da kemijske reakcije budu prejake ako se prethodne navike klijenata nisu prepoznale na vrijeme. Potrebno je pregledati i tjeme vlasišta i skalp – ponekad je prije koloracije potrebno njegovati tjeme ili se pak odlučiti za korištenje tehnika kojima ne diramo skalp, kao što su balayage ili bojanje folijama. Iz svih navedenih razloga, svaki se kolorist mora educirati ne samo o djelovanju boja i ostalih proizvoda, već i kada je u pitanju dermatologija, odnosno sastav kose.


Vidimo li svi boje jednako?

Klijenti, a ni frizeri često boje ne vide jednako i mnogo je razloga zašto izbor prave nijanse može biti izazov svakom koloristu. Moj zadatak kao edukatora je da kod objašnjavanja nijansi boja uvijek pripazim na činjenicu kako boje zapravo vidimo različito te kako to može dovesti do stvaranja toplijih ili hladnijih nijansi u odnosno na ciljanu boju. Iznimno je važno da u prostoru u kojem radimo ima mnogo prirodnog svjetla jer samo tako možemo najbolje definirati boju koju zaista želimo stvoriti.

Ipak, i sami klijenti ponekad imaju problema pri definiranju boje koju žele, no iz drugih razloga. Naime često mi klijentice kažu kako ne žele crvenu kosu, ali pritom zapravo misle na narančastu. Taj problem uvijek riješavam tako da ih upitam misle li na crvenu boju poput jagoda ili narančastu poput naranča te ih zatim pitam koja im je nijansa draža. Osim toga, taj problem možemo riješiti i tako da klijenticama pokažemo tri hladnije nijanse i tri toplije te onda zajedno odlučimo o nijansi koja će biti savršena na njezinoj kosi.

Mič Styling Look&Learn seminar @ Hairstyle News 2017, Zagreb

Koju terminologiju koristite u dogovoru s klijenticom? Na koji ćete način konzultacijom dobiti najvažnije informacije od klijentice?

Klijenti veoma slabo poznaju naš posao i mislim da često ne znaju koje bi zapravo nijanse htjeli, što je na njihovoj kosi uistinu moguće postići te kojim se uslugama i tehnikama to doista i može napraviti. Zato je važno da klijente kroz konzultaciju stalno usmjeravamo i da se u njihovim očima istaknemo kao pravi stručnjaci za njihovu kosu! Jedan od važnijih alata koje svakodnevno koristim su takozvane fashion mape. To su mape sa isječcima iz najnovijih modnih časopisa, fotografijama s Instagrama i fotografijama iz Mič Styling kolekcija. U tim mapama jasno su istaknuti glavni trendovi i nijanse izabrane sezone, a pored njih su navedene tehnike kojima se izabranu frizuru može postići. Kroz razgovor uvijek objasnim i cijene usluga tako da klijentice dobiju cjelokupni dojam o kompleksnosti koloracije te da odmah znaju je li izabrana nijansa unutar njihova budžeta. U konzultaciji s klijentima tako izaberemo pravu topliju ili hladniju nijansu boje, a ukoliko je bojenje zahtjevnije, dogovorimo i broj posjeta potrebnih za postizanje izbrane nijanse. Fashion mape tako predstavljaju dobar način kako bi klijentice vidjele glavne trendove sezone, a u razgovoru sa mnom potom saznaju i što je realno moguće postići na njihovoj kosi te kako sačuvati zdravlje kose u svakoj fazi koloracije.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK