Ah, te napojnice! Muče vas napojnice, niste sigurni želite li ih fiskalizirati ili ne?
Do sada ste već sigurno čuli kako se po novom zakonu ako primate napojnice one trebaju i fiskalizirati. Kako bismo vam približili sve što trebate znati o fiskalizaciji salonskih napojnica zamolili smo Ivicu Pavlačića, predstavnika programa Merlin i fiskalne blagajne za salone, da nam na jednostavan način napiše sve korisne informacije koje trebate znati.
I što ste vi odlučili? Primati ili ne primati napojnice?
Dakle vi kao vlasnik ili odgovorna osoba u salonu možete odlučiti i izjaviti da ne primate napojnice od klijenta i u tom slučaju naravno da ih ni ne prijavljujete u sustav fiskalizacije. Međutim sve je to ok dok ne krenu kontrole i stoga ako ste odlučili ne primati napojnice svakako pazite da se i držite te odluke.
Naravno, svi mi razmišljamo na način kako nismo krivi ako nam klijent dođe i stavi napojnicu u džep. Naravno da nadzor nema pravo pretresati džepove zaposlenika, ali ako razmišljamo iz uloge inspektorata onda možemo očekivati i scenarij u kojem netko od inspektora dođe na frizuru i napravi to isto pa onda pošalje svog kolegu ili kolegicu da sljedeći dan dođe provjeriti je li po tom određenom računu prijavljena napojnica.
Ako ste se ipak odlučili za primanje napojnica onda svakako imate malo više posla oko praćenja napojnica i usklađivanja sa zakonom.
Naime prvo je potrebno donijeti „Obavijest o fiskalizaciji napojnica“ i istaknuti ju na vidljivo mjesto na recepciji salona. Isto tako potrebno je donijeti „Odluku-Interni akt o primanju, fiskalizaciji, raspodjeli i isplati napojnica“ te isto tako pratiti promjene po tom dokumentu kroz dopunu dokumentu „Odluka-Interni akt o primanju, fiskalizaciji, raspodjeli i isplati napojnica-DOPUNA“.
Kako isplaćivati napojnice?
Naravno, u dogovoru s vašim zaposlenicima morate odlučiti na koji način želite isplaćivati napojnice i to onda morate za svakog zaposlenika upisati u odluku.
Napojnice je moguće isplaćivati u GOTOVINI ili TRANSAKCIJSKI na račun zaposlenika i to upravo prema vašoj odluci i dogovoru sa zaposlenicima. Napojnice se mogu isplatiti ili na kraju dana ili tjedna ili određenog perioda najkasnije za mjesec dana ovisno o tome kako ste odlučili.
Naš savjet je da napojnice isplaćujete u gotovini bez obzira kako su primljene, kartičnim ili gotovinskim plaćanjem klijenta, jer tako izbjegavate troškove banke za polaganje novca na račun, a isto tako izbjegavate i troškove banke za transakcijsku isplatu zaposleniku na njegov račun.
Isplata napojnica u gotovini
Ako se napojnice isplaćuju u gotovini onda je na vama malo dodatnog posla jer je potrebno voditi popratnu evidenciju isplate napojnica te po isplati zaposlenici iste trebaju potpisati kao potvrdu da su primili napojnicu. Evidencija je bitna jer se ona predaje vašem knjigovodstvu kako bi knjigovodstvo moglo napraviti JOPPD obrazac i prijaviti da su napojnice isplaćene u gotovini.
Ako vam programsko rješenje ne nudi izvještaj o primljenim i isplaćenim napojnicama možete to raditi ručno, a ovako može izgledati dokument „Pregled isplate napojnica po datumu i zaposleniku“!
Isplata napojnica transakcijskim putem
Ako se napojnice isplaćuju na IBAN zaposlenika transakcijskim putem onda to treba napraviti do 15. u mjesecu ili uz plaću za prethodni mjesec.
Ako ste se odlučili za transakcijsku isplatu napojnica onda je sve primljene napojnice potrebno položiti na vaš račun, a knjigovodstvo će prema izvještaju za primljene napojnice po zaposleniku morati napraviti i naloge za isplatu svakom zaposleniku, naravno uz predaju JOPPD obrasca kojim se u sustav porezne uprave podnosi statistika primljenih napojnica po zaposlenicima.
Što je dobro, a što loše kod primanja napojnica?
Dobro je to što svakako imate evidenciju i svaki zaposlenik može vidjeti koliko je zapravo napojnica primio u nekom periodu ili kroz cijelu godinu. Također, puno je lakše kod naplate i prijave napojnice istu raspodijeliti na više zaposlenika ako klijent tako želi.
Loše je to što je godišnji neoporezivi iznos samo 3.360,00 € pa svakako morate voditi računa ako se na godišnjoj razini taj iznos premaši jer onda od tog trenutka napojnice ne možete isplaćivati u gotovini već isključivo transakcijski na IBAN zaposlenika što vam povećava troškove. Također, od tada na ukupan iznos primljenih napojnica veći od 3.360,00€ obračunava se 20% poreza.
Kako si olakšati primanje napojnica i cijelo salonsko poslovanje?
Ako si želite olakšati primanje napojnica te uredno voditi evidenciju gdje klikom miša možete vidjeti koliko je tko od zaposlenika primio napojnica i je li se približio oporezivom iznosu prijeđite na „Merlin program i fiskalna blagajna za salone„ i preporodite vaše poslovanje salona u svakom pogledu!
Povodom obljetnice uvođenja fiskalizacije za paušaliste koja je počela 1. 7. 2017. godine svima koji se odluče uvesti Merlin program u svoj salon do 30. 6. 2024. godine omogućujemo fantastičnih 20% popusta na sve verzije programa.
SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!