PIŠE:

Sanja Varlaj, dipl. oec, NLP Practitioner i business coach
Savjetovanje uslužnih djelatnosti i edukacija
Kontakt: imajuspjesansalon@gmail.com | Facebook: Imaj uspješan salon

 

 

 

 

 

 

 


U novom ciklusu poslovnih savjeta „By SVIM tim“ bavit ćemo se otkrivanjem tajni frizerskih salona koji uspješno posluju.


Promet salona i indikatori uspješnosti poslovanja

Sve što ćete ovdje pročitati zapravo već znate, no pitanje je jeste li toga svjesni i koristite li dobivene podatke o poslovanju salona. Analizirate li i komentirate te podatke sa svojim zaposlenicima ili ih jednostavno zanemarite? Ako posao radite rutinski i tek rješavate dnevne probleme, onda će vam ovaj članak biti veoma koristan i naučit ćete nešto o poslovima kojima biste se trebali baviti kao vlasnik frizerskog salona.

Najbolji način za stalan rast profita salona je mjerenje svakodnevnog „pulsa“ poslovanja te detaljno sagledavanje svih komponenti poslovanja barem jednom godišnje.

Pratite glavne indikatore uspješnosti

Postoje neki indikatori poslovanja koje moramo znati jer su ključni za uspješno poslovanje svakog salona ili tvrtke. Oni se zovu KPI (key performance indicators) ili glavni indikatori uspješnosti.

Frizerski stručnjaci su odredili da su glavni indikatori uspješnosti (KPI):

  • promet i profit salona (pratimo ukupan promet, prosječan promet po vrsti usluge, prosječan promet po djelatniku i dr.)
  • učestalost dolazaka klijenata u salon
  • postotak zadržavanja stalnih klijenata

Predlažem vam da odmah počnete mjeriti i analizirati te čimbenike. Možete jednostavno napraviti Excel tablicu u koju ćete svakodnevno unositi podatke, kao što su:

  • kolona za svaki radni dan s datumom
  • podkolona s imenima djelatnika
  • glavne kategorije usluga: šišanje, bojanje, frizure, pramenovi, prodani proizvodi…
  • ostalo: podaci važni za vaš salon (npr. vrijeme u kojem je obavljena usluga, radi li se o novom ili stalnom klijentu…)

Na taj ćete način moći mjeriti (dnevno, mjesečno i godišnje) ukupan promet, kao i promet po pojedinim kategorijama. Vjerujem da neki od vas imaju te podatke kroz neki od frizerskih programa (kao što je Merllin – Ikosoft) ili ih vodite kroz svoju knjigu narudžbi. No, ako te brojke ne analizirate barem jednom godišnje onda sve to nema smisla. Kažem jednom godišnje jer iz mjeseca u mjesec promet i broj klijenata variraju, no to ne znači da to ne možete raditi i na mjesečnoj razini te uspoređivati iste mjesece iz godine u godinu.

Ako su brojke posjeta klijenata i postotak vraćanja stalnih klijenata mali ili padaju, zapitajte se je li razlog tome loša usluga, neprofesionalno ponašanje djelatnika ili ukupno iskustvo doživljeno u vašem salonu nije zadovoljavajuće.

No, da biste mogli reagirati na pravi način, morate znati koji su vam indikatori važni te pratiti njihove brojke.

laptop-1205256 copy

Pratite svoje aktivnosti i prilagođavajte ih

Provodite li neku marketinšku akciju (prodajnu akciju ili akciju za povećanje lojalnosti klijenata), dnevno pratite glavne indikatore i posebno posjećenost salona koja bi se trebala povećavati već za 3 -6 tjedana. Ako se to ne dogodi, provjerite aktivnosti koje ste poduzeli i napravite potrebne dorade. Možda je potrebno tek bolje predstavljanje na društvenim mrežama, a ne učinite li to uzalud ćete potrošiti novac. Pazite i na točnost međudjelovanja svih čimbenika koji su povezani s vašim aktivnostima jer oni utječu jedni na druge. Važno je prepoznavanje, praćenje i prilagođavanje svih vaših aktivnosti i pojedinih njihovih čimbenika.

Ne očekujte da će svaka vaša aktivnost biti odmah vidljiva i na računima, već budite strpljivi, uporni i pametno raspolažite novcem.

organizer-791939 copy

Pratite navike svojih klijenata

Kada govorimo o tome koliko vas često posjećuju klijenti (frekvenciji dolaska klijenata), potrebno je postaviti kriterije po kojima ćete definirati stalne i povremene klijente. Svaka usluga nije ista, npr. za uslugu bojanja stalni klijent je onaj koji dolazi svaka 3-4 tjedna, a za fen frizuru to je klijent koji dolazi svaki tjedan ili svakih 10 dana. Na vama je da kriterije prilagodite svom salonu i navikama svojih klijenata, da odredite željeni cilj i potom akciju koja će vas dovesti do rezultata. Nemojte pritom slijediti svoju konkurenciju jer svaki salon ima svoje klijente s različitima navikama i ono što vrijedi za neki drugi salon ne mora vrijediti i za vas. Odredite idealan prosjek posjećenosti svog salona te koliko često biste željeli da vas klijenti posjećuje za određenu uslugu.

Pratite navike svojih klijenata, dobro ih upoznajte te zadobijte njihovo povjerenje.

 

Ostale SVIM tim savjete pratite na portalu www.hairstyle-news.hr

Sanja Varlaj za SVIM tim


Pozivam vas da novosti na temu kako pobijediti strahove i osloboditi svoje potencijale pratite i dalje na novoj stranici FB Krenite dalje bez straha i na već poznatoj Imaj uspješan salon na kojoj ćemo objavljivati članke i savjete na tu temu te datume budućih Radionica kojima se izuzetno radujem.

Krenite dalje bez straha i vjerujte da zaslužujete uspjeh.

Sanja Varlaj
Savjetovanje uslužnih djelatnosti i edukacija
email: svarlaj@gmail.com i imajuspjesansalon@gmail.com
FB Imaj uspješan salon
FB Kreni dalje bez straha

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK