Fotografije: Sally Brooks; British Hairdressing Awards


Sally Brooks dobro je poznata u svijetu britanskih frizerskih nagrada – u svojoj skoro 3 desetljeća dugoj karijeri već je triput osvojila titulu Londonskog frizera godine. Krajem prošle godine dobila je i najprestižniju titulu u frizerskoj industriji – Britanskog frizera godine. U iznimnoj konkurenciji frizera koji osvajaju publiku diljem svijeta Sally Brooks je svojom kolekcijom pokazala nešto više i dokazala žiriju da je spremna postati novo vodeće ime britanske frizerske industrije. 

Sally Brooks jednostavno je jedinstvena na britanskoj frizerskoj sceni – u vrijeme kada svi razmišljaju o tome kako bi otvorili svoj drugi ili treći frizerski salon, ona ostaje kod svojeg jednog, u središtu Londona. Tamo zapošljava više od 40 ljudi, a kako pojašnjava, taj joj model poslovanja pruža cjelovit pregled nad poslovanjem salona i maksimiziranje zadovoljstva svojih zaposlenika, klijenata, a i njezina vlastitog. Njezina je misija iznimno uspješna – sve stolice u salonu stalno su pune klijenata iz svih dijelova svijeta, a brojni modni časopisi angažiraju njezin tim za rad na editorijalima. 

Pročitajte intervju sa Sally Brooks i uživajte u njezinim riječima. Nadamo se da će vam njezini savjeti koristiti i pokazati kako uspjeh ovisi o vlastitoj želji za educiranjem i svakodnevnom razvijanju vještina i znanja koje već posjedujete. 


Čestitke na osvajanju prestižne nagrade za Britanskog frizera godine! Kakav je osjećaj biti prozvana najboljom u industriji? 

Pobijediti na događanju British Hairdressing Awards najvažnije je priznanje koje možete dobiti, a biti prepoznat i imati ime na najprestižnijem trofeju uz legende ove industrije predstavlja zaista fantastičan osjećaj. 

Kako ste započeli karijeru frizera? Što vas je inspiriralo da postanete frizer? 

Prije no što sam zakoračila u svijet frizerstva, uvijek sam se željela baviti nekim kreativnim poslovima, učila sam za make-up vizažisticu, a neko sam vrijeme radila čak i kao cvjećarica. Zatim sam počela raditi kao pripravnik u salonu Trevor Sorbie kada sam imala 20 godina. To mi je usmjerilo pogled prema drugačijem svijetu kreativnosti i prvi sam put bila sigurna da je frizerstvo ono što želim raditi cijeli život. 

Vaša je karijera uvelike napredovala radom za Trevora Sorbiea, gdje ste radili kao voditeljica edukacija i međunarodna umjetnička direktorica. Koja su vaša sjećanja iz tog vremena? Za koje ste lekcije iz tog vremena najviše zahvalni? 

Probijajući se kroz pozicije u salonu Trevor Sorbie i akademiji te radeći zajedno s Trevorom 12 godina, naučila sam stvari koje i danas nosim sa sobom. Od mlađe voditeljice do pomoćne menadžerice, od voditeljice edukacija do umjetničke direktorice – radeći sve te poslove, učila sam ne samo o salonu, brizi o klijentima i poslovanju, već me sve to natjeralo da usmjerim pogled i prema iznimnoj kreativnosti i ljepoti rada s kosom. Trevor će zauvijek biti u mom srcu i uvijek će biti moj mentor. Tim frizera koji radi s Trevorom uvijek je inspirativan i čvrsto vjerujem da ako se okružite dobrim, pozitivnim ljudima, to vam pomaže da rastete kao osoba. To je vrijeme u mom životu koje ću uvijek pamtiti i cijeniti.

Kada pogledate stvari iz današnje pozicije, jeste li odabrali pravu karijeru? Poželite li se baviti još nečim? 

Ponekad se pitam u čemu bih još bila dobra – imam veliku strast prema fotografiji i zato najviše volim raditi na snimanjima. Voljela bih si u budućnosti uzeti vremena i posvetiti se malo više fotografiranju, učeći sve o tome što čini izvrsnu fotografiju. Ali nikada nije bilo trenutaka u kojima bih pomislila da je ovo za mene pogrešna karijera, jer u ovoj industriji postoji bezbroj različitih mogućnosti da uvijek radite nešto novo. 

Ako nakratko pogledate unatrag, što mislite, po čemu se današnji frizer razlikuje od onoga prije 20 godina? 

Frizeri se danas sve više specijaliziraju u jednom području poslovanja – postoji više prilika u ovoj industriji: od ambasadorskog posla za određene profesionalne frizerske brendove do stiliziranja za snimanja a možete postati i specijalist kolorist. Mogućnosti su rasta u ovoj industriji nevjerojatne, a društvene su mreže jedan od primjera koji pokazuje bogatstvo i raznovrsnost karijernih mogućnosti za frizere.

Godine 2001. osnovali ste Brooks&Brooks sa svojim tadašnjim suprugom, s kojim i danas vodite posao. Koja je glavna poslovna filozofija u vašem salonu? Kakvu vrstu radne sredine nastojite stvoriti i kakvu uslugu želite pružiti svojim klijentima? 

Stvarno smo ponosni na raznolikost koju donosi Brooks&Brooks i ponosni smo na količinu talenata koje smo privukli u naš salon. 

Naša je filozofija jednostavna: budimo najbolji frizeri što možemo i dugoročno radimo u ovoj struci tako što ćemo razvijati svoje vještine najviše što možemo. Potičemo članove svoga tima da postavljaju svoje osobne ciljeve dok istovremeno rade u timu visokomotiviranih kolega, a svatko od njih u poslovanje donosi nešto svoje, nešto jedinstveno.

Vaš poslovni odnos s bivšim suprugom dokaz je da dijeljenje velike strasti prema poslu može potaknuti nove mogućnosti za oboje. Imate li kakav savjet o održavanju dobroga poslovnog odnosa? Kako dvoje šefova može raditi zajedno? 

Kada ne upravljate jedni drugima na mikrorazini, omogućujete ljudima s kojima radite da imaju prostor kako bi se pojedinačno razvili. Raditi na svojim snažnim osobinama najbolja je stvar koju možete učiniti. Rad s mojim bivšim suprugom ima velike prednosti – međusobno se dobro poznajemo, tako da neslaganje nikada nije postajalo svađa, već zapravo samo malo žustrija rasprava! Imati život izvan radnog okruženja i ne raspravljati o radu kod kuće zaista pomaže stvoriti pozitivan odnos i omogućiti tvrtki da se razvija.

Sally Brooks jednostavno je jedinstvena na britanskoj frizerskoj sceni – u vrijeme kada svi razmišljaju o tome kako bi otvorili svoj drugi ili treći frizerski salon, ona ostaje kod svojeg jednog, u središtu Londona. Tamo zapošljava više od 40 ljudi, a kako pojašnjava, taj joj model poslovanja pruža cjelovit pregled nad poslovanjem salona i maksimiziranje zadovoljstva svojih zaposlenika, klijenata, a i njezina vlastitog. Njezina je misija iznimno uspješna – sve stolice u salonu stalno su pune klijenata iz svih dijelova svijeta, a brojni modni časopisi angažiraju njezin tim za rad na editorijalima.

Britansko frizerstvo jedno je od vodećih na svijetu. Zašto mislite da je tako jako i utjecajno? 

Ljudi predstavljaju ono što čini struku – mogućnosti za britanske frizere beskrajne su i ima dovoljno mjesta kako bi ljudi rasli i razvijali se, a da pritom ne smetaju jedni drugima. Britanski se frizeri trude pomicati granice frizerske industrije – to je ono zbog čega imamo toliko poštovanja jedni prema drugima. Što smo mi bolji kao frizeri, to je bolja i jača naša struka: mislim da ovakav pristup čini pozitivnu konkurenciju između nas frizera, u kojoj ima dovoljno prostora za uspjeh svih nas, i to na svima razinama frizerskog poslovanja. 

Što vas je inspiriralo u vašoj pobjedničkoj kolekciji? 

Htjela sam kombinirati svoju strast prema kosi sa svojom strašću prema fotografiji. Željela sam da svaka fotografija bude poput umjetničke slike, slike koju bih voljela imati i na zidu. Htjela sam svjež modni izričaj koji kombinira kosu s modnim oblikovanjem i svi su se elementi sjajno spojili. Bilo mi je važno odmaknuti se od klasične kolekcije frizura i stvoriti sjajne pojedinačne fotografije. Mislim da je to pravac u kojem kreće naša industrija i nešto što ćemo ubuduće sve češće viđati. 

Na koje ste se frizerske tehnike i paletu boja usredotočili pri stvaranju ove kolekcije? 

Volim fotografije talijanskoga modnog fotografa Paula Roversia i volim raditi s nenametljivom paletom boja. Bojenje za fotografiranje vrlo je različito od bojenja u salonu. Vježbala sam s nenametljivom paletom boja kod kuće, miješajući ih kao što umjetnik radi s akvarelom, ispirući ekstenzije i ponovno ih bojeći kako bih stvorila onu raznoliku paletu bogatu nijansama za koju sam znala da će dobro ispasti na fotografijama. 

Moji savjeti frizerima su: 1. Morate uvijek pratiti i raditi promjene kako biste ostali relevantni. 2. Morate razumjeti svoju klijentelu i ono što je njoj važno. 3. Ne smijete brinuti o tome što drugi saloni rade i morate razmišljati samo o svome poslu. 4. Nikada ne podcjenjujte svoje usluge s popustima.

Koliko je važan timski rad pri izradi kolekcije ovakve kvalitete? 

Ogroman! Dobar odabir vašeg tima omogućava vam da se na taj ključni dan usredotočite na ono što vi trebate raditi. Volim svoju fotografkinju Jenny Hands i volim svaku minutu koju provodim u studiju s njom. Priprema prije fotografiranja najvažnija je. Na kratkim sastancima sa svim članovima tima, koristeći tehniku mood boards, postavljamo atmosferu i osjećaje koje želimo pokazati, ideje za odjeću i make-up te detaljan prikaz svakoga krajnjeg rezultata – sve to raspravimo prije samog dana fotografiranja, čak i do te točke da raspravljamo o položajima u kojima će djevojke biti fotografirane. To znači da tim na taj dan ima na raspolaganju potpun prikaz svega onoga što će se raditi, kako bi svi bili opušteni te unijeli i neku dodatnu ideju na samom fotografiranju. To omogućuje da iskustvo i kreativnost članova tima potpuno proizađu iz njihova rada, upravo zato što svatko razumije kakav se krajnji izgled želi postići. 

S toliko različitih salona na tržištu koje klijenti mogu odabrati, što mislite, što dobar salon mora ponuditi kako bi uspio? Koji su vaši najbolji savjeti za isticanje od konkurencije? 

Čvrsto vjerujem u ovo: ako pružamo dobru uslugu s odličnim krajnjim rezultatom, koji predstavlja dobru vrijednost za novac, zašto nam se klijent ne bi vratio?

Kada biste mogli, što biste promijenili u frizerskoj industriji? 

Iako mislim da su društvene mreže odlična platforma za učenje i dijeljenje, one su uzrokovale to da mlađe generacije misle da je najvažnije imati followere i izgledati kao da radite više od ostalih. Neprekidno uspoređuju svoja postignuća s postignućima drugih, a istovremeno se ne usredotočuju na razvoj vlastitih vještina. 

Za koje trendove predviđate da će biti popularni u 2018. godini? 

Osjećam da su se kosa i moda potpuno spojili, a više editorijalni, prirodni dojam kose bit će najvažniji, počevši od proizvoda koje koristimo pa sve do boja koje naglašavaju i dodaju dubinu. Šiške i duga kosa bit će ključne, a suptilne tehnike raslojavanja omogućit će kosi da bude u pokretu. Zaboravljeni su dani kada je kosa bila pretjerano stilizirana; kosa će u 2018. biti prirodna i slobodna. 

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK