Mark Hayes došao je u londonski Sassoon salon s 19 godina kao naučnik, a istoj je tvrtci ostao vjeran do danas. Od 2005. godine on u Sassoonu obnaša funkciju internacionalnog kreativnog direktora i u potpunosti je posvećen razvoju i promociji tog svjetski poznatog frizerskog brenda koji se može pohvaliti mrežom od 30-tak salona i 5 akademija. Mark Hayes je, uz pomoć internacionalnog kreativnog tima, odgovoran za predstavljanje čak pet sezonskih kolekcija koje svake godine redefiniraju granice kreativnosti u radu s kosom i oduševljavaju cijeli frizerski svijet.

Hairstyle News br. 10
Izdanje jesen 2009.

Svojom strašću za kosu i jedinstvenim i inovativnim stilom, Mark Hayes je preobrazio frizersku industriju. Zbog svojih izuzetno preciznih tehnika šišanja na glasu je kao pravi frizerski genij.
Udruga Fellowship for British Hairdressing ove je godine uglednu titulu frizera godine dodijelila upravo Marku Hayesu, tako da je on prvi frizer koji je tu nagradu dobio dva puta. Zbog svega ovoga počašćeni smo što Vam u ovom broju našeg časopisa možemo ponudit ekskluzivni intervju s takvom osobom.

Možete li nam ukratko opisati Vaš profesionalni razvojni put do mjesta internacionalnog kreativnog direktora Sassoonove Akademije?

Svoju 30–godišnju “ljubavnu vezu” s kosom započeo sam kao naučnik 1977. godine u londonskom Sassoon salonu smještenom u ulici South Molton. Odmah sam znao u kojem smjeru treba ići moja karijera – želio sam postati član kreativnog tima! Ljudi u kreativnom timu bili su perfekcionisti u potpunosti predani stvaranju onog najboljeg i snažno su me inspirirali. Otkako sam 2005. godine došao na mjesto internacionalnog kreativnog direktora, moj godišnji raspored koncentriran je na stvaranje sezonskih kolekcija i vođenje brige oko globalnog imidža brenda Sassoon. Sad upravljam i karijerama novih generacija frizera edukatora te nastavljam razvijati bogato nasljeđe koje Sassoon posjeduje. Velika je to prilika i uzbudljiv izazov.

Možete li nam nešto više reći o Sassoonovom kreativnom timu i Akademiji?

Kreativni direktori i direktori zaduženi za boje u našoj su Akademiji pravi inovatori u svakom smislu riječi. Oni su odgovorni za obuku i standard posla u svim jedinicama, a osim toga oni su ti koji stalno redefiniraju granice frizerske kreativnosti. Akademija je formirana s ciljem stvaranja novih generacija sjajnih frizerskih profesionalaca i inspiriranjem iskusnih frizera diljem svijeta.

Kreativni direktori i direktori zaduženi za boje u našoj su Akademiji pravi inovatori u svakom smislu riječi. Oni su odgovorni za obuku i standard posla u svim jedinicama, a osim toga oni su ti koji stalno redefiniraju granice frizerske kreativnosti. Akademija je formirana s ciljem stvaranja novih generacija sjajnih frizerskih profesionalaca i inspiriranjem iskusnih frizera diljem svijeta.

“Kreativni direktori i direktori zaduženi za boje u našoj su Akademiji pravi inovatori u svakom smislu riječi. Oni su odgovorni za obuku i standard posla u svim jedinicama, a osim toga oni su ti koji stalno redefiniraju granice frizerske kreativnosti. Akademija je formirana s ciljem stvaranja novih generacija sjajnih frizerskih profesionalaca i inspiriranjem iskusnih frizera diljem svijeta.”

Po kojim se osobinama Sassoonov kreativni tim razlikuje od drugih i što taj tim čini dobrim edukatorima?

Sassoon kreativni tim je zaista internacionalan. Članovi se aktivno potiču da neprestano razvijaju vještine svog tima kao i sebe samih, da traže nove ideje, da otkrivaju nove trendove i dijele svoje znanje. Kod nas na Akademiji sve započinje usavršavanjem klasičnih tehnika. Kad se one svladaju sve je ostalo stvar marljivosti i kreativnosti. Imamo vlastitu metodu abecede šišanja i bojenja kose koja daje savršen temelj svakom frizeru na bilo kojem nivou.

Je li zadovoljstvo dijeliti svoje znanje i poslovnu filozofiju s drugima?

Naše nasljeđe je upravo dijeljenje znanja s drugima, pa je to i meni kao internacionalnom kreativnom direktoru prirodni put u djelovanju.

Imate li neki savjet za frizere početnike?

Za uspjeh su jednako važni strast, posvećenost i privrženost poslu, no najvažnije je uživati u onome što radite.

Imate li još uvijek i svoje privatne klijente? Ako ih imate, kako taj rad uspijevate uskladiti sa svim ostalim obavezama?

Očito je da je upravljanje vremenom ključno u mojem radu s timovima u našim salonima, ali otprilike jedan dan mjesečno vodim brigu i o mojim iznimno vjernim i ekskluzivnim klijentima.

Koji dio posla Vas najviše ispunjava i što je glavna inspiracija za stvaranje nečeg novog?

Postoji toliko toga zanimljivog u našoj struci i funkciji koju obavljam što mi daje sjajnu inspiraciju i što me ispunjava. Razvoj tima u svim njegovim fazama pruža mi ogromno zadovoljstvo, kao i svaki dovršeni projekt lansiranja kolekcije ili završeno snimanje.

Inspiriraju li Vas vaše kolege? Imate li uzore izvan frizerstva?

Kreativni tim je nepresušni izvor moje inspiracije. Moji glavni izvori inspiracije izvan frizerstva su: fotografija, kazalište, slikarstvo i ples.

Frizerstvo i moda su industrije koje se isprepliću. Je li neki modni dizajner inspirirao Vaš kreativni rad s kosom?

Frizerstvo i moda su industrije koje su uistinu blisko isprepletene i prirodno nadopunjuju jedna drugu. Divim se radu mnogih modnih dizajnera iz prošlosti, ali i sadašnjosti. Iz prošlih vremena dragi su mi Cristobel Balenciaga i Christian Dior koji su bili pravi vizionari. Yohji Yamamoto i Rei Kawakubo revolucionarno su izmijenili modnu industriju, a Alexander McQueen i John Galliano stvaraju zadivljujuća djela.

Ispričajte nam priču o kolekcijama –kako nastaju, tko donosi važne odluke, koliko uživate u tome, te koliko je dobar tim važan za njen uspjeh?

Kao internacionalni kreativni direktor razvijam početnu temu kolekcije koju temeljim na promatranju socio-ekonomskih trendova, te na njihovom odrazu u svijetu modnog dizajna i stila. Osnovne teme dostavljam kreativnom timu koji potom svojim idejama zaokružuje kolekciju i osigurava njezinu realizaciju. Iznimno uživam u tom kreativnom procesu koji uključuje i mnoge moje kolege iz drugih timova; to što svi zajedno stvaramo ja bih nazvao suštinom našeg posla. Razvoj bilo koje naše kolekcije uvijek je rezultat timskog rada koji omogućuje izmjenu ideja i inspiracija.

Zadnja Sassoonova kolekcija Le Baiser kombinira eleganciju Diorove visoke mode s fetiš fantazijom Bettie Paige. Što je inspiriralo tu kolekciju?

Činilo mi se da bi za kolekciju Le Baiser bilo zanimljivo uzeti inspiraciju iz dva naizgled nepovezana izvora. Prvi dio inspiracije dolazi od modnog ilustratora Renea Gruaua, osobito je tu važan njegov rad kojim je obuhvatio izričaj i eleganciju visoke mode. Drugi dio inspiracije dolazi od svjetski poznate ikone Bettie Paige koja je provokativno pozirala na stranicama časopisa Peek a Boo, Wink i Beauty Parade sa svojim zaštitnim znakom – crnim šiškama, crvenim usnicama i ubojitim potpeticama. Ukratko, ove smo godine koristili motive rock glamura kasnih 70–ih i ranih 80–ih godina, tzv. zlatnog doba mode u kombinaciji s najnovijim trendovima u vintage odijevanju, tako da za svakoga ima ponešto.

Inspiriraju li vas nagrade i pomičete li svoje ciljeve nakon dobivanja prestižnih nagrada poput Fellowship Hairdresser of the Year koju ste ove godine osvojili drugi put?

Bio sam iznenađen primanjem te nagrade i 2005. godine, a ovogodišnja me pobjeda ostavila doslovno bez teksta. Primiti to prestižno priznanje za rad po drugi put iznimno je laskavo. Međutim, moj cilj nisu samo nagrade, već stalni rad na novim idejama i unaprjeđivanje Sassoonove filozofije.

Mark Hayes prilkom dodjele nagrade za frizera godine udruge Fellowship for British Hairdressing

Mark Hayes prilkom dodjele nagrade za frizera godine udruge Fellowship for British Hairdressing

Možete li istaknuti neke prednosti i mane frizerske profesije?

Jedna od ključnih prednosti svakog frizera je to da se vaše vještine mogu koristiti univerzalno, tj. posvuda i svi ih trebaju. Ali, u posljednjih desetak godina zbile su se mnoge značajne promjene, pa je tako najveća mana naše profesije njezin trenutni vanjski imidž.

Recite nam nešto o zadacima Vas kao Internacionalnog kreativnog direktora.

Moj godišnji raspored koncentriran je na kreativno upravljanje Sassoonovim salonima i akademijama. Upravljam svim prezentacijama kolekcija te razvijam imidž Sassoona kroz seminare i prezentacije. Redovito poučavam frizere, demonstriram, dijelim znanje s profesionalcima iz cijelog svijeta i nastojim poticati talente novih generacija Sassoonog kreativnog tima.

Kako biste definirali uspjeh?

Jedino mjesto gdje uspjeh (success) dolazi prije rada (work) je u abecednom poretku riječi. Apsolutna je istina da od života dobijete samo onoliko koliko uložite.

Bez koje opreme ne možete u svom svakodnevnom poslu?

Sassoonova frizerska filozofija nalaže tek minimalnu opremu. Zaista trebam samo dobro naoštrene male japanske škare i dobar češalj.

Koliko je Vaša ljubav prema arhitekturi utjecala na Vaš frizerski rad?

Sassoonova filozofija obuhvaća sva područja dizajna te je veza s arhitekturom postojala od samog početka. Čiste linije moderne arhitekture odražavaju se na estetiku mog rada.

Kako uspijevate ostati svježi i uvijek jedan korak ispred u industriji koja se neprestano mijenja?

Rad u vitalnoj i energičnoj Sassoon tvrtci u čijem je središtu poslovne filozofije kreativni razvoj, znači da smo svakodnevno usmjereni ka osmišljavanju novih načina i ideja u poslovanju naše tvrtke.

Promatrate li frizure i kada ne radite? Možete li uopće ne misliti na njih dok radite nešto drugo?

S obzirom da sam u frizerstvu više od 30 godina sasvim je prirodno da uvijek promatram kosu i mislim o njoj 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu.

Klijenti su zadovoljni s izgledom svoje kose po izlasku iz salona, no kada dođu kući ne mogu ponovo stvoriti taj izgled. Možete li savjetovati frizere kako da to izbjegnu?

Temeljito i sveobuhvatno savjetujte svoje klijente o održavanju frizure (demonstrirajte im proces sušenja kose) i o izboru i primjeni proizvoda. Prilagodite se prirodnoj strukturi kose klijenta i oblik frizure uskladite sa strukturom kostiju lica. Novi izgled prilagodite životnom stilu klijenta.

 Zbog svojih izuzetno preciznih tehnika šišanja na glasu je kao pravi frizerski genij

Zbog svojih izuzetno preciznih tehnika šišanja na glasu je kao pravi frizerski genij

Koji su osnovni proizvodi za njegu kose? Koliko se često trebamo šišati?

Najvažniji su proizvodi koji kosi daju vlagu i tako održavaju njezinu elastičnost. A da bi kosa bila u apsolutno savršenoj formi i stanju treba je šišati svakih 6 do 8 tjedana.

Hoćete li s nama podijeliti svoje hobije?

Iscrpljujući raspored mog posla ostavlja mi malo vremena za hobije, no uživam posjećivati umjetničke galerije i izložbe.

Koji su Vam ciljevi u budućnosti?

Nastaviti voditi Sassoonovu Akademiju te našu poslovnu filozofiju prenijeti što većem broju ljudi. U nadolazećem vremenu priželjkujem mnogo kreativnih prilika.

S obzirom na trenutnu ekonomsku krizu ovo je zaista izazovno vrijeme za većinu frizerskih salona. Imate li neki savjet za frizere, kako da se nose s tim?

Vjerujem da je frizerstvo u određenoj mjeri otporno na recesiju. U svakom slučaju, i tijekom izazovnih ekonomskih vremena vaš uspjeh garantiraju postojanost usluga, kreativna izvrsnost i stručan profesionalan tim.

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK