Fotografije: Ivana Kaurloto
Razgovarao: Denis Pucelj


Brend Keune više je od 25 godina jedan od najprepoznatljivijih i omiljenih frizerskih brendova u Hrvatskoj i regiji. Tvrtka Keune Adriatic zadužena za brend Keune u cijeloj Adria-regiji sredinom godine prešla je u stopostotno vlasništvo matične kuće Keune Haircosmetics iz Nizozemske. Istovremeno na čelo kompanije u Hrvatskoj dolazi novi izvršni direktor, gospodin Edward Grimson, čovjek iza kojeg u poslovanju stoji bogato međunarodno profesionalno iskustvo – radio je za profesionalne frizerske brendove kao što su Sebastian, Schwarzkopf, Sassoon i Wella, a brojne poslovne savjete dobio je i od legende svjetskog frizerstva – Vidala Sassoona!


Odnedavno ste se doselili u Hrvatsku te ste ubrzo postali i novi izvršni direktor tvrtke Keune Adriatic. Dobrodošli, čestitamo vam na tome! Uvelike ste već započeli s radom. U posljednjih nekoliko mjeseci, zajedno sa svojim timom, prošli ste cijelu regiju i susreli se s brojnim domaćim i regionalnim frizerima. Imate bogato iskustvo u frizerskoj industriji u drugim državama, možete li nam reći što, po vašem mišljenju, hrvatsko i regionalno frizersko tržište čini specifičnim?

Ova je regija iznimno raznolika, ali istovremeno bogata kreativnošću, strašću i željom za edukacijom. Od svih zemalja koje sam posjetio samo sam u našoj regiji vidio salone koji su toliko ponosni na edukacije koje su pohađali i na svoje radove. Vidio sam frizere koji subotom uvečer dolaze u Keune Akademiju na seminar, a zatim se vrlo kasno noću vraćaju u svoje domove. To je istinska predanost svojoj profesiji. Iako je profesionalna frizerska industrija ovdje vrlo fragmentirana u usporedbi s drugim, razvijenijim regijama, imam veliko poštovanje prema poduzetničkom duhu i preuzimanju rizika koje frizerski saloni imaju. Naša je profesija, pogotovo u ovoj regiji, pogođena mnogim gospodarskim zastojima tijekom proteklih godina, ali na temelju svega što sam vidio i čuo, ne samo da je pokazala veliku otpornost već danas vidim i industriju koja je živa i čvrsto stoji na nogama. 

Pronalazak djelatnika za rad u salonu jedan je od najvećih problema. Trebamo više talenata koji prolaze kvalitetne edukacije kroz škole i frizerske akademske sustave kako bismo očuvali i razvijali našu industriju. Edukativni  program jednostavno se nije razvijao dovoljno brzo niti je naša profesija bila prioritetna ili podržavana na načine na koje bi trebalo. Frizerska profesija zaslužuje više i treba je promatrati kao poželjan izbor karijere, kao što je i svaka druga struka. Svi se moramo ujediniti i raditi na tome da izgradimo edukaciju iz temelja. Inspirativne su nam i povratne informacije od učenika iz lokalnih frizerskih škola s kojima surađujemo te ćemo i dalje osiguravati vrijeme i prostor kako bismo podržali sve one koji žele edukaciju i kojima je naša podrška potrebna.

 

“Naš je cilj imati strukturirani plan edukacije za svaki salon kako bismo mogli točno odrediti na kojem se dijelu edukacijskog puta nalazi svaki frizer.” – Edward Grimson, Keune Adriatic

Iza vas je više od 20 godina uspješnih rezultata s profesionalnim frizerskim brendovima kao što su Sebastian, Schwarzkopf, Wella i Vidal Sassoon. Možete li s našim čitateljima ukratko podijeliti svoj poslovni put?

U početku sam zapravo želio biti profesionalni tenisač, ali jedno sam se jutro probudio i shvatio da nisam Roger Federer, pa sam se odlučio vratiti na fakultet kako bih završio studije u marketingu, nakon čega sam se 1995. pridružio Sebastianu kao asistent u marketingu za Veliku Britaniju. Zahvalan sam za ovu priliku i za mentorstvo koje sam primio od Kevina Arkella, prave ikone u frizerskoj industriji. Nakon toga počeo sam raditi za Wellu, a nakon toga sam u Velikoj Britaniji vodio grupaciju Vidal Sassoon i Regis UK te salone Keith Hall Franchise na sjeveru Engleske. To su bile neke od najboljih godina moje karijere. Imao sam zadovoljstvo raditi s velikim ljudima, koji su me dobro educirali o našoj industriji. Tada sam naučio kako je za uspješno poslovanje i vođenje brendova jako važno i dobro poznavanje osnovnih karakteristika frizerstva, kao što su koštana struktura lica, oblik lica i tonus kože. Pored toga puno sam se educirao i o modi. Sjećam se da mi je tim g. Sassoona jednom prilikom poklonio lijepu kravatu rekavši: „Ako već nosiš kravatu, neka to bude kravata Gucci“. 

Nakon Velike Britanije preselio sam se u Ženevu, u novo svjetsko sjedište Welle, i tamo sam 3 godine radio u globalnoj prodaji kao odgovorna osoba za istraživanje i otvaranje novih tržišta za brendove kao što su Sassoon Professional, System Professional i Sebastian. Zahvalan sam svim svojim poslodavcima koji su mi kroz moju karijeru dali priliku putovati diljem svijeta radeći ono što volim. Jedan od trenutaka koji je definirao moju karijeru bio je i odlazak u Singapur, gdje smo živjeli 4 i pol godine. Azija predstavlja takvu raznolikost kultura i bogatstvo edukacije da sam se jednostavno zaljubio u tu regiju i gotovo pola svoje karijere proveo radeći i putujući u zemlje kao što su Indija, Japan, Kina, Mianmar, Indonezija, i to u raznim ulogama: od trenera prodaje i voditelja distribucije, do direktora marketinga i edukacije. Nakon 18 godina suradnje s brendom Wella odlučio sam 2013. godine prijeći u Schwarzkopf kako bih iskoristio nove mogućnosti i naučio nov način poslovanja. Od četiri odlične godine dvije sam proveo u Šangaju, a dvije u Australiji kao generalni direktor za Australiju i Novi Zeland. I tijekom tog razdoblja imao sam priliku raditi uz neke uistinu inspirativne ljude, kao što su Simon Ellis i Lesley Jennison, kojima sam zahvalan za poduke i znanja koje sam od njih primio.

Iako ste se tek ove godine preselili u Hrvatsku, već nekoliko godina imate snažnu vezu s našom zemljom. Možete li s nama podijeliti zašto ste se konačno odlučili doći živjeti u Hrvatskoj?

Jednostavno rečeno, volim živjeti ovdje. Volim hranu, ljude, kulturu i činjenicu da ovdje još uvijek cijenimo jednostavne stvari u životu. 

Moja supruga Tatjana i naša tri sina – Kai, Finn i Sasha – su Hrvati. Tatjana i ja smo se vjenčali na starim dubrovačkim gradskim zidinama, a medeni mjesec proveli smo putujući po Hrvatskoj uzduž i poprijeko. Povratak u Hrvatsku uvijek je bila opcija. Ostvarenje svoga sna da živimo i radimo ovdje najbolji je mogući ishod koji smo mogli tražiti.

Čini se kao da ne zazirete od velikih izazova. Koji je bio najveći izazov vaše karijere do sada? Što želite ostvariti za tvrtku Keune Adriatic?

Volim gledati na život kao na jedno veliko putovanje, a tijekom tog puta neizbježno se događaju brojni izazovi i prilike, pa se kroz život moramo pažljivo kretati. Što sam stariji, to više vjerujem u sudbinu; tijekom naših života i karijera postoje mnogi putokazi, od kojih neke vidimo, a neke ne. Ti nas putokazi vode niz putove koji ponekad daju kratkoročni uspjeh, a ponekad su nam stavljeni na put da nas obogate vrijednim spoznajama. Zato i predviđam sjajnu budućnost za brend Keune. U procesu smo izgradnje nečega posebnog. Mnogo frizera u našoj regiji voli ovaj prekrasni brend, a mnogi od njih radili su za njega ili s njim tijekom proteklih 26 godina. Prije svega smo tvrtka kojoj su ljudi na prvom mjestu. U Keune-u s vama postupamo kao da ste naša obitelj. Nikada ne pristajemo na kompromis kada je kvaliteta u pitanju i uvijek nastojimo ostati stvarni, transparentni i iskreni. Vjerujem da održavanje ove kvalitete postaje sve teže i teže za tvrtke. S Keuneom nikada nećemo pristati na kompromise kada su u pitanju te vrijednosti, jer u budućnosti želimo postati najomiljeniji frizerski brend. A kako bismo to postigli, moramo inspirirati i vas i sljedeće generacije frizera koji dolaze. I ne samo s dobrim proizvodima već i bržom, boljom i inovativnijom uslugom te kolekcijama frizura koje vas zadivljuju ljepotom izvedbe i tehničkom kvalitetom. Kao boutique-brend, vjerujemo da kvalitetna usluga koju pružamo salonima otvara mogućnosti za zajednički rast. Mi razmišljamo dugoročno, zato i želimo istinsko partnerstvo sa svojim klijentima kako bismo zajedno razvijali strastvene i dugotrajne poslovne odnose.

“Naš je cilj pružiti rješenja za sve potrebe frizera.” – Edward Grimson, Keune Adriatic

Što čini dobar poslovni odnos između frizerskog brenda i salona? Kako Keune pristupa frizerskim salonima i postaje njihov odabran i pouzdan brend?

Dva su ključna područja kojih se mora pridržavati svaka tvrtka koja želi izgraditi ili zadržati i razvijati partnerstvo. Oba područja fokusirana su na pouzdanost i dosljednost – trebamo biti postojani kako u svojim uslugama tako i u komunikaciji sa svojim klijentima. Puno pažnje posvećujemo komunikaciji i uspostavljanju prijateljsko-partnerskog odnosa između naših djelatnika i klijenata.

Prvi dojam je vrlo bitan, pa svom prodajnom timu naglašavamo važnost aktivnog slušanja korisnika, a ne samo govorenja. Način na koji se sada susrećemo sa svojim klijentima i kako ćemo to činiti u budućnosti bit će različit po tome što će naš prodajni tim prijeći s prodajnih predstavnika na prodajne savjetnike. To je temeljna promjena u načinu na koji ćemo voditi svoje poslovanje. Mi zaista želimo staviti frizerske salone na prvo mjesto, a da bismo to učinili, moramo se odmaknuti od same prodaje proizvoda i usluga te odabrati poslovniji pristup razvoju. Naš je cilj pružiti rješenja za sve njihove potrebe.

Keune je jedan od rijetkih frizerskih brendova koji cjelokupnu proizvodnju obavljaju u samo jednoj tvornici u Soestu kod Amsterdama. Koje su prednosti te vrste proizvodnog modela?

Ovo je stvarno istina. Ponosni smo na isporuku kvalitetnih proizvoda, jer ne štedimo na sastojcima proizvoda ili pakiranjima zbog većeg profita. Već 96 godina slijedimo istu misiju, a to je pružati najbolje usluge svojim klijentima. Možete nam vjerovati kada kažemo kako smo svi u tvrtki Keune vrlo strastveni oko toga i svi znamo da za svoj uspjeh možemo zahvaliti upravo svojim klijentima. Gospodin George Keune ima 88 godina i nastavlja svakodnevno raditi kako bi nadgledao posao. Njegova strast i predanost inspiriraju nas i svjedoče o činjenici da mu je doista stalo.

Proizvodnja na jednom mjestu, gdje surađuju naše kolege iz laboratorija i iz marketinga, sastavni je dio naših obiteljskih vrijednosti. Ovim modelom možemo apsolutno jamčiti najvišu kvalitetu proizvoda pomoću najnovijih procesa istraživanja i razvoja proizvodnih procesa kako bismo uvijek ponudili proizvode najviše klase. Naš proces razvoja proizvoda slijedi vrlo rigorozan postupak odobravanja. Od ideje, razvoja, stvaranja proizvoda i pakiranja pa do konačne faze pokretanja pridržavamo se striktnih koraka kako bismo osigurali da dobijete proizvod koji je najviše kvalitete.

Edukacija je ključ uspjeha svakoga frizerskog salona i frizera. Koji su glavni ciljevi Keune Akademije? Možete li podijeliti s nama kako namjeravate još više obogatiti edukativne seminare?

Imamo fantastičnu akademiju, u kojoj želimo služiti potrebama svojih klijenata, a ne svojim potrebama. Frizerima koji žele prisustvovati našim seminarima na Akademiji želimo osigurati da po završetku edukacije budu zaista inspirirani i motivirani. Kao pojedinci svi mi učimo na različite načine. To se očituje i kroz razvoj pametnih telefona. Mlađe generacije stalno su na svojim telefonima i zato za njih moramo osigurati online edukativne platforme. Za one koji ne mogu doći na našu Akademiju moramo omogućiti više zajedničkih edukacija u cijeloj regiji. Moramo biti prilagodljivi i spremni zadovoljiti i potrebe onih koji vole obuku u salonima, a koja se posebno usredotočuje na individualne potrebe tih salona.

Vjerujem da je edukacija ključna za obogaćivanje života naših frizera i na taj način želimo razvijati njihove karijere. Da bismo to učinili, nastavit ćemo ulagati u svoje djelatnike na Akademiji kako bi oni postali još vještiji i kvalificiraniji edukatori. Uložit ćemo i u svoje vanjske edukatore jer želimo da naša šira obitelj dobiva istu podršku kao i naš interni tim. Ovo simbiotsko partnerstvo nastavit ćemo razvijati tijekom godina, dok istovremeno gradimo tehničke vještine. Naš je cilj imati strukturirani plan edukacije za svaki salon kako bismo mogli točno odrediti na kojem se dijelu edukacijskog puta nalazi svaki frizer.

Imate vrlo impresivan popis vanjskih edukatora. Stevo Hair Academy i Idea Academy imaju dugogodišnji odnos s tvrtkom Keune Adriatic. Nastavljate li svoju suradnju s njima? Možemo li očekivati i neka nova frizerska imena na vašoj listi frizerskih edukatora?

Apsolutno. Na taj impresivni popis, želja nam je dodati i nove gostujuće umjetnike, ambasadore, ključne influensere i edukatore. Nadamo se proširenju partnerstva s akademijama Stevo Hair Academy i IDEA Academy. Pravo partnerstvo omogućuje objema stranama da razmjenjuju ideje i da si međusobno postavljaju izazove. Više ćemo integrirati njihove akademije u svoje strateško planiranje jer vjerujem da oni imaju odlične ideje, iz kojih možemo učiti. Mi smo obitelj, naši vanjski partneri edukatori dio su te bliske obitelji. To su ključni ljudi koji dijele naše vrijednosti i načela, a koji nam zaista mogu pomoći da postignemo svoju viziju – postati frizerima NAJOMILJENIJI brend.

Edward Grimson i Keune Adriatic tim

Sljedeće nam godine na proljeće dolazi 15. izdanje Hairstyle News festivala! Prošli put ste nas posjetili i vidjeli što sve radimo. Što mislite o festivalu? Priprema li Keune nešto posebno za ovu godinu?

Mislim da je ovo sjajna frizerska manifestacija, koja će biti sve veća i bolja u budućnosti. Edukacijski seminari ključ su uspjeha na ovakvim događanjima i jako sam uzbuđen kad vidim popis seminara za 2018. godinu.

A priprema li Keune nešto posebno? Dopustit ću svima da o tome odlučite na festivalu, ali sigurno ćemo biti tamo! Jedva čekamo s posjetiteljima podijeliti svoju priču!

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK