Jayne Lewis-OrrFotografije: Hairdressers Journal International
Razgovarao: Denis Pucelj


Karijera Jayne Lewis-Orr je priča o ostvarenim ambicijama žene koja je zaslužna za razvoj frizerske industrije i afirmaciju britanskih frizerskih profesionalaca. Jayne Lewis-Orr ostavila je neizbrisiv trag svojim radom u časopisu Hairdressers Journal i već više od 30 godina ona je jedno od najznačajnijih imena frizerske industrije. Karijeru je započela kao asistentica osamdesetih godina prošlog stoljeća, no stalno je napredovala do sadašnje funkcije izvršne direktorice najdugovječnijeg frizerskog časopisa. Uz časopis Hairdresser Journal ona je zaslužna i za razvoj britanskog frizerskog sajma Salon International te za dodjeljivanje Britanskih frizerskih nagrada. O značaju njezinog rada svjedoči i to što ju je društvena mreža Twitter uvrstila među najutjecajnije osobe u frizerskom svijetu. Njezine kolege cijene njezinu direktnost i iskrenost te iznimne sposobnosti vođenja tima. Njezin utjecaj i bogato znanje vidljivi su u svim aspektima frizerske struke (od frizerskih trendova do standarda poslovanja), a u razgovoru s njom stekli smo dojam da radije govori o svom radu nego o sebi.


Časopis Hairdressers Journal nedavno je proslavio 135. godišnjicu izlaženja, postoji li tajna te dugovječnosti?

Naš tim marljivo radi vodeći se idejom da su u centru svega uvijek frizeri i frizerska industrija. Misija Hairdressers Journala je da promovira frizersku struku i da se zalaže za njezine visoke profesionalne standarde. Želimo da javnost prepozna važnost frizera i njihovu umješnost, a preduvjeti za uspjeh u frizerskoj industriji su kreativnost i poslovne sposobnosti. Hairdressers Journal se trudi održati ravnotežu između kreativnog i poslovnog te čitateljima dati najnovije informacije o stručnim i poslovnim trendovima. Naš zadatak je frizere redovito usmjeravati ka stalnom razvoju i rješavanju konkretnih poslovnih izazova.

Britanska frizerska industrija jedna je od vodećih u svijetu. Kako tumačite utjecaj britanskog frizerstva na svjetske frizerske trendove?

Velika Britanija ima dugu frizersku tradiciju i frizeri su, kao i frizerski timovi, oduvijek pomagali jedni drugima dijeleći savjete i znanje. Britanska frizerska zajednica poštuje struku i zalaže se za visoke frizerske standarde. Frizeri su shvatili da oni međusobno nisu samo konkurencija, već da su pripadnici iste zajednice i da svi zajedno stvaraju sliku o struci u javnosti. Britanski frizeri svjesni su toga da samo zajedničkim radom, strašću i kreativnošću mogu očuvati visoki profesionalni nivo te su ponosni na stvaranje svjetskih trendova, novih tehnika, proizvoda i alata koji su zaslužni za razvoj frizerske industrije.

Britanske frizerske nagrade (British Hairdressing Awards) promoviraju one najbolje i kolekcije su iz godine u godinu sve bolje. Utječu li one na razvoj frizerske struke?

Naša frizerska industrija je suštinski povezana s modom te rado prihvaća nove izazove. Frizerske kolekcije s kojima se frizeri prijavljuju za Britanske frizerske nagrade pomiču granice kreativnosti, bilo da se radi o bojenju kose, šišanju ili njezinom završnom oblikovanju. Trendovi prilagođeni novom vremenu stalno se ponavljaju, ali tu su i klasični oblici koji konstantno oduševljavaju struku, klijente i javnost.

British Hairdressing Awards

Jayne Lewis-Orr i Darren Ambrose, dobitnik titule Najboljeg britanskog frizera 2015.

 „Ako vi ne izgledate dobro, ni mi ne izgledamo dobro,“ rekao je Vidal Sassoon. Imate li i Vi neko svoje zlatno pravilo?

Uspjeh frizera uvelike ovisi o konzultaciji s klijentima; klijente treba znati slušati i napraviti frizuru u dogovoru s njima. Ključno je slušati, a ne tek slijediti sebe ili raditi frizure s modnih pista. Želite li vjerne klijente, omogućite im ono što oni žele, naravno uzevši pritom u obzir i njihov posao, zahtjeve svakodnevnog života i financijske mogućnosti. Imajte na umu i da većina klijenta želi stil koji je moguće lako održavati. Najprije steknite povjerenje svojih klijenata, a poslije im predlažite radikalnije promjene.

Kako stvoriti kvalitetnu frizersku kolekciju ili fotografiju koja će privući pažnju?

Ruth Hunsley, moja suradnica i urednica časopisa, godišnje pregleda stotine kolekcija i veoma nam je drago da nam svoje kolekcije šalju frizeri iz cijelog svijeta. Kod kolekcija najvažnije je da fokus fotografije bude na frizuri, a za naslovnicu je važno staviti fotografiju na kojoj model gleda ispred sebe i ima kontakt očima.

Kako procjenjujete sadašnje stanje frizerske industrije i što možemo učiniti za razvoj frizerske struke?

Frizerska industrija je sve jača, ponuda usluga stalno raste i frizerski saloni postavljaju sve više standarde u svim aspektima svog poslovanja. Prate se i najnoviji marketinški trendovi, vlasnici salona traže načine kako pridobiti nove klijente u salone te se opremanje salona, usluge i tehnike stalno razvijaju. Od iznimnog je značaja edukacija svih onih koji žele uspješno poslovati – od frizerskih naučnika do iskusnih frizerskih majstora i edukatora. Važno je i da svi promoviramo frizerstvo kao dobar izbor buduće karijere koji nudi niz mogućnosti za one koji su spremni marljivo raditi.

Hairdressers Journal

Časopis Hairdressers Journal izlazi od 1882. godine.

Što biste savjetovali frizerima, kako ostvariti poslovanje iz snova?

Trebaju jasno postaviti svoje ciljeve, a potom ih objasniti svim članovima svog tima. Samo tako možete svi zajedno konstruktivno sudjelovati na putu do krajnjeg cilja. Jedan iznimno uspješan frizer jednom mi je rekao: „Što sam marljivije radio, bio sam sretniji i uspješniji.“ Vjerujem da ustrajnost i predanost vode ka ostvarenju snova.

Za kraj, što stoji iza Vašeg uspjeha i kako održavate izvrsnost u radu?

Iznimno sam ponosna na Hairdressers Journal, kao i na sve ostale projekte koje radimo. Naš tim se stalno trudi čitateljima ponuditi ono što u nekom trenutku trebaju: inspirirati ih prezentacijom najnovijih modnih kolekcija, aktualne vijesti iz frizerskog svijeta, organizaciju različitih frizerskih događanja ili neovisna natjecanja. Procjenjujemo standarde izvrsnosti frizerskog rada i trudimo da svaki broj časopisa bude savršen.

Jayne Lewis-Orr i Akin Konizi

Jayne Lewis-Orr i Akin Konizi, dobitnik titule Najboljeg britanskog frizera 2008.


Pročitajte i:

British Hairdressing Awards 2015

Grupacija Hairdressers Journal International:

Jayne Lewis-Orr izvršna je direktorica frizerske grupacije Hairdressers Journal International. Zajedno sa svojim timom novinara, urednika i drugih stručnjaka iz svijeta frizerstva i marketinga, uspješno vodi nekoliko svjetski poznatih projekata koji promoviraju britansku frizersku industriju te utječu na onu svjetsku.

Časopis – Hairdressers Journal

Hairdressers Journal je britanski mjesečni časopis namijenjen frizerskim stručnjacima. Časopis ima veoma dugu tradiciju, kontinuirano izlazi od davne 1882. godine i nudi najnovije vijesti iz frizerskog svijeta, galerije s novim inspirativnim trendovima te poslovne savjete za vođenje frizerskih salona.

Sajam – Salon International

Salon International je trodnevno godišnje frizersko događanje koje frizerima iz cijelog svijeta nudi inspiraciju te upoznavanje s frizerskim trendovima i najnovijim profesionalnim proizvodima. To je jedna od najposjećenijih frizerskih manifestacija koja od 1973. godine na jednom mjestu okuplja najbolje frizere, edukatore, profesionalne frizerske brandove i akademije, a posjećuje ga i sve više hrvatskih frizera.

Salon International 2016

Internetski portal – Hairdressers Journal International (HJi)

U travnju 2007. godine časopis HJ je frizerima ponudio internetski portal HJi kao online mjesto za pronalaženje inspiracije. Okosnica portala je bogata galerija fotografija frizura u kojoj možete pronaći sve frizerske stilove od 1950. godine do danas. Portal sadrži i vijesti, reportaže s frizerskih i modnih događanja, poslovne savjete te kutak posvećen mladima pod nazivom „Budući talenti.“

Natjecanje British Hairdressing Awards

Zajedno sa Schwarzkopf Professionalom, Hairdressers Journal svake godine organizira i dodjeljivanje Britanske frizerske nagrade, tzv. frizerske oskare koji su najveće britansko strukovno priznanje. To frizersko natjecanje održava se od 1985. godine, a njegov žiri čine najpoznatija frizerska imena, frizerski stručnjaci i novinari koji ocjenjuju najbolje frizerske fotografske kolekcije. Dobitnici ovih prestižnih nagrada postaju ambasadori britanskog frizerstva u svijetu.

British Hairdressing Awards

Natjecanje British Hairdressing Business Awards

Radi se o natjecanju u kojem se nagrađuje izvrsnost u poslovanju frizerskih salona te frizera koji stvaraju najviše frizerske standarde. Svake godine žiri proglasi 16 pobjednika u kategorijama koje zastupaju: marketing, maloprodaju u salonu, inovacije u poslovanju, uređenost salona, treninge za zaposlenike i brigu o klijentima. Najprestižniji naziv je titula Poslovnog direktora godine, koju osvajaju samo najbolji voditelji frizerskih salona.
SALON INTERNATIONAL
HJI

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK