[INTERVJU] SUBRINA PROFESSIONAL
„Ljudima želimo pokazati da ne trebaju komplicirati da bi oduševili svoje klijente!“

 Fotografije: Sanja Karasman; Subrina Professional
Ove godine tvrtka Ilirija d.d. slavi 110. obljetnicu, a sam brend Subrina Professional 20. obljetnicu postojanja. Njihove proizvode danas možemo naći u brojnim državama svijeta, kolekcije njihove akademije oduševljavaju frizere diljem regije i šire, a njihovo najnovije dostignuće uspješno je lansiranje linije organskih boja za kosu, Echoes. Oni su i dugogodišnji pokrovitelj Hairstyle News Festivala. Ovom prilikom porazgovarali smo sa Sanjom Karasman, kreativnom direktoricom Subrina Professional Academya. S nama je podijelila filozofiju koja stoji iza njihovih najnovijih kolekcija i njezine tajne uspjeha.

Surađujemo već dugi niz godina i vaši su seminari uvijek zahtjevni, s velikim brojem modela, a rado ih posjećuju i frizeri. Što vam prolazi kroz glavu posljednjih 5 minuta prije nastupa?

Posljednjih 5 minuta prije nastupa obično uvijek netko od modela nedostaje! Ne biste vjerovali, ali modeli uvijek imaju veću tremu od nas, pa ih onda moram uvjeravati da se ništa loše neće dogoditi. „Nema veze ako zaboraviš kako ide koreografija. Ti samo budi hrabra i pravi se da je sve u redu, čak i ako nije“. Tako da zadnjih 5 minuta zaboravim na svoju tremu jer se bavim tuđom.

Odakle dolazi vaša ljubav prema svijetu boja?

Nisam nikada razmišljala o tome, no kao djeca smo uvijek svi voljeli crtati. Ja sam jako voljela likovni u školi i još se dan danas sjećam kako nam je profesorica likovnog objašnjavala spektar boja. Mislim da sam bila više zainteresirana od drugih i vjerojatno mi je njezin način predavanja ostao u podsvijesti.

Rođeni ste u Hrvatskoj, no posljednjih nekoliko godina živite i radite u Ljubljani. Kako je došlo do suradnje s brendom Subrina Professional? Kako ste sve napredovali od kada radite s njima?

Srela sam prave ljude u pravo vrijeme. Ono što je bilo važno jest to da sam uvijek željela više, drugačije i bolje. Nije me bilo strah zamijeniti posao, napustiti sve što sam imala u Zagrebu. Uvijek sam se držala mota da ako ne probaš, ne znaš što će se dogoditi. Ono što nikako ne volim jest žaliti i pitati se što bi bilo kad bi bilo. Zato uvijek idem naprijed, pa makar napravila pogrešku. Odlazak u Sloveniju bio je pun pogodak. Danas se svi uvijek dive tome gdje jesam i što sam postigla. Kako osobno tako i s firmom.

Iznimno ste kreativna i ambiciozna osoba. Uz to što ste vrsna frizerska edukatorica, stvarate i vlastite video edukacije, koje objavljujete na društvenim mrežama, a uza sve to bavite se i kreiranjem odjeće! Kako biste definirali svoju kreativnost? Koji je vaš savjet za postavljanje ciljeva i njihovo uspješno postizanje?

Uh…. Ja nisam osoba koja ima točan cilj u životu, osim možda leći sretna i zadovoljna na kraju dana. Ako ne mogu spavati cijelu noć, znači da nisam nešto dobro napravila i da me nešto kopka. Sutradan odmah radim na tome da napravim više nego jučer i da mogu mirno spavati. Nema veće sreće i uspjeha od toga. Odjeću sam počela kreirati zato što imam tete koje su odlične krojačice. Odlučila sam tu obiteljsku crtu kreativnosti povezati, pa zadnjih godina moja teta šiva odjeću i kostime koje možete vidjeti na kolekcijama Subrine Professional. Otad su kolekcije puno skladnije jer kada zamislim frizuru, vidim i odjeću koja ide uz nju. Postoji još jedan razlog zašto radim više stvari, a to je taj da kada gledam neke frizere koji su dugi niz godina na pozornici, primjećujem da se često ponavljaju. Mislim da moramo isprobavati nove stvari kako bismo poboljšali sami sebe i otkrili što sve zapravo možemo, a da nismo toga ni svjesni.   Videozapise sam počela raditi spontano, onako više iz fore. Prvi video na YouTubeu je bio baš to – zafrkancija. Prijatelja sam ošišala po uzoru na glavnog glumca serije Peaky Blinders i u samo nekoliko dana imala sam par tisuća pregleda. Uvijek sam htjela raditi videozapise, ali nikada nisam imala vremena za to i mislila sam da je puno teže. Ali jednostavno je – uzmeš kameru, staviš je u kut i počneš snimati. Definitivno moram još puno raditi na tome da postignem još bolju kvalitetu, ali svakim danom učim i otkrivam kako napraviti bolji video od prethodnog.

Jedan od vaših videa na YouTube-kanalu pogledalo je više od 100 000 ljudi. Što po vašem mišljenju čini uspjeh na društvenim mrežama?

Da, istina. Sada je već na 163 000. Video je čisti hit i brojevi nevjerojatno rastu svaki dan. Uspjeh na društvenim mrežama skoro svi sude po broju „lajkova“ i pratioca. Ako pogledate moj profil na Instagramu, vidjet ćete da se na njemu nalaze samo frizure i tu i tamo koja moja slika. Zato i imam manji broj pratilaca od onih koji objavljuju sve šta rade – što jedu za doručak, kamo idu na godišnji, s kim su vani i slično. Meni je cilj imati prave pratioce, odnosno frizere koji žele inspiraciju i znanje. Privatni život moja je osobna stvar i jako dobro pazim što objavljujem.

Koji su vaši savjeti za frizere koji se žele prezentirati globalnoj publici frizerskih stručnjaka?

Nedavno me kolega pitao kako da postigne više od posla i od društvenih mreža. Rekla sam mu da proba objektivno pogledati svoj profil. Objavljuje puno privatnih slika, onako malo golišavih. I to je danas postalo normalno. No rekla sam mu da se zapita što želi – osobe koje će ga „polajkati“ i onda ići na drugi sličan profil ili nekoga tko će se zadržati na profilu i očekivati svaki dan nešto novo, edukativno. Otad radi na drugoj strategiji. Dakle moj savjet za sve koji žele nešto postići jest taj da ne moraju raditi ono što je trend. Ako svi imaju golišave slike (a imaju), vi ih nemojte imati. Ako svi rade ombre i balayage (a rade), vi ih nemojte raditi. Razmislite što je to što vas čini drugačijima, pitajte svoje klijente zašto dolaze k vama i sigurna sam da će odgovori uvijek biti isti. Kada otkrijete taj odgovor, onda neka vam to bude glavna tema koju ćete prezentirati na svom profilu. Ono što ja radim jest da ne ističem sebe, nego ono u čemu uživam raditi. Nije me briga kad mi kažu da se moram više eksponirati i glupirati na videima da bih imala gledanost. 163 000 pregleda nije došlo preko noći, ali je došlo jako brzo, i to iz razloga što ne opterećujem ljude osobnim stvarima. Ako želite zabavu, gledajte Kardashianke, ako želite ideju, inspiraciju, kreativnost, onda gledajte mene. ☺
“Na ovogodišnjem Hairstyle Newsu predstavit ćemo svoju posljednju kolekciju, Divine, inspiriranu iskonskom, klasičnom ljepotom žene. Uz to ćemo predstaviti i kolekciju Human+, koju smo radili za svoj kalendar za 2018. godinu i u njoj predstavljamo futurizam. Tehnologija, umjetna inteligencija i putovanje kroz vrijeme glavna su pitanja, koja će vas potaknuti na razmišljanje o tome što budućnost donosi. Fokus je, naravno, na salonskom radu jer želimo ljudima pokazati da ne trebaju komplicirati da bi oduševili svoje klijente. Manje je definitivno više.” – Sanja Karasman, Subrina Professional

Što čini dobrog frizera?

To je pitanje koje ja postavljam na seminarima. Frizeri uglavnom kažu da su to edukacija, kvaliteta rada, upornost, volja, pozitivnost, dobre škare i još mnogo toga. I to sve stoji. Ja uvijek kažem da dobrog frizera čini to da zna kada mora prestati šišati.

Puno vremena i truda ulažete u educiranje kolega frizera. Koja su za vas zlatna pravila edukacije? Kako frizeri mogu izvući najviše iz svake edukacije?

Ono što sam shvatila u zadnjih nekoliko godina jest to da što manje kompliciraš, to je bolje. Sama ne odlazim više na napredne seminare, nego uvijek idem na bazu. Mnogi žele inspiraciju, da budu kreativniji, a ne shvaćaju da se kreativnost ne možete naučiti. Kada usavršiš bazu i radiš svaki dan na tome da je bolje i bolje shvatiš, onda kreativnost počne dolaziti sama. Kreativnost se nalazi u svakom pojedincu, ono što je koči jest strah i možda nedovoljno znanja. No svakako iz svake edukacije možete izvući puno toga, pa makar i to da vidite što se ne smije raditi. Nedavno sam bila na edukaciji u akademiji Schorem. Učila sam tehnike brijanja i šišanja muške kose. Kada sam na kraju edukacije razgovarala s ostalima koji su bili na seminaru, rekli su da su malo razočarani zbog kvalitete šišanja. Ja sam se nasmijala i rekla da je meni bilo super. Kada idete na edukaciju određene akademije, morate znati što očekivati. Uvijek dobro pogledajte što oni rade – danas to možete bez problema vidjeti na društvenim mrežama. Bez obzira na to što tada tehnički dio nije bio najbolji, svejedno sam nešto naučila, a to je da svatko ima svoju priču, svatko ima svoj način rada i možda baš onda otkrijete koliko toga znate i na čemu još morate raditi.

Poznati ste po svojoj profesionalnosti, a na velikim pozornicama odišete samouvjerenošću. Kako se osjećate dok stojite na pozornici? Što po vama čini dobar show?

Pozornica me hrani. Daje mi neku vrstu moći. To da možete nekome pomoći dok nešto objašnjavate, odličan je osjećaj. Ono što je meni važno jest da probam stvari objasniti na što jednostavniji način. Zadnjih godina promoviram salonski rad na pozornici. Na svakom seminaru kažem da ne želim ljude učiti, nego da želim podijeliti s njima to što znam. Salonski pristup radu nešto je što frizere oduševljava i čak ako radite najklasičnije šišanje, ljudima će se to svidjeti. Baš zato što nema kompliciranja. Salonske frizure moraju biti jednostavne, razumljive i u najkraćem mogućem vremenu efikasno napravljene.

Koji su trendovi za 2018. godinu?

U 2018. je „nude“ trend glavna stvar. Tonovi boje kože ne samo na odjeći nego i na kosi. Boje koje izgledaju više nego prirodno i komplementiraju prirodan ten. Otkad imamo nove boje bez amonijaka, Echoes, to je još lakše postići. Prirodni efekt višedimenzionalne boje na kosi obavezna je stvar. „Nude“ tonove nije teško napraviti. Kreću se u visini devetke i kombinacija su jedne blond boje s bež tonom i dodatkom neke smeđe, puderaste nijanse. Prije nekoliko dana prijateljica mi je poslala slike s modne revije brenda Balmain i Toma Forda. Oduševilo me to što je njihova kolekcija identična ideji koju sam napravila za naš kalendar još prije godinu dana. Futurizam, umjetna inteligencija i tehnologija. Time sam sama sebi dokazala da imam dobar nos za trendove i jedva čekam 2019. da vidite što pripremam. ☺

Subrina Professional već dugi niz godina nastupa u ulozi pokrovitelja na Hairstyle News Festivalu. Što vam znači suradnja s Festivalom?

Nastup na Hairstyle News Festivalu za mene je velik stres jer se ipak događa u mom gradu. Moram priznati da sam zadnjih godina počela puno lošije govoriti hrvatski i jako mi smeta kada se ne mogu sjetiti hrvatske riječi i pravilno je naglasiti. Mama mi svaki put kaže da će me se odreći, jer kada govorim hrvatski, zapravo govorim slovenski, a nisam ni svjesna toga. ☺ Osim toga, odlično mi je što mogu nastupati na najvećem događaju u regiji, jer sam oduvijek bila, a i danas sam još uvijek djevojka koja ostvaruje svoje snove. Stajati pred hrvatskom publikom meni je nešto najvrjednije jer mogu pokazati ljudima da mogu postići sve što žele, bez obzira na to odakle su.

Za kraj, što sve frizeri mogu očekivati na vašem ovogodišnjem nastupu?

Na ovogodišnjem Hairstyle Newsu predstavit ćemo svoju posljednju kolekciju, Divine, inspiriranu iskonskom, klasičnom ljepotom žene. Uz to ćemo predstaviti i kolekciju Human+, koju smo radili za svoj kalendar za 2018. godinu i u njoj predstavljamo futurizam. Tehnologija, umjetna inteligencija i putovanje kroz vrijeme glavna su pitanja, koja će vas potaknuti na razmišljanje o tome što budućnost donosi. Fokus je, naravno, na salonskom radu jer želimo ljudima pokazati da ne trebaju komplicirati da bi oduševili svoje klijente. Manje je definitivno više.
U sklopu Stručnih i poslovnih seminara | 2. dan
Nedjelja, 8. 4. 2018. 11:00 – 12:00  
Ulaznice

Subrina Professional tim:

Sanja Karasman, Boris Dragan i Rok Klemenčič

 

Dobro došli u Zagreb! Dobro nam došli na Hairstyle News!

 

Informacije o održavanju Festivala možete pratiti na našim društvenim mrežama Facebook i Instagram te na internetskom portalu www.hairstyle-news.hr. Vidimo se u Zagrebu!

Za vaše poslovne kalendare:

HAIRSTYLE NEWS 2018 7. i 8. 4. 2018. – Plaza Event Centar (nekadašnji Hypo Event Centar), Zagreb