Fotografije: Tomaž Turk; Luka Smuk; Hairstyle News arhiva


Prije više od 30 godina dva su prijatelja imala viziju – osnovati tvrtku pod vodstvom frizera za frizere, tvrtku koja bi osigurala alate za uspješnu profesionalnu njegu za kosu, njihove salone i cijelu industriju ljepote. Paul Mitchell, frizer podrijetlom iz Škotske i John Paul DeJoria, njegov dugogodišnji prijatelj, 1980. godine osnovali su danas globalno poznat frizerski brend Paul Mitchell s misijom da ponude liniju proizvoda koja pomaže frizerima da učinkovitije upravljaju svojim vremenom i klijente oduševe jednostavnošću održavanja odabranog stila frizure i zdravlja kose.

MIČ Styling, ambasadori brenda Paul Mitchell, pokrovitelja 15. izdanja Hairstyle News Festivala, ostaju lojalni filozofiji koja ih je sve okupila: „Želimo rasti i napredovati. Želimo više!“ Ove nam godine na veliku pozornicu Hairstyle News Festivala donose kolekciju Filler, koja odiše Paul Mitchell filozofijom.

Prilikom njihova nastupa na 15. Hairstyle News Festivalu porazgovarali smo s Tomažom Turkom. Od 1998. godine radi kao kreativni direktor u salonima Mič Styling u Ljubljani, gdje stvara nove trendove u oblikovanju kose, predaje na akademiji Mič Styling Academy i redovito nastupa na frizerskim eventima u Sloveniji, Hrvatskoj, Srbiji, SAD-u i Italiji. Njegovo je najveće postignuće dosad finale na međunarodnom natjecanju International Visionary Award 2009.  i 2013. u Londonu. Uživajte u intervjuu s njim i pobliže se upoznajte s frizerskom filozofijom kojom odišu MIČ Styling kolekcije. 


Zašto ste odlučili postati frizer?

Kao tinejdžer sam poželio preseliti iz malog grada u veći. Napustio sam Postojnu i otišao u školu u Ljubljanu. Tada sam birao između škole dizajna ili frizerske škole. Frizerstvo nije bilo moj prvi izbor, ali svakako me taj svijet ispunio, jer u njemu mogu izraziti svoje dvije velike ljubavi – modu i kreativno stvaranje.

Kako biste opisali svoju frizersku filozofiju?

Ustrajnost, odricanje, upornost, dosljednost, trening, strast, zadovoljstvo.

Godine 1998. postali ste kreativni direktor Mič Styling akademije. Možete li ukratko objasniti kako se formirala akademija?

Počevši raditi u MIČ Styling salonu, dosta sam brzo započeo i s educiranjem mladih frizera koji su dolazili u naš salon iz frizerske škole. Nakon toga smo odlučili da počnemo znanje dijeliti i međusobno, te smo započeli educirati sve frizere iz MIČ Styling salona. Brzo je uslijedila i prva samostalna kolekcija MIČ Styling akademije, nazvana Tilt. MIČ Styling je bila prva akademija u Sloveniji. Na početku smo nudili Basic Cuts tečajeve, a u isto smo vrijeme podučavali i kreativno šišanje i bojenje kose.

Kako sada gledate na te početne godine? Što biste savjetovali mlađem Tomažu?

Teško da bih mu se usudio nešto savjetovati jer on je vrlo „svoj“. Mladi Tomaž je nepredvidiv i voli sarkastičan humor. Teško ga je razumjeti, a i teško zaboraviti. Iznimno je karizmatičan i ne traži nikakvo odobravanje od drugih. Iznimno je lojalan i ne tolerira izdaju. Hahaha, mislim da bi on zaista vrlo teško prihvatio bilo kakav moj savjet!

Kako biste opisali rad Mič Styling akademije u 3 riječi?

Estetika, tim, dijeljenje.

Što čini dobroga frizerskog edukatora?

Dobar je edukator skroman, glavu drži na ramenima, a ne u oblacima, ima oštro oko i kako on educira druge, i sam uči od njih. 

“Ova je bezvremenska frizura iz kolekcije Primitives (2008. godina) kada smo se počeli igrati s izrastima koji su danas u trendu. Obožavam troslojnu tehniku šišanja, a kvalitetu ove frizure prepoznali su i moji klijenti kojima je ona dugo bila omiljeni izbor. Jedina „mana“ ove frizure je ta što ona s ovakvim šišanjem zaista dugo ostaje u dobrom stanju i klijente nećete opet brzo vidjeti u svojoj stolici. 🙂 Tehnički model je poprilično agresivno ošišan, na jednoj strani i izbrijan, a opet frizura je harmonična jer je šišanje omekšano s preljevima nježnih tonova. Djevojci na fotografiji ime je Pika, ona je bila moja muza čak 15 godina i u tom periodu isprobala je puno različitih stilova. Sviđa mi se što na fotografiji možete vidjeti promišljenost i smirenost njezinog lica. Imam prelijepe uspomene na tu fotografiju jer upravo ona mi je omogućila da sam 2009. godine postao finalistom natjecanja Visionary Awards na Alternative Hair Showu u Londonu.” – Tomaž Turk, MIČ Styling

Dvaput ste nastupili na pozornici londonske dvorane Royal Albert Hall na prestižnom natjecanju International Visionary Awards, koje se održava u sklopu događanja Alternative Hair Show. Što su vam značili ti nastupi?

Prvi me put sve zajedno jako iznenadilo – zaista je lijepo čuti da vas takav  renomirani žiri izabere za nastup na najprestižnijoj frizerskoj pozornici na svijetu. No u isto sam vrijeme bio nervozan jer sam bio prvi iz ove regije koji je dobio takvu priliku. Nikoga nisam mogao pitati za savjet, a puno bi mi tada značilo da me netko s ovih prostora mogao mentorirati i pripremati za takav nastup. U backstageu sam bio sam; nisam imao nikoga tko bi mi pomogao, kao što su neki to radili za druge natjecatelje. No tad sam napravio jednu zaista drsku frizuru, u kojoj je fokus bio pomalo avangardni pristup – namjerno sam ostavio 2 centimetra neobojenog izrasta kose, a ostalu kosu obojio u bijelo.

Svoj sam pak drugi nastup na događanju Alternative Hair Show skoro propustio – njihova e-mail pozivnica za sudjelovanje na natjecanju sakrila mi se u inboxu! Nakon toga su me uspjeli kontaktirati i svojim sam radom uspio ponovno proći u finale. Moj drugi nastup bio mi je lakši – koncept frizure i nastupa imao sam isplanirane do najsitnijeg detalja, a sa sobom sam imao i svoju ekipu. Bio sam jedan od rijetkih frizera koji su frizersku kreaciju napravili u backstageu, koristeći kosu modela. Većina njih naime već puno prije nastupa napravi frizuru i onda na dan nastupa samo stave kreaciju na glavu modela. No taj me nastup poučio i jednoj drugoj strani svijeta frizerstva i rada na tako kvalitetnoj razini. Zaista sam puno radio u to vrijeme i završio sam u bolnici s upalom pluća. To me iskustvo naučilo kako je život krhak i da treba cijeniti svaki trenutak, a u isto vrijeme paziti na sebe.

Tomaž Turk je 2009. i 2013. nastupio na pozornici londonske dvorane Royal Albert Hall na prestižnom natjecanju International Visionary Awards, koje se održava u sklopu događanja Alternative Hair Show.

Za brend Paul Mitchell nastupali ste diljem svijeta. Gdje sve ste nastupali? Kako biste opisali svoju dugogodišnju suradnju s njima?

Zajedno s primarnom ekipom Paul Mitchell brenda, u kojoj je glavni na svjetskoj razini poznati frizer Robert Cromeans, nastupao sam u Bolonji, Rimu i Las Vegasu. Puno smo seminara i nastupa odradili i u Sloveniji, Hrvatskoj, Italiji i Srbiji. Paul Mitchell dao nam je svu podršku i stalno nas motivirao da se educiramo i razvijamo – s tim smo brendom naučili tehnike za savršen nastup, a istovremeno smo naučili i kako vjerovati u svoje znanje i tehnike te kako prenijeti znanje, i sve to u opuštenom duhu. 

Iako su intenzivne boje i dalje snažan trend, u posljednjih nekoliko godina sve više klijenta posvećuje pažnju kvalitetnijoj njezi kose. Što je po vašem mišljenju najvažnije kod zdravlja kose? Što čini kvalitetan proizvod za kosu?

U posljednjih 10 godina jedan je od glavnih trendova zdravlje kose. Svake godine dolaze novi trendovi u svijetu bojenja kose, ali uvijek se od frizera očekuje da zna sačuvati zdravlje kose. Najvažniji je zadatak frizera da sačuva zdravlje kose i da u slučajevima u kojima klijentica ima nerealnu želju iskreno objasni kako i zašto to nije moguće postići na njezinoj kosi. 

Mislim da je ono što proizvod čini dobrim njegova mogućnost da ostane duže vrijeme na tržištu. Tu bih istaknuo Paul Mitchell Rare Oil Replenishing Shampoo i Rare Oil Replenishing Conditioner – to su proizvodi koje ja najviše volim koristiti i koji već niz godina ostaju moj top izbor. Oni kosu dobro očiste, a pritom i istaknu njezin volumen.

“Kao frizeri stalno smo u razgovoru sa sobom – razmišljamo hoćemo li ošišati tu vlas ili ne, hoće li se vlasi početi kovrčati ili će stajati kako želimo. Stalno imamo neke dileme i naš posao zahtijeva od nas da budemo vrlo mirni, pažljivi i koncentrirani na frizuru klijenta ispred sebe. Svakomu od nas dnevno u glavi prolazi 70.000 misli i to može biti iznimno teško. Volim tišinu dok radim jer to sam ja – mene zanima samo bistvo, i kad slušam i kad pričam. Kako kaže stara japanska izreka – govori samo onoliko koliko zaista trebaš.” – Tomaž Turk, MIČ Styling

U Mič Styling salonima zaduženi ste i za razvijanje novih tretmana za svoje klijente. Kako se odlučujete za uvođenje novih tretmana? Postoje li neke usluge koje su po vašem mišljenju važne, a saloni ih još ne nude u dovoljnoj mjeri?

Svaki frizerski salon ima svoju filozofiju i svoju ponudu usluga, tako da je teško istaknuti usluge koje se na tržištu nedovoljno koriste. Svaki bi salon trebao investirati barem u jednu uslugu koja ga čini jedinstvenim na tržištu. U MIČ Styling salonima prije 10 smo godina osnovali takozvani Wash house. To je poseban dio u salonu, u kojem nema previše svjetla, glazba nije bučna i ondje želimo klijentima nuditi poseban spa-tretman. Osim toga klijentima nudimo i poseban Color bar, gdje mogu promatrati kako miješamo boje – tamo svi sjede za istim okruglim stolom i dok oni međusobno razgovaraju i čitaju magazine, mi iza njih bojimo njihovu kosu. Tamo nemamo ni ogledala, jer ga jednostavno ne trebamo – klijenti vjeruju u naše vještine i to vrijeme, umjesto da promatraju frizere kako rade, provedu u druženju s drugima klijentima ili prijateljima.

Kako biste opisali sadašnju generaciju frizerskih naučnika? Što čini dobrog naučnika? Koja su vaša zlatna pravila u komunikaciji s njima?

Sljedeća generacija naučnika dio je takozvane iGeneration. Oni su odrasli s pametnima telefonima u ruci i iluzija je očekivati da će se oni mijenjati – mi ćemo kao mentori trebati naučiti nove tehnike pomoću kojih ćemo ih moći educirati. Oni su naime vrlo brzi u učenju, ali iznimno lako gube koncentraciju. 

Svoju osobnu filozofiju educiranja naučnika mogu sažeti u sljedećoj rečenici: Dobar naučnik treba postavljati izazove svome mentoru. On treba biti dosljedan i ustrajan. Njegova ga otvorenost prema svemu novome što svijet donosi može dovesti do toga da postane iznimno dobar u svom poslu. Želim da moji naučnici stalno žele nešto više za sebe i da se stalno žele educirati. Želim i da naučnici kod mene nauče prenositi znanje na druge – svi moji naučnici trebaju prije završetka edukacije moga sljedećeg naučnika naučiti nekoliko osnova. Čvrsto vjerujem da taj sistem rada uči mlađe generacije frizera kako novo znanje mogu primiti i svladati samo ako ga uspiju prenijeti i na druge.

U nekoliko intervjua istaknuli ste da ne pričate puno kada radite. O čemu razmišljate dok radite?

Kao frizeri stalno smo u razgovoru sa sobom – razmišljamo hoćemo li ošišati tu vlas ili ne, hoće li se vlasi početi kovrčati ili će stajati kako želimo. Stalno imamo neke dileme i naš posao zahtijeva od nas da budemo vrlo mirni, pažljivi i koncentrirani na frizuru klijenta ispred sebe. Svakomu od nas dnevno u glavi prolazi 70.000 misli i to može biti iznimno teško. Volim tišinu dok radim jer to sam ja – mene zanima samo bistvo, i kad slušam i kad pričam. Kako kaže stara japanska izreka – govori samo onoliko koliko zaista trebaš.

Imate li neki svoj moto? Možete li ga objasniti i nama?

Ako želiš uspjeh, trebaš u životu prihvatiti jednu činjenicu, a to je da je jedina stalna stvar u životu stalna promjena. Svi se trebamo stalno mijenjati, kao osobe trebamo rasti i razvijati sebe i svoje potencijale. Trebamo znati prihvatiti sve izazove i biti istinski radoznali kada je riječ o svemu oko nas – ako želimo opstanak, trebamo učiti o svemu što nas u tom trenu okružuje, bila riječ o najnovijoj tehnologiji ili novom načinu života.

Na Hairstyle News Festivalu nastupate već dugi niz godina. Kako biste opisali suradnju s Festivalom?

Hairstyle News nam je dao jednu veliku mogućnost koju iznimno cijenimo, a to je da se prezentiramo hrvatskim frizerima. Na Festivalu nastupamo od njegovih početka, zajedno rastemo i međusobno si pomičemo granice. Iznimno nam je drago da je Festival uspješan, da predstavlja renomiranu stanicu za sve frizerske stručnjake, a mislim da je ono što ga čini najprepoznatljivijim iznimno visoka razina organizacije i nuđenje konstantne podrške frizerima iz Hrvatske i regije. Naravno, imam prelijepe uspomene i s njihovih legendarnih subotnjih partya, gdje smo se mogli podružiti s kolegama u opuštenoj atmosferi. Hvala Hairstyle News timu!

Za kraj, što nam pripremate za ovogodišnji Festival? Što sve frizeri mogu očekivati na vašim seminarima?

Ove ćemo godine posjetiteljima Hairstyle Newsa predstaviti kolekciju Filler. Inspirirana je estetikom druge polovice devedesetih godina – boje se temelje na prirodnim nijansama, a žarke se boje lijepo prelijevaju na kosi. Tehnike šišanja koje koristimo u toj kolekciji predstavljaju svojevrsnu fuziju šezdesetih i devedesetih godina, za koju mislimo da će oduševiti sve frizere i ponuditi im alate za friziranje klijentica koje vole biti u trendu, ali su i velike individualistice.


U sklopu Stručnih i poslovnih seminara | 2. dan

Nedjelja, 8. 4. 2018. 15:00 – 16:00  

Ulaznice


MIČ Styling tim:

Borut Novak, Matjaž Okorn, Tomaž Turk, Ivan Durdov i Aska Kajtazović


Dobro došli u Zagreb! Dobro nam došli na Hairstyle News!

 

Informacije o održavanju Festivala možete pratiti na našim društvenim mrežama Facebook i Instagram te na internetskom portalu www.hairstyle-news.hr. Vidimo se u Zagrebu!

Za vaše poslovne kalendare:

HAIRSTYLE NEWS 2018
7. i 8. 4. 2018. – Plaza Event Centar (nekadašnji Hypo Event Centar), Zagreb 

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK