Osnovati uspješan barbershop zahtijeva mnogo rada, discipline te poslovnog i osobnog usavršavanja svih članova tima. U svom se poslu susrećemo s brojnim izazovima, na koje često odgovaramo nesigurnim potezima, koji umanjuju naš uspjeh. O svemu što je potrebno za otvaranje i uspješno poslovanje barbershopa porazgovarali smo sa 6 vlasnika barbershopa. Neka vas njihovi odgovori inspiriraju i motiviraju za poslovno i osobno usavršavanje. 

Što im prolazi kroz glavu kada prvi put upoznaju klijenta i koji su prema njihovu mišljenju glavni elementi idealnih konzultacija, upitali smo Krešimira Španića (Barbershop Španić) i Sinišu Šunjića (XXL Frizer za muškarce).


Što vam prolazi kroz glavu kada prvi put upoznate klijenta? 

K.Š. Kod novog klijenta uvijek nastojim promijeniti nekoliko detalja koji će unijeti svježinu u dotadašnji izgled. Kod prvih nekoliko šišanja stvaram povjerenje, da bih kasnije dobio veću slobodu u radu. Uglavnom, novi klijenti dolaze zbog promjene, i zbog toga posebnu pažnju posvetim njima. 

S.Š. Dobre konzultacije s klijentom započinju s njegovim otvaranjem vrata moga barbershopa. I prije nego što sjedne u moju stolicu, primijetim njegov osobni stil, energiju kojom zrači, a onda detaljno pregledam i dosadašnju frizuru. Po mom je mišljenju ono što čini dobre konzultacije izvrsna mogućnost barbera da otkrije klijentovu osobnost, njegove motive za dolazak u vaš barbershop i njegove želje.

Koja pitanja trebate obavezno postaviti svojemu klijentu?

K.Š. Konzultacije s muškarcima u idealnom slučaju završe u prvoj minuti. Ključno mi je prvo pitanje: „Što vam se ne sviđa ili vam smeta na kosi i frizuri?“. Sve je ostalo dogovor oko stila frizure i prilagođavanje imidžu, poslu i sl. Velika baza fotografija gotovih radova od velike je pomoći. 

S.Š. Potrebno je pažljivo slušanje klijenta kao i procjenjivanje jesu li njegove želje oko frizure prikladne za njegovo lice i stil. Ponekad morate klijenta i malo pogurnuti, tako da odabere drskiju frizuru, a uspjeh toga ovisi o tome koliko je on sam spreman za promjenu i, naravno, koliko vam vjeruje. 

Kako klijentu objasniti da izabrana frizura neće pristajati njegovu licu?

K.Š. Samouvjerenost i iskustvo barbera ključni su kada dođe do dileme. Konkretni odgovori „Može“ ili „Ne“ umjesto „Možda“ ili „Pokušat ćemo“. Odlučnost uvelike pomaže u stvaranju povjerenja. Dobra atmosfera i ne opterećujući razgovor tijekom rada, uz mali poklon, riješit će i moguće nezadovoljstvo. 

S.Š. U konzultacijama se držim jednog pravila, a to je – bez ikakva okolišanja i „zavijanja u maglu“. U komunikaciji s klijentima trebate biti direktni, a opet trebate prihvatiti činjenicu da se klijentovo povjerenje u vas ne gradi preko noći. Kod svakog posjeta klijenta vašem barbershopu sugerirajte mu male promjene frizure, koje će sve više pristajati njegovu karakteru, obliku lica i osobnom stilu. Kada se dogodi nezadovoljstvo, ako je stvar tehničke prirode, uvijek ću prihvatiti primjedbu. Smatram da kritike često dolaze kada klijenti nisu spremni na promjene. To možemo izbjeći ako klijentu prije početka rada detaljno predstavimo svoju viziju frizure koju bi on trebao imati i tako ga motiviramo za promjenu. 

SVIĐA VAM SE ČLANAK?
PREPORUČITE GA PRIJATELJIMA I KOLEGAMA
PUTEM DRUŠTVENIH MREŽA ILI E-MAILOM!

PREDHODNI ČLANAK
SLJEDEĆI ČLANAK